Ο Σέργιος Φωτιάδης, η Θεανώ Πετρίδου και ο Φίλιππος Φωτιάδης μας μιλούν για τη σειρά τους Greek Revisited, με έμπνευση την ελληνική μυθολογία, φλυση, ιστορία και καθημερινότητα.   


Kanati

«Το design, η cult και η φολκλόρ αισθητική είναι τελείως διαφορετικά πράγματα μεταξύ τους.

Στο design αντικειμένων, η έμπνευση προέρχεται από διαφορετικές πηγές, αισθητική, χρηστικότητα, εργονομία, υλικό κ.λπ. Έτσι, έμπνευσή μας σε ορισμένα από τα αντικείμενα της σειράς είναι στοιχεία φολκλόρ, που αποδίδονται με μία πιο σύγχρονη ματιά, γραφή και αισθητική» .

«Ο κάθε σχεδιαστής, ανάλογα με τα βιώματά του, την παιδεία του, τα διαθέσιμα υλικά και τις μεθόδους παραγωγής, το κλίμα της χώρας του, την παράδοσή της δίνει, ακόμα και ασυνείδητα, την ταυτότητά του στα αντικείμενα που σχεδιάζει. Έτσι, συλλογικά, συντίθεται η εθνική υπηκοότητα του design. Η σειρά Green Revisited, έχει ως αποκλειστική αφετηρία την Ελλάδα, με στόχο να αναβιώσει με σύγχρονο τρόπο ελληνικά στοιχεία».


The Fishmarket

«Δεν χρησιμοποιούμε το χιούμορ, το οικείο ή την ρετρό αισθητική για να δώσουμε έξτρα πόντους στα αντικείμενα μας. Ως προς το χιούμορ, καταρχάς προσπαθούμε να μην παίρνουμε τους εαυτούς μας, και όσα μας συμβαίνουν, πολύ στα σοβαρά. Βλέποντας, εκ των υστέρων, πολλά από τα αντικείμενα της σειράς, αντιλαμβανόμαστε ότι το χιούμορ συχνά προκύπτει από τη μη αναμενόμενη απόδοση γνώριμων αναφορών. Η ρετρομανία προφανώς προκύπτει επειδή πηγή έμπνευσης είναι η παράδοση, αλλά σίγουρα και από τα προσωπικά μας βιώματα, που κοιτάμε με νοσταλγία στα 40+ πια χρόνια μας».


Coffee tray

«Για εμάς όλα τα ελληνικά στοιχεία αποτελούν πηγή έμπνευση.Σίγουρα μέσα από τα αντικείμενα μας δεν θέλουμε να βγαίνει το cult, το φολκλόρ, η αρπαχτή και η μιζέρια».

Freatio

«Η στροφή στην ελληνικότητα μπορεί από κάποιους να θεωρείται μόδα αλλά από την άλλη καμία μόδα δεν είναι τυχαία, και δεν δημιουργείται από μόνη της. Πολλές ομάδες σχεδιαστών και παραγωγών, ξεκίνησαν σχεδόν ταυτόχρονα, μέσα στην κρίση, να προτείνουν νέα προϊόντα, με έμπνευση ή αναφορά στην Ελλάδα, απευθυνόμενοι, κατά βάση, στη σταθερή ελληνική βιομηχανία: τον τουρισμό, εγχώριο ή μη. Αυτή η συνολική προσπάθεια, έχει σίγουρα σαν αποτέλεσμα να αναβαθμίσει την εικόνα της Ελλάδας, όμως «μόδα είναι και θα περάσει» και ελπίζουμε ότι κάποια αξιόλογα προϊόντα θα γίνουν διαχρονικά».

 

 

 


The Mythical Dinner

**Δημοσιεύθηκε στο τεύχος BHMADONNA Ιουλίου 2015