Την περασμένη Δευτέρα η αμερικανική εταιρεία κατασκευής (αποκλειστικά) ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla του Ελον Μασκ ανακοίνωσε την εξαγορά τής επίσης αμερικανικής εταιρείας κατασκευής συσσωρευτών Maxwell Technologies αντί 218 εκατ. δολαρίων. Ο καινοτόμος και πολυσχιδής επιχειρηματίας αποφάσισε να επενδύσει στις μπαταρίες για να ρίξει το κόστος κατασκευής των πρωτοποριακών αυτοκινήτων του. Διότι το μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα – μιας διαδικασίας που μοιάζει αναπόδραστη τις επόμενες δεκαετίες – είναι η κατασκευή ισχυρότερων και ελαφρύτερων μπαταριών.

Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται ευρύτατα σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία – και όχι μόνο – είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Και αυτό λόγω της συγκριτικά μεγάλης αποθήκευσης ενέργειας που επιτυγχάνουν και, κυρίως, επειδή θεωρείται ιδανική για επαναφόρτιση. Και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προφανώς, θα πρέπει να διαθέτει επαναφορτιζόμενη μπαταρία. Με δεδομένη την αλματώδη ζήτηση για συσσωρευτές αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα και λαμβάνοντας υπόψη τις σημερινές τεχνολογικές μεθόδους κατασκευής τους, το ερώτημα που ανακύπτει είναι ως πού θα φθάσει τα επόμενα χρόνια η ζήτηση για λίθιο. Ηδη παλαιότερη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Credit Suisse είχε δείξει ότι τη δεκαετία που εκπνέει η ζήτηση για λίθιο αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 12%. Και ο ρυθμός αυτός ξεπερνά την αντίστοιχη διαθεσιμότητα του μετάλλου αυτού κατά… 25%.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω