Ενα απλό μπλε, vintage φόρεμα με λευκά πουά και έντονο γιακά, που η Κέιτ Μίντλετον φόρεσε το 2018 στα 70ά γενέθλια του πεθερού της, βασιλιά Καρόλου Γ’ – τότε πρίγκιπα της Ουαλίας -, είναι, έως τώρα, η πιο αναγνωρίσιμη δημιουργία της Αλεσάντρα Ριτς. To φόρεμα, για το design του οποίου η σχεδιάστρια, όπως έχει δηλώσει, εμπνεύστηκε από τη διάσημη φωτογραφία του Αλφρεντ Αϊζενσταντ (1945) που έδειχνε έναν αμερικανό ναύτη να φιλάει μια άγνωστή του νεαρή νοσοκόμα στην Times Square της Νέας Υόρκης, έγινε sold out αμέσως μετά την εμφάνιση της πριγκίπισσας της Ουαλίας. Εχει φορεθεί και από άλλες διασημότητες, όπως η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, η οποία του έδωσε ένα εντελώς διαφορετικό, δικό της στυλ, ενώ το design του έχουν αντιγράψει κατά κόρον αμέτρητοι σχεδιαστές. Το ίδιο έχει συμβεί και με τα άλλα – αρκετά – φορέματα Alessandra Rich που η Κέιτ Μίντλετον έχει φορέσει σε διάφορα επίσημα events. Αλλωστε, η σχεδιάστρια έχει χαρακτηρίσει τον εαυτό της «royal watcher» (παρατηρητή των μελών της βασιλικής οικογένειας), δηλώνοντας μάλιστα στο παρελθόν ότι πολλές φορές έχει εμπνευστεί και από τα αξέχαστα looks της πριγκίπισσας Νταϊάνα.

Alessandra Rich Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023.
© Alessandra Rich

Και ενώ η συνεργασία της με τη Μίντλετον είναι μακράν η πιο επιτυχημένη από όλες, δεν είναι η μοναδική. Η ιταλικής καταγωγής σχεδιάστρια (γεννήθηκε στην περιοχή του Βένετο της Βόρειας Ιταλίας, πολύ κοντά στη Βενετία) έχει δει τα ρούχα της να κάνουν την εμφάνισή τους τόσο σε κόκκινα χαλιά και παγκόσμιες πρεμιέρες όσο και σε άλλες επίσημες εκδηλώσεις και γεγονότα, όπως στον Λευκό Οίκο, όταν η Σαμάνθα Κάμερον, σύζυγος του βρετανού πρώην πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον, επέλεξε μια δική της δημιουργία για το επίσημο δείπνο που είχαν παραθέσει το 2012 ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, με τη σύζυγό του Μισέλ. Αυτή ήταν και η πρώτη μεγάλη επιτυχία του brand της που είχε δημιουργηθεί μόλις δύο χρόνια νωρίτερα. Ακολούθησε η Μέριλ Στριπ, στις Χρυσές Σφαίρες του 2012, όταν έλαβε το βραβείο καλύτερης ερμηνείας για την ταινία «The Iron Lady» – μάλιστα τότε η σχεδιάστρια είχε πει ότι δεν γνώριζε πως η οσκαρική ηθοποιός τελικά θα φορούσε τη δική της τουαλέτα και από τη χαρά της όταν την είδε δεν μπόρεσε να κοιμηθεί καθόλου όλη νύχτα. Ρούχα της έχουν επίσης επιλέξει οι Μπιγιονσέ, Ριάνα, Πίπα Μίντλετον, Νταϊάν Κρούγκερ, Αμπιγκεϊλ Σπένσερ («Suits»), Τζέσικα Μπράουν Φίντλεϊ («Downton Abbey») κ.ά.

Παρά τη μεγάλη και γρήγορη επιτυχία της όμως, η Αλεσάντρα Ριτς, η οποία ζει και δραστηριοποιείται στο Λονδίνο, δεν ήθελε από μικρή να γίνει σχεδιάστρια, ούτε έχει σπουδάσει το αντικείμενο. Μάλιστα, έχει περάσει από αρκετά άλλα επαγγέλματα μέχρι να καταλήξει τελικά στο fashion design και στο λανσάρισμα του brand της μετά την ηλικία των 40 – έχει μάλιστα πει γι’ αυτό ότι αν εκείνη τα κατάφερε τελικά να επιτύχει, τότε όλοι μπορούν να επιτύχουν σε αυτό που θέλουν στη ζωή. Προηγουμένως είχε κάνει άλλα πράγματα στη ζωή της, όπως το να βοηθάει με τις επιχειρήσεις του συζύγου της, ο οποίος είναι τρίτης γενιάς art dealer – τώρα εργάζεται εκείνος για το brand της, στο κομμάτι της επικοινωνίας και του marketing -, ενώ αργότερα εργαζόταν στον κτηματομεσιτικό τομέα. Από την εφηβεία της, όμως, έφτιαχνε κάποια από τα ρούχα που φορούσε, ενώ σχεδίασε μόνη της το νυφικό της. Ουσιαστικά αυτό ήταν και το έναυσμα για να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το αντικείμενο.

Η ηθοποιός Σιένα Μίλερ επέλεξε δημιουργία Alessandra Rich για το γκαλά στο Cipriani της Νέας Υόρκης που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιανουαρίου.
©Reuters

Οταν αποφάσισε τελικά να αφήσει τις άλλες δραστηριότητές της και να αφοσιωθεί εξ ολοκλήρου στη μόδα, εξαιτίας της απειρίας της χρειάστηκε οκτώ μήνες για να ολοκληρώσει 10 κομμάτια από την πρώτη της κολεξιόν. Αξιζε όμως τον κόπο, γιατί κατόρθωσε μεμιάς να κάνει αίσθηση. Με τόλμη και αποφασιστικότητα – άλλωστε είχε εμπειρία από τον επιχειρηματικό κόσμο και ήξερε να πουλάει τον εαυτό της και τα προϊόντα της -, απευθύνθηκε στο θρυλικό πολυκατάστημα Harrods του Λονδίνου και οι υπεύθυνοι την εμπιστεύθηκαν, αγοράζοντας την πρώτη της συλλογή.

Οι σωστές κινήσεις εκ μέρους της συνεχίστηκαν. Σύντομα ύστερα από αυτό ταξίδεψε στο Παρίσι για την Εβδομάδα Μόδας το φθινόπωρο του 2010. Για την εκεί διαμονή της νοίκιασε ένα δωμάτιο στο ιστορικό και πολυτελέστατο Ritz, το ίδιο ξενοδοχείο στο οποίο έμενε η Ναταλί Μασενέ, ιδρύτρια του επιτυχημένου e-shop ειδών πολυτελείας Net-Α-Porter. Η επιχειρηματίας είδε κατά τύχη στη ρεσεψιόν ένα από τα μοντέλα της Ριτς που φορούσε ρούχα από την κολεξιόν της, της άρεσαν πολύ και το ακολούθησε μέχρι το showroom – επί τόπου αγόρασε ολόκληρη τη συλλογή. Αυτή ήταν η καθοριστική στιγμή για την καριέρα της αυτοδίδακτης σχεδιάστριας, αφού κέρδισε αναγνωρισιμότητα και μετέπειτα η πορεία της ήταν συνεχώς ανοδική.

Alessandra Rich Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023.
© Alessandra Rich

Από το κλασικό στο μοντέρνο και πίσω

Αν ρίξει κανείς μια πρώτη, επιπόλαιη ματιά στα ρούχα της Αλεσάντρα Ριτς, ίσως βγάλει το συμπέρασμα ότι είναι αρκετά συντηρητικά, βγαλμένα από μια άλλη εποχή. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς πολλές νεαρές γυναίκες την επιλέγουν επειδή τους ελκύει το απλό και λιτό, σχεδόν μινιμαλιστικό τους σχέδιο, το οποίο είναι γεμάτο φρεσκάδα και προσφέρει μεγάλη άνεση κινήσεων. Οταν φορούν τα ρούχα της δεν αισθάνονται περιορισμένες όπως ίσχυε με τα ρούχα άλλων εποχών. Ως επιβεβαίωση της ευελιξίας της σχεδιάστριας έρχονται οι δύο τελευταίες της κολεξιόν, Ανοιξη/Καλοκαίρι 2023 και Pre-Fall 2023. Αισθησιακή και τολμηρή η πρώτη, κομψή και preppy η δεύτερη, με ελάχιστα punk στοιχεία, τόσα ώστε να προσδίδουν ένα edgy look, δείχνουν τα δύο πρόσωπα του brand.

«Let’s Kiss» (Ας φιληθούμε) ήταν ο τίτλος της ανοιξιάτικης κολεξιόν, η οποία παρουσίαζε την πιο προκλητική πλευρά της Ριτς. Ρούχα εμπνευσμένα από το στυλ Y2K (της δεκαετίας 2000), ιδανικά για να φορεθούν στις νυχτερινές εξόδους και στα clubs. Κυριάρχησαν σχεδόν ολοκληρωτικά τα φορέματα σε στυλ κομπινεζόν, τα μπουστάκια με βαθύ ντεκολτέ, τα χαμηλοκάβαλα παντελόνια, τα δαντελένια καλσόν και τα animal prints, προς έκπληξη των παρευρισκομένων. Καθώς εμφανιζόταν το ένα σύνολο μετά το άλλο στη διάρκεια του ντεφιλέ, πολλές από παρευρισκόμενες που φορούσαν προηγούμενες δημιουργίες της Αλεσάντρα Ριτς αισθάνονταν σαν να βρίσκονταν στο fashion show κάποιου άλλου. Η ίδια όμως δήλωσε ότι είχε ανάγκη να παρουσιάσει μια τέτοια συλλογή, ειδικά μετά τους περιορισμούς των τελευταίων ετών εξαιτίας της COVID-19. Ηθελε απλώς να χαλαρώσει και να αφεθεί ελεύθερη για να το διασκεδάσει.

Η Κόρτνεϊ Λαβ με δημιουργία της σχεδιάστριας σε πρεμιέρα στο Λος Άντζελες το 2019.
Photo by Image Press Agency / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Η φθινοπωρινή επιστροφή

Και αφού… ξέδωσε, όπως είπε, η Αλεσάντρα Ριτς επέστρεψε στο παλιό, καλό, γνώριμο στυλ της με μια φθινοπωρινή συλλογή (Pre-Fall) πιο κοντά στην ταυτότητα του brand της. Βέβαια, κράτησε μερικά πιο προκλητικά στοιχεία από την προηγούμενη κολεξιόν, όπως τα κοντά tops που αφήνουν εκτεθειμένους τους κοιλιακούς, αλλά τα συνδύασε με μακριές φούστες, «ησυχάζοντας» αρκετά το σύνολο. Θηλυκά φορέματα με έντονο γιακά (τα αγαπημένα της), φουσκωτούς ώμους και φιόγκους ως σχεδιαστικές λεπτομέρειες ξεχώρισαν, ενώ είδαμε και slip dresses, ρομαντικές patchwork φούστες από διάφορα φλοράλ prints, τα διάσημα πουά μοτίβα και περίτεχνες δαντελένιες λεπτομέρειες. Επίσης, μονοχρωμία σε παστέλ τόνους, καθώς και βραδινά ρούχα σε μεταλλιζέ ζέρσεϊ ή μαύρο βελούδο. Ως μια φρέσκια, παιχνιδιάρικη πινελιά, η Αλεσάντρα Ριτς εισήγαγε και το «BeAR» (σε ένα προφανές λογοπαίγνιο με τα αρχικά του ονόματός της), ένα αρκουδάκι ως μασκότ που εμφανιζόταν σε κάποια πουλόβερ ή κρεμόταν από τσόκερ. Ας αναμένουμε να δούμε ποιο από όλα θα επιλέξει η Κέιτ Μίντλετον να φορέσει και να εκτοξεύσει τις πωλήσεις του.