Τον Απρίλιο του 2020 ο αμερικανός ράπερ Τράβις Σκοτ έδωσε μια συναυλία σε έναν ψηφιακό χώρο ο οποίος είχε κατασκευαστεί στο ηλεκτρονικό παιχνίδι «Fortnite». Κάτω από την ψηφιακή σκηνή, χιλιάδες ψηφιακά ανθρωπάκια παρακολουθούσαν τη φιγούρα την οποία είχε επιλέξει ο τραγουδιστής για να εμφανιστεί στη συναυλία. Λίγες ημέρες πιο πριν είχε ξεκινήσει η «κατασκευή» της σκηνής στην πλατφόρμα του παιχνιδιού: οι παίκτες οι οποίοι συνδέονταν για να παίξουν μπορούσαν να δουν τη σκηνή να κατασκευάζεται βήμα-βήμα μέχρι να ολοκληρωθεί. Φανταστείτε καθέναν από τους χρήστες που συμμετείχαν στη συναυλία να φορά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στο σπίτι του για να έχει την αίσθηση ενός τρισδιάστατου περιβάλλοντος. Και καθώς βρίσκεται κάτω από τη σκηνή, να συνομιλεί και να αλληλεπιδρά με άλλους ανθρώπους οι οποίοι στην πραγματικότητα βρίσκονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά αλλά φορούν επίσης γυαλιά που τους μεταφέρουν στο ίδιο τρισδιάστατο περιβάλλον της συναυλίας. Η συναυλία αυτή θα μπορούσε να είναι ένα μικρό μόνο κομμάτι ενός απέραντου ψηφιακού κόσμου που γεννιέται: του metaverse. Ενα ψηφιακό σύμπαν το οποίο περιλαμβάνει μια ξεχωριστή οικονομία, αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων, αρχιτεκτονική η οποία συνδυάζει πραγματικότητα και μυθοπλασία και τα όρια του οποίου εξαρτώνται μόνο από τις υπολογιστικές δυνατότητες τις οποίες προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Αν και νεογέννητος, ο κόσμος αυτός υπάρχει ήδη. Το διακύβευμα έχει μεταφερθεί πλέον σε άλλο επίπεδο: ποιος θα κατασκευάσει την πλατφόρμα που θα καθιερώσει το καινούργιο ψηφιακό σύμπαν στην καθημερινότητά μας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω