Mπορεί να μην έχουμε ανοιχτό Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, και απ’ ό,τι φαίνεται ούτε πρόκειται να αποκτήσουμε σύντομα, αλλά μπορούμε να εκτονώσουμε τη μελαγχολία μας για την αδυναμία του κράτους να δώσει τέλος σε ένα χρόνιο πρόβλημα με μια έκθεση που αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα. Στο Ωδείο Αθηνών λοιπόν θα φιλοξενείται από τις 27 Φεβρουαρίου η «Ανατομία πολιτικής μελαγχολίας», μια έκθεση που επιμελείται η Κατερίνα Γρέγου, μια επαγγελματίας διεθνούς κύρους που ξέρει πώς να παρουσιάζει την εικαστική δημιουργία με τρόπο που να αφορά το κοινό. Η επιστροφή της στην Αθήνα συνδέεται με την αθηναϊκή απόβαση του Ιδρύματος Schwarz από τη Σάμο, όπου παρουσιάζει ετησίως ένα εκθεσιακό πρόγραμμα από το 2012, και τη μεταφορά της «Ανατομίας πολιτικής μελαγχολίας» από το Art Space Pythagorion όπου πρωτοπαρουσιάστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε σε εκθεσιακό χώρο της πρωτεύουσας. Συγκεκριμένα στους χώρους του πρώτου υπογείου του Ωδείου, που αναμορφώθηκαν πριν από περίπου τρία χρόνια με χρηματοδότηση από τον Πολιτιστικό Οργανισμό ΝΕΟΝ του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Τότε, όπως και τώρα, η Γρέγου είχε επιλέξει έργα και καλλιτέχνες προκειμένου να αιχμαλωτίσει το διάχυτο αίσθημα απογοήτευσης, παραίτησης και έλλειψης ελπίδας για το status quo των πραγμάτων σε έναν κόσμο που βιώνει την κρίση σε πολλαπλά επίπεδα.

Τότε οι καλλιτέχνες ήταν έντεκα και παρουσίαζαν τη δουλειά τους σε 300 τ.μ., τώρα συμμετέχουν επιπλέον άλλοι δώδεκα συν την ομάδα Depression Era και όλοι μαζί μοιράζονται τα 1.800 τ.μ. του υπογείου του Ωδείου και συνομιλούν με το ημιτελές όραμα του αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω