Στις 21 Νοεμβρίου 1989 οι Crosby, Stills and Nash τραγουδούσαν μπροστά από την πύλη του Βρανδεμβούργου. Ηταν μια μικρή εμφάνιση, μόλις 20 λεπτών, μπροστά σε μερικές εκατοντάδες Βερολινέζους οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί για να ακούσουν το «Chippin’ Away», ένα κομμάτι που οι στίχοι του βεβαίωναν ότι «με ένα σφυρί στο χέρι / και πίστη στην καρδιά μου […] / πελεκώντας λίγο λίγο οι τοίχοι θα πέσουν». Το Τείχος του Βερολίνου μπορεί να δέσποζε πίσω από το συγκρότημα, είχε όμως ήδη πέσει πριν από 12 ημέρες σηματοδοτώντας το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Τριάντα και πλέον χρόνια μετά τη λήξη της, η ιστορία της σύγκρουσης αυτής βρίσκεται ουσιαστικά στα πρώτα στάδια της συγγραφής της, στο σημείο που η μελέτη της αντιπαράθεσης των υπερδυνάμεων βγαίνει από τη σκιά της διπλωματικής και πολιτικής ιστορίας διεκδικώντας το πεδίο μιας συνολικής ιστορικής θεώρησης. Υπόδειγμα της προσέγγισης αυτής αποτελεί Ο Ψυχρός Πόλεμος (εκδ. Πατάκη) του νορβηγού ιστορικού του Πανεπιστημίου Γέιλ Οντ Αρνε Βέσταντ που συνυπολογίζει κοινωνικές δυνάμεις, πολιτισμικές τροπές, οικονομικούς μετασχηματισμούς προκειμένου να αποτυπώσει την παγκόσμια διάσταση της αναμέτρησης που διαμόρφωσε την εποχή μας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω