Σε μια συμφωνία που αλλάζει τα δεδομένα στον νευραλγικό τομέα των δεξαμενοπλοίων παγκοσμίως και παράλληλα αναδεικνύει τις δυνατότητες της «άλλης Ελλάδας» προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners LP (CPLP), συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Η CPLP, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, θα αποσχίσει τις δραστηριότητες δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού και προϊόντων πετρελαίου και θα τις συγχωνεύσει με τις αντίστοιχες δραστηριότητες της DSS Holdings LP. Μεγαλομέτοχος στην τελευταία είναι ο Γουίλμπουρ Ρος, σημερινός υπουργός Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση με την επωνυμία Diamond S Shipping Inc θα έχει έδρα το Greenwich του Κονέκτικατ και αναμένεται να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Θα έχει στην κατοχή της 68 δεξαμενόπλοια (43 από την DSS και 25 από την CPLP) και θα διατηρεί τον τρίτο μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο εισηγμένο σε χρηματιστήριο αποτελούμενο από δεξαμενόπλοια τύπου Medium Range (MR) μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου. Πρόκειται για μια συναλλαγή συνολικής αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η συναλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα οι μεριδιούχοι της CPLP να κατέχουν αρχικά περίπου το 33% και οι κάτοχοι μετοχών της DSS να κατέχουν αρχικά περίπου το 67% της νέας εταιρείας (όλα τα ποσοστά συμμετοχής υπόκεινται στις προσαρμογές κλεισίματος). Οι μέτοχοι της CPLP θα λάβουν 23 εκατομμύρια δολάρια σε αντάλλαγμα, σε μορφή επιπλέον μεριδίου κτήσης στη νέα εταιρεία, γεγονός που τους δίνει ένα premium περίπου 11% επί της καθαρής αξίας του στόλου που θα συνεισφέρει η CPLP.

Οι μεριδιούχοι της CPLP θα εξακολουθήσουν επίσης να κατέχουν τα ποσοστά τους στην CPLP, η οποία σκοπεύει να πραγματοποιήσει reverse split αμέσως μετά το κλείσιμο της συμφωνίας.

«Η νέα εταιρεία Diamond S Shipping Inc. θα είναι ηγέτις στις αγορές δεξαμενοπλοίων αργού και προϊόντων πετρελαίου, επωφελούμενη από ένα ισορροπημένο και μεγάλης κλίμακας χαρτοφυλάκιο πλοίων, ισχυρή διοίκηση και ηγεσία και οικονομικά αποδοτική εμπορική πλατφόρμα. Η συναλλαγή αντικατοπτρίζει τις στρατηγικές πρωτοβουλίες της DSS για πρόσβαση στις χρηματιστηριακές αγορές σε κατάλληλο εύρος και σε κατάλληλη χρονική στιγμή στον ναυτιλιακό κύκλο, για να δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο θέτοντας τον εαυτό της σε προνομιακή θέση για την περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Αυτή η συναλλαγή αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα για τη CPLP, προκειμένου να βελτιώσει την αξία της για τους μετόχους της. Η CPLP προτίθεται να συνεχίσει ως «master limited partnership» (MLP), με έναν σύγχρονο στόλο, με μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ναυλώσεις που παράγουν σταθερές ταμειακές ροές, κυρίως στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της ιδιοκτησίας ενός πλοίου ξηρού φορτίου. Η CPLP μετά το deal εκτιμάται ότι θα είναι σε θέση να προχωρήσει με επιτυχία στην περαιτέρω απόκτηση περιουσιακών στοιχείων σε διάφορους κλάδους της ναυτιλίας με στόχο την αύξηση των ταμειακών της ροών και τη μελλοντική αύξηση των διανεμόμενων ροών ανά μετοχή.

Τα μεγέθη της νέας εταιρείας

– Το χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων της Diamond S Shipping Inc. θα αποτελείται από τον συνδυασμένο στόλο των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού και προϊόντων πετρελαίου των CPLP και DSS, έναν στόλο συνολικά 68 δεξαμενοπλοίων υψηλής ποιότητας, με μέσο όρο ηλικίας τα 7,8 έτη, συμπεριλαμβανομένων 52 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και 16 πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, τοποθετώντας τη νέα εισηγμένη εταιρεία σε θέση να αξιοποιήσει τα βελτιωμένα στοιχεία της αγοράς δεξαμενοπλοίων σε μεγαλύτερη κλίμακα.

–  Η Diamond S Shipping Inc. αναμένεται να δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο παγκοσμίως στόλο εισηγμένο σε χρηματιστήριο αποτελούμενο από δεξαμενόπλοια τύπου Medium Range (MR) μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου. Πρόκειται επίσης να δημιουργήσει έναν μεικτό στόλο πλοίων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως.

– Η νέα εταιρεία μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται να κατέχει σημαντική κεφαλαιοποίηση, με τον καθαρό δανεισμό προς την αξία του στόλου να ανέρχεται περίπου στο 60% και με τη συνολική ρευστότητα να υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια δολάρια.

–  Στη νέα εταιρεία θα είναι επικεφαλής η ομάδα διοίκησης της DSS, η οποία διαθέτει σημαντικό ιστορικό ανάπτυξης και επιτυχημένης εμπορικής διαχείρισης.

Η DSS έχει συνάψει συμφωνίες για ένα κοινοπρακτικό δάνειο πενταετούς διάρκειας και ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή (δανειακή σύμβαση) ύψους έως 360 εκατομμυρίων δολαρίων με μια κοινοπραξία  παγκόσμιων ναυτιλιακών τραπεζών. Οι καθαρές ταμειακές ροές από τη δανειακή σύμβαση θα χρησιμοποιηθούν για τη μερική προπληρωμή ενός μέρους των δανείων της CPLP, την εξαγορά των προνομιούχων μετοχικών τίτλων τάξης B της CPLP και για τη χρηματοδότηση των εξόδων της συναλλαγής. Ενα μέρος των ροών από τη δανειακή σύμβαση θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την αναχρηματοδότηση ορισμένων υφιστάμενων χρεών της DSS.

Τα πρόσωπα που θα μετέχουν στη διοίκηση

– Ο κ. Craig Stevenson, Jr., διευθύνων σύμβουλος της DSS, θα υπηρετήσει ως διευθύνων σύμβουλος της Diamond S Shipping Inc. Ο κ. Stevenson διαθέτει πάνω από 40 χρόνια εμπειρία στη ναυτιλία και προηγουμένως ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OMI, εταιρείας δεξαμενοπλοίων εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE).

– Το διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας θα αποτελείται από επτά μέλη, η πλειοψηφία των οποίων αναμένεται να είναι ανεξάρτητη. Η DSS αρχικά θα ορίσει τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τον Nadim Qureshi, ο οποίος θα υπηρετήσει ως πρόεδρος, τον Hal Μalone και την Kate Blankenship, και η CPLP θα διορίσει αρχικά δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τον Γεράσιμο Καλογηράτο και τον Γεράσιμο Βεντούρη. Το διοικητικό συμβούλιο θα περιλαμβάνει περαιτέρω τον κ. Stevenson και τον Bart Veldhuizen.

-Η Diamond S Shipping Inc. θα συνδυάσει την τεχνική εμπειρογνωμοσύνη της Capital Ship Management Corp., του σημερινού διαχειριστή του στόλου της CPLP, και την οικονομικά αποδοτική δομή λειτουργίας της DSS. Η Capital Ship Management Corp. θα συνεχίσει να παρέχει εμπορική και τεχνική διαχείριση στα δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου που θα συνεισφέρει η CPLP στην Diamond S Shipping Inc.

Ο κ. Stevenson σχολίασε: «Η εταιρεία μας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να δημιουργεί με τη CPLP μία από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες δεξαμενοπλοίων παγκοσμίως. Η συναλλαγή αυτή θα συμβεί σε ευκαιριακά κατάλληλο κυκλικά χρόνο και δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους και ποιοτικότερους στόλους και μία από τις καλύτερα κεφαλαιοποιημένες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στον κλάδο. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτός ο μοναδικός συνδυασμός θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους κατά τη διάρκεια του κύκλου της ναυτιλιακής αγοράς, εκμεταλλευόμενοι τις ταμειακές μας ροές προκειμένου να επενδύσουμε στην επιχείρηση μέσω εξαγορών και να επιστρέψουμε κεφάλαια στους μετόχους μας. Προσβλέπουμε στην αξιοποίηση της εξαιρετικής εμπειρίας και της φήμης της CPLP, καθώς συνεργαζόμαστε για την ανάπτυξη της επιχείρησης».

Η επόμενη μέρα για την Capital Product Partners μετά την απόσχιση

Η συναλλαγή αυτή θα αναπροσαρμόσει το προφίλ της CPLP με σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (με μέση ηλικία 6,6 έτη) ως βάση περιουσιακών στοιχείων, που θα δραστηριοποιείται σε μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες ναυλώσεις (5,3 έτη εναπομένουσας διάρκειας ναύλωσης) και, συνεπώς, θα ενισχύσει την ορατότητα των μελλοντικών ταμειακών ροών για τους μεριδιούχους της. Η CPLP θα συνεχίσει να διατηρεί ισχυρή περιουσιακή βάση, καθώς μέρος του δανεισμού της DSS για την απόκτηση των δεξαμενοπλοίων της CPLP θα επενδυθεί στην πλήρη εξόφληση των προνομιούχων μετοχικών τίτλων τάξης B της CPLP που εκκρεμούν στο 100% της αξίας εξόφλησής τους (116,8 εκατομμύρια δολάρια) και για να μειώσει το χρέος της εταιρείας σε 290 εκατομμύρια δολάρια ή λιγότερο σε σχέση με τα 459,1 εκατομμύρια δολάρια συνολικού δανεισμού, όπως στις 30 Σεπτεμβρίου 2018. Η CPLP αναμένει να υιοθετήσει μια νέα ετήσια πολιτική τριμηνιαίας διανομής ανά κοινή μονάδα ύψους $0,045 εν όψει αυτής της συναλλαγής. Η CPLP σκοπεύει επίσης να ακολουθήσει ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς, αποβλέποντας στην αύξηση των μακροπρόθεσμων διανεμόμενων ταμειακών ροών.

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Capital GP LLC (γενικού εταίρου της CPLP), σχολίασε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη συναλλαγή, η οποία αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα δημιουργίας αξίας για τους μεριδιούχους μας, καθώς αναμένουμε ότι το άθροισμα των τμημάτων μετά από αυτή τη συναλλαγή θα υπερβεί την τρέχουσα αποτίμηση της CPLP. Οι κοινοί μεριδιούχοι της εταιρείας δεν θα λάβουν μόνο 23 εκατομμύρια δολάρια σε αντάλλαγμα, γεγονός που συνεπάγεται την κατά 10,8% περίπου πριμοδότηση στην καθαρή θέση των περιουσιακών στοιχείων που συνεισέφερε η CPLP στο πλαίσιο αυτής της συναλλαγής, αλλά θα διατηρήσουν και σε μεγαλύτερη κλίμακα την έκθεση στις αγορές δεξαμενοπλοίων προϊόντων και αργού πετρελαίου, ενώ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν μια σημαντική διανομή ανά κοινή μετοχική μονάδα από τη CPLP μετά τη συναλλαγή».

Αριστη εμπειρία

Ο κ. Καλογηράτος πρόσθεσε: «Η συναλλαγή αυτή επιτρέπει επίσης στη CPLP να συνδυάσει τα περιουσιακά στοιχεία δεξαμενοπλοίων με την DSS, μια ηγέτιδα της αγοράς που θα καθοδηγείται από μια επιτυχημένη ομάδα διοίκησης με άριστη εμπειρία στον κλάδο. Τέλος, η συναλλαγή αυτή επιτρέπει στη CPLP να αναδιαμορφώσει τις δραστηριότητές της με έναν σύγχρονο στόλο που έχει μέση διάρκεια ναυλώσεων τα 5,3 έτη, παρέχοντας στους μεριδιούχους της CPLP μεγαλύτερη σταθερότητα και ορατότητα των ταμειακών της ροών. Το γεγονός αυτό υποστηρίζει επαρκώς τη νέα ετήσια πολιτική τριμηνιαίας διανομής ανά κοινή μονάδα ύψους $0,045. Μετά τη συναλλαγή, πιστεύουμε ότι θα είμαστε μοναδικά τοποθετημένοι για να αυξήσουμε ξανά τη βάση των περιουσιακών στοιχείων μας με σύγχρονα πλοία που διαθέτουν μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες χρονοναυλώσεις τόσο μέσω του χορηγού μας όσο και από την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, με σκοπό την αύξηση των μακροπρόθεσμων διανεμόμενων ταμειακών ροών».

Σήμερα, ο συνολικός στόλος υπό διαχείριση του Capital Group, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι 76 πλοία με συνολική χωρητικότητα περίπου 8,11 εκατομμύρια τόνους (dwt) και περιλαμβάνει 49 δεξαμενόπλοια (10 VLCCs, 4 Suezmaxes, 8 Aframaxes, 26 MR/Handy chemical/product και 1 μικρό δεξαμενόπλοιο), 4 σύγχρονα πλοία μεταφοράς LNG 174,000 m3 τύπου X-DF, 4 σύγχρονα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου Capesize, 1 σύγχρονo πλοίo μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου Handysize, 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Neo Panamax και 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Feeder.