Το σχέδιο διαχείρισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Πώς οι μεγάλες εταιρείες προετοιμάζονται για την επιστροφή των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις τους
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Η λήξη των θερινών διακοπών των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων που επιστρέφουν κατά κύματα στον τόπο διαμονής και εργασίας τους έχει σημάνει συναγερμό όχι μόνο για την κυβέρνηση, αλλά και για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν μια ομαλή επιστροφή που διασφαλίζει την υγεία και ασφάλεια όλων.
Ειδικά οι μεγάλες εταιρείες έχουν ετοιμάσει πρωτόκολλα επιστροφής στη βάση των αποφάσεων και οδηγιών των αρμόδιων αρχών, που περιλαμβάνουν σειρά τεστ για τους εργαζομένους αλλά και τηλεργασία, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα ξεφύγει η κατάσταση.
Χαρακτηριστική περίπτωση η MYTILINEOS, η οποία αριθμεί περισσότερους από 3.600 άμεσους και έμμεσους εργαζομένους, που μάλιστα βρίσκονται σε πολλά διαφορετικά σημεία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε περισσότερες από 30 χώρες.
Οι εγκαταστάσεις της περιλαμβάνουν γραφεία, αλλά το δύσκολο εγχείρημα αφορά επιπλέον σε 25 βιομηχανικές μονάδες παραγωγής και μονάδες παραγωγής ενέργειας – μεταξύ των οποίων το εργοστάσιο του Αλουμινίου της Ελλάδος στα Ασπρα Σπίτια -, εμπορικές δραστηριότητες της Protergia, δεκάδες εργοτάξια σε 5 ηπείρους.
Η καινοτομία
και η διαχείριση
Ωστόσο, η εταιρεία έχει δώσει βαρύτητα από τον Μάρτιο κιόλας στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, όταν πολύ πριν το ξέσπασμα της πανδημίας προχώρησε στη σύσταση Covid Management Team με συμμετοχή γενικών διευθυντών, ιατρών και επαγγελματιών Υπηρεσίας & Ασφάλειας καθώς και Business Units Task Forces στις μεγάλες παραγωγικές δραστηριότητες, με στόχο την έγκαιρη λήψη αποφάσεων για την προστασία των εργαζομένων, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την αδιάλειπτη λειτουργία της εταιρείας.
Αυτό σήμαινε σειρά μέτρων, όπως τηλεργασία που είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να λειτουργεί όλο το διάστημα της πανδημίας, επιτυγχάνοντας την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και την απρόσκοπτη τροφοδοσία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ταυτόχρονα, κατόρθωσε τη σταδιακή επιστροφή με ασφάλεια στις εγκαταστάσεις των εργαζομένων μετά το πρώτο κύμα, χωρίς προβλήματα και νοσηλεία/απώλειες, και κυρίως χωρίς μείωση του εισοδήματός τους.
Ανταπόδοση
στους εργαζομένους πρώτης γραμμής
Tο πλάνο αδιάλειπτης λειτουργίας της εταιρείας έβαλε σε προτεραιότητα τη λειτουργία με ασφάλεια των εργοστασίων, λαμβάνοντας μέτρα υψίστης ασφάλειας για την υγεία των εργαζομένων.
Η αδιάλειπτη λειτουργία της εταιρείας διασφάλισε την παραγωγή 1,2 GW ενέργειας, καλύπτοντας τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας.
Επίσης τα εργοστάσια του Αγίου Νικολάου και του Βόλου συνέχισαν να παράγουν και εξάγουν τα προϊόντα τους, παράγοντας ΑΕΠ, συμβάλλοντας στις εξαγωγές και κυρίως στηρίζοντας την ελληνική οικονομία, χωρίς έκπτωση στην υγεία και ασφάλεια των ανθρώπων της, αλλά και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση της πολιτείας, αφού δεν έθεσε κανέναν εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής.
Μάλιστα, η Διοίκηση της εταιρείας ως ένδειξη αναγνώρισης προς τους εργαζομένους στα εργοστάσια, στους χώρους παραγωγής, που βρέθηκαν κυριολεκτικά στην πρώτη γραμμή σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, προχώρησε στην παροχή επιδόματος, που μάλιστα ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ.
Η επιστροφή
των αδειούχων
Το επόμενο στοίχημα της εταιρείας αφορά την επιστροφή των εργαζομένων μετά τις άδειές τους, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και υγεία όλων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας έχει οργανώσει το πλάνο επιστροφής που περιλαμβάνει τεστ για όλους τους εργαζομένους με έξοδα της εταιρείας.
Κάθε εργαζόμενος λοιπόν που επιστρέφει από την άδειά του, αφού έχει προηγηθεί μία εβδομάδα τηλεργασίας όπου αυτό είναι εφικτό, ώστε αν υπάρχει κρούσμα να εντοπιστεί έγκαιρα και χωρίς να κινδυνεύσουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, υπόκειται σε τεστ και όταν βγει αρνητικό επιστρέφει στην εργασία του. Μάλιστα, η εταιρεία έχει φροντίσει για την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για τα τεστ στις εγκαταστάσεις της, για διευκόλυνση των εργαζομένων.
Υπεύθυνη απέναντι στην κοινωνία
Η MYTILINEOS έχει επιδείξει αντανακλαστικά όχι μόνο σε σχέση με την προστασία των εργαζομένων και συνεργατών της, καθώς συνέβαλε ουσιαστικά και στις ανάγκες που προέκυψαν σε αρκετά επίπεδα εξαιτίας της πανδημίας. Ετσι, προχώρησε στην αγορά και διάθεση στην ελληνική πολιτεία ειδικών αναπνευστήρων, για χρήση στις ΜΕΘ που αντιμετωπίζουν εξαιρετικά δύσκολα περιστατικά, ενώ παράλληλα είναι σε ανοικτή γραμμή με τους υπεύθυνους φορείς για επιπλέον παροχή βοήθειας σε επίπεδο υποδομών που μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης. Σημαντική βοήθεια στο μεταξύ προσέφερε και στις τοπικές κοινωνίες που δραστηριοποιείται, με υγειονομικό υλικό, συνεισφορά στα συσσίτια για απόρους και οικονομική βοήθεια σε λιγότερο εύπορους συνανθρώπους μας που το έχουν περισσότερο ανάγκη αυτό το διάστημα.
Τα μέτρα κατά το πρώτο κύμα
Η MYTILINEOS επικεντρώθηκε ιδιαίτερα τόσο στα μέτρα προστασίας όσο και στη δημιουργία της αίσθησης ασφάλειας, που ήταν βασική ανάγκη για τη διατήρηση καλής ψυχολογίας στις πρωτόγνωρες συνθήκες, ιδιαίτερα την περίοδο του lockdown.
Ενδεικτικά κάποια από τα μέτρα που έλαβε:
l
Δημιουργήθηκε microsite και γραμμή 24ωρης επικοινωνίας με το HR για διαρκή ενημέρωση των εργαζομένων.
l
Καθιερώθηκαν σαφείς διαδικασίες καθώς και τακτική και έκτακτη επικοινωνία.
l
Διαμορφώθηκαν ειδικές ρυθμίσεις για εργαζομένους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
l
Υλοποιήθηκαν λύσεις για εξ αποστάσεως εργασία – όπου μπορούσε να εφαρμοστεί – και χρήση της τηλεδιάσκεψης για όλες τις επικοινωνίες.
l
Εφαρμόστηκε ειδικός προγραμματισμός εργασίας για εργαζομένους που εκτελούν λειτουργίες κρίσιμης σημασίας.
l
Εφαρμόστηκαν μέτρα αποφυγής συγχρωτισμού.
l
Εφαρμόστηκε η θερμομέτρηση.
l
Παρασχέθηκε απαραίτητος εξοπλισμός προστασίας σε όλους (όπως αντισηπτικά και μάσκες).
l
Δημιουργήθηκαν χώροι απομόνωσης και διαχείρισης πιθανού κρούσματος του ιού στα γραφεία και στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
l
Περιορίστηκαν/απαγορεύθηκαν τα επαγγελματικά ταξίδια.
l
Περιορίστηκαν/απαγορεύθηκαν επισκέψεις τρίτων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
l
Απολυμαίνονται τακτικά οι εγκαταστάσεις της εταιρείας.
l
Εγινε συμφωνία με εξωτερικούς συνεργάτες για τεστ, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των εργαζομένων.
Η MYTILINEOS επιπλέον έθεσε ως στόχο την εύκολη και ομαλή μετάβαση σε συνθήκες απομακρυσμένης εργασίας όπου αυτό ήταν εφικτό. Για αυτόν τον λόγο, δόθηκαν οδηγίες προς όλο το προσωπικό από τη Διεύθυνση Πληροφορικής για την εργασία εξ αποστάσεως – το 24ωρο τηλεφωνικό κέντρο παραμένει ακόμη και σήμερα σε λειτουργία. Το 90% των εργαζομένων σε γραφείο εργάστηκαν απομακρυσμένα, ενώ οι τηλεδιασκέψεις της εταιρείας ξεπέρασαν τις 800 ημερησίως.

