Eντεκα δεκαετίες μετά την ίδρυσή της, η Alfa Romeo συνεχίζει να γεννά πάθη. Παρά τα σφάλματα που σημαδεύουν τη σύγχρονη ιστορία της και τις ανακολουθίες στην γκάμα των μοντέλων της, αποτελεί ένα ηχηρό παράδειγμα κατασκευαστή που κοιτώντας στο παρελθόν του βρίσκει αυτοκίνητα που ενέπνευσαν γενιές και γενιές ευρωπαίων οδηγών. Ενα από αυτά, η Giulia Sprint GTA του 1965, αποτέλεσε το σημείo αναφοράς για το ισχυρότερο πλέον μοντέλο της μιλανέζικης φίρμας, την Giulia GTA του 2020.

Τότε η Giulia Sprint GTA πρωταγωνιστούσε στους αγώνες διατηρώντας την αρχική σιλουέτα των μοντέλων παραγωγής GT, που έφεραν τη σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Bertone, με την προσθήκη του γράμματος «Α» από τη λέξη Alleggerita («ελαφριά» στα ελληνικά). Το χαμηλότερο, κατά 200 κιλά, βάρος της GTA του 1965 (από 745 κιλά) αποτελούσε την ειδοποιό διαφορά της σε σύγκριση με την κανονική Sprint GT, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Ο twin cam κινητήρας της, στα 1.570 κ.εκ., απέδιδε την αυξημένη ισχύ των 115 ίππων – στην αγωνιστική έκδοση Corsa υπερέβαινε τους 150 ίππους – και η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνούσε τα 185 χλμ./ώρα, ενώ οι οπτικές διαφορές της εντοπίζονταν στο μπροστινό σύστημα εισαγωγής αέρα, στις ζάντες αλουμινίου και στο ξεχωριστό εσωτερικό της.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω