Μέτρα κατά της εντατικής αλιείας των μικρότερων ειδών ψαριών ζητούν οι ειδικοί μετά από την δημοσιοποίηση μιας νέας έρευνας που δείχνει τα μικρά ψάρια πρέπει να προστατευτούν για να μην διαταραχθούν τα θαλάσσια οικοσυστήματα. Την έρευνα πραγματοποίησαν επιστήμονες του Οργανισμού Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της Κοινοπολιτείας στην Αυστραλία και δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «Science».

Σημαντικές επιπτώσεις στα οικοσυστήματα

Τα βλέμματα των επιστημόνων και όλες οι έρευνες μέχρι σήμερα επικεντρώνονταν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεγάλα είδη ψαριών όπως ο τόνος, ο σολομός, ο βακαλάος και ο ξιφίας. Κανείς δεν είχε ασχοληθεί με είδη όπως οι σαρδέλες, οι ρέγγες, οι αντσούγιες, οι κολιοί και τα κριλ. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι η πρώτη που μελετά τις επιπτώσεις της εντατικής αλιείας σε αυτά τα είδη και των γενικότερων επιπτώσεων που υπάρχουν στην θαλάσσια διατροφική αλυσίδα.

Τα μικρά είδη ψαριών παίζουν κεντρικό ρόλο στην αλυσίδα της ζωής στις θάλασσες αφού τρέφονται με πλαγκτόν και παράλληλα αποτελούν μέρος της διατροφής άλλων μεγαλύτερων θαλάσσιων ειδών όπως οι φάλαινες. Η ύπαρξη των μικρών ψαριών είναι άκρως σημαντική για την οικολογική ισορροπία αφού με αυτά τρέφονται ακόμη και διάφορα είδη πτηνών.

Πολλαπλά οφέλη από την διάσωση

Οι ερευνητές κατέληξαν στα ανησυχητικά για την επιβίωση των μικρών ψαριών συμπεράσματα αφού μελέτησαν τις επιπτώσεις της αλιείας τους σε πολλές περιοχές του πλανήτη. Όπως αναφέρουν ο περιορισμός της αλιείας των μικρών ψαριών και η αύξηση των πληθυσμών τους θα έχει πολλά και μακροπρόθεσμα οφέλη.

Το όφελος, όπως τονίζουν, θα είναι αισθητό και για την ίδια την βιομηχανία της αλιείας αφού όσο πιο σταθεροί είναι οι πληθυσμοί των μικρών ψαριών τόσο περισσότερο θα βοηθούν στο να σταθεροποιούνται ή και να αυξάνονται και οι πληθυσμοί μεγαλύτερων ειδών που αποτελούν στόχο των αλιέων.