Οποιος είδε τους Bicep πριν από δύο χρόνια στο ΟΑΚΑ σίγουρα θα ανυπομονεί και για τη φετινή τους εμφάνιση, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών αυτή τη φορά, σε ένα event στο οποίο θα παρουσιάσουν το εξόχως ενδιαφέρον πρότζεκτ «CHROMA». Την Παρασκευή 11 Ιουλίου, στο Playground 260 (τον ανοιχτό χώρο πίσω από την Πειραιώς 260), θα δούμε ένα πρωτόγνωρο laser LED show με εξοπλισμό που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά στη χώρα μας, με πρόγραμμα χωρισμένο σε δύο σκηνές και διευρυμένο lineup με τους Modeselektor και Future666.

Με έδρα το Λονδίνο αλλά καταγωγή από τη Βόρεια Ιρλανδία, οι Bicep έχουν χτίσει τη φήμη τους τόσο ως DJs και παραγωγοί όσο και ως live act, προσελκύοντας φανατικό κοινό παγκοσμίως. Ο Αντριου Φέργκιουσον και ο Μάθιου Μακ Μπράιαρ γνωρίστηκαν κατά την παιδική τους ηλικία στο Μπέλφαστ, όπου άρχισαν να συλλέγουν βινύλια και να παίζουν σε μικρά τοπικά κλαμπ ήδη από τα τέλη της εφηβείας τους.

Η αγάπη τους για την ντίσκο, τη house του Σικάγο, την techno του Ντιτρόιτ, αλλά και για την italo(και γενικότερα για την αναλογική κουλτούρα των τελευταίων δεκαετιών του 20ού αιώνα), τους οδήγησε στα 00s στη δημιουργία του blog «Feel My Bicep», μέσα από το οποίο μοιράζονταν σπάνιες ανακαλύψεις, προσωπικά mixes και reΑυτό το πρώτο βήμα τούς προσέδωσε διεθνή αναγνώριση και αποτέλεσε το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας μοναδικής, ιδιαιτέρως εκλεκτικής αισθητικής.

Η πρώτη τους επίσημη κυκλοφορία ήταν το re«Strawberry» το 2009 μέσω της ετικέτας Ghost Town του Citizen Kane, αλλά η πρώτη επαφή με τη φήμη ήρθε με το «Darwin» το 2010 στην Throne of Blood, δισκογραφική εταιρεία των The Rapture. Την ίδια περίοδο κυκλοφόρησαν το «313» στην Traveller Records και το Silk EP ξανά στην Throne of Blood, επιβεβαιώνοντας το ταλέντο τους στην παραγωγή δυναμικών κομματιών, από αυτά που βάζουν φωτιά στα dancefloors.

Το 2011 συνέχισαν με remixes για καλλιτέχνες όπως ο Blood Orange και ο Tal M. Klein, ενώ ξεκίνησαν να παρουσιάζουν sets στο θρυλικό Plastic People στο ανατολικό Λονδίνο. Το 2012 στράφηκαν στο βινύλιο με το «$tripper» στη Love Fever Records, αποτίνοντας φόρο τιμής στο New Jersey house των 90s. Από το 2013 και έπειτα, οι Bicep εδραίωσαν τη θέση τους ως δημιουργοί club anthems, με κομμάτια όπως τα «Satisfy», «D» σε συνεργασία με τον Midland και κυρίως το «Just», το οποίο αναδείχθηκε «Track of the Year» για το 2015 από τα «Mixmag» και «DJ Mag».

Παράλληλα με τις κυκλοφορίες τους, οργάνωσαν τις δικές τους Feel My Bicep βραδιές σε κλαμπ και φεστιβάλ παγκοσμίως, ενώ άρχισαν να παρουσιάζουν fulllive shows, προσελκύοντας ενθουσιώδη σχόλια για τις πολυεπίπεδες, οπτικοακουστικές τους παραγωγές.

Διακρίσεις και ticketed live streams

Το 2017 υπέγραψαν στη Ninja Tune και κυκλοφόρησαν τον πρώτο τους δίσκο με τίτλο «Bicep». Προηγήθηκαν τα singles «Glue» και «Aura», με το πρώτο να αναγορεύεται «Track of the Year» από το κοινό του «DJ Mag» και να εδραιώνει την εμπορική επιτυχία της κυκλοφορίας του άλμπουμ, το οποίο έφτασε στο Νο 20 του UK Albums Chart, κάτι ασυνήθιστο για δουλειά ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής.

Η συνεργασία με τον Four Tet στο remix του «Opal» τους έδωσε επιπλέον ώθηση, ενώ το EP «Rain» το 2018 κράτησε τη δυναμική του ντουέτου σε υψηλά επίπεδα. Μετά την κυκλοφορία του «Bicep», οι ζωντανές εμφανίσεις τους εξελίχθηκαν σε αυτοτελή shows. Στις αρχές του 2020 κυκλοφόρησαν το «Atlas», το πρώτο single για το δεύτερο άλμπουμ τους, το οποίο βασίστηκε σε sample κομματιού της Οφρα Χάζα, και τον Ιανουάριο του 2021 παρουσιάστηκε τελικά στο κοινό το ολοκληρωμένο άλμπουμ «Isles».

Ο δίσκος αυτός αγαπήθηκε και από τους κριτικούς και από τους απλούς ακροατές και η επιτυχία αυτή συνοδεύτηκε από υποψηφιότητες στα Brit Awards ως British Group και Breakthrough Artist, ενώ το ντουέτο ήταν headliners στο Field Day Festival του 2021.

Αντιμέτωποι με τις προκλήσεις της πανδημίας, οι Bicep απάντησαν με καινοτόμα ticketed live streams, όπως το «Saatchi Gallery Global Live Stream IΙ», που τους έφερε σε πάνω από 70 χώρες μέσω Διαδικτύου. Αυτές οι online εμφανίσεις τους απέσπασαν εγκωμιαστικές κριτικές από μέσα όπως η εφημερίδα «The Guardian» και το NME, επιβεβαιώνοντας τη θέση τους ως πρωτοπόρων στον συνδυασμό μουσικής και τεχνολογίας.

Το 2022 κυκλοφόρησαν τα singles «Meli (II)» και «Water» με τη συμμετοχή της Clara La San, δείχνοντας ότι συνεχίζουν ακάθεκτοι να πειραματίζονται με νέες φωνές και ήχους. Την τελευταία διετία παρουσιάζουν σταδιακά το καινοτόμο εγχείρημα «CHROME» και παραμένουν φυσικά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και σεβαστά ονόματα στη διεθνή ηλεκτρονική σκηνή.

Το περυσινό τους σετ στο εμβληματικό βρετανικό φεστιβάλ του Γκλάστονμπερι χρειάστηκε να διακοπεί για λίγο επειδή η κοσμοπλημμύρα που δημιουργήθηκε εγκυμονούσε τον κίνδυνο να τραυματιστεί κάποιος. Το 2025 τους έχει βρει με ανανεωμένο ενδιαφέρον για τη δουλειά τους αλλά και μεγάλη χαρά που μπορούν να εμφανίζονται μαζί, καθώς τον περασμένο Αύγουστο ο Μάθιου Μακ Μπράιαρ αφαίρεσε έναν ευμεγέθη, σπάνιο όγκο από τον εγκέφαλό του και χρειάστηκε ξεκούραση για την ανάρρωσή του.