Λίγα 24ωρα μετά την ανακοίνωση επιστημόνων της NASA ότι παρά την εκπληκτική τεχνολογική πρόοδο της ανθρωπότητας τα τελευταία 100 έτη παραμένουμε ευάλωτοι και εν πολλοίς ανυπεράσπιστοι στην πτώση ενός αστεροειδή στον πλανήτη μας. Μια νέα μελέτη έρχεται να αποκαλύψει τι θα συμβεί αν ένας μικρομεσαίος διαστημικός βράχος πέσει στον πλανήτη μας. Οι επιπτώσεις όπως φαίνεται θα είναι πραγματικά εφιαλτικές ακόμη και αν ο αστεροειδής πέσει στην μέση του ωκεανού.

Οι προσομοιώσεις

Με δεδομένο ότι το 70% της επιφάνειας της Γης καλύπτεται από νερό αν πέσει ένας αστεροειδής στη Γη το πιθανότερο είναι να καταλήξει σε κάποιο ωκεανό. Επιστήμονες του Εθνικού Εργαστηρίου των ΗΠΑ στο Λος Αλαμος (LANL) πραγματοποίησαν σειρά προσομοιώσεων για τις συνέπειες την πτώσης ενός αστεροειδούς στον ωκεανό. Οι ερευνητές μελέτησαν πολλά σενάρια καθένα εκ των οποίων είχε να κάνει με διαφορετικού μεγέθους αστεροειδή, διαφορετική ταχύτητα και γωνία πτώσης.

Οπως είναι ευνόητο το πρώτο πράγμα με το οποίο ασχολήθηκαν οι ερευνητές ήταν τι θα συμβεί με το γιγάντιο τσουνάμι που θα προκαλέσει η πτώση. Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι αν ένας αστεροειδής διαμέτρου όχι μεγαλύτερος από 250 μέτρα πέσει στην μέση του ωκεανού θα δημιουργήσει μεν τεράστιο τσουνάμι αλλά αυτό δεν θα απειλήσει τις ακτές. Αν όμως ο αστεροειδής πέσει σε απόσταση 10-20 χλμ. από τις ακτές το τσουνάμι θα σαρώσει τις παράκτιες περιοχές με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η δεύτερη σημαντική συνέπεια της πτώσης ενός αστεροειδούς στον ωκεανό θα είναι πολλά δισ. τόνοι νερού να εξατμιστούν με τους υδρατμούς να ανεβαίνουν στην στρατόσφαιρα και να παραμένουν εκεί για διάστημα πολλών μηνών ή ακόμη και ετών. Αυτό σύμφωνα με τους ερευνητές θα προκαλέσει κλιματικές αλλαγές το είδος και η ένταση των οποίων δεν μπορεί να υπολογιστεί.