Την περασμένη Πέμπτη κυκλοφορούσε μια φωτογραφία του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα όπου φαινόταν να διαβάζει ένα ενημερωτικό σημείωμα που είχε σχέση με τις προοπτικές επιστροφής του. Φέρεται να ήταν πρόταση-αξιολόγηση γνωστής γαλλικής εταιρείας, της Publicis Communications. Tην ώρα που ο πρώην πρωθυπουργός σχεδιάζει προσεκτικά τα επόμενα βήματά του με αιχμή ακόμα και τη στρατηγική βελτίωσης του προφίλ του, ο διάδοχός του… παίζει στα δάχτυλα τη νέα τεχνολογία και διαπρέπει, εν αντιθέσει με τον ίδιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Είναι δικής του έμπνευσης τα βιντεάκια;» ακούγεται πολύ συχνά τελευταία, αλλά ο ίδιος φέρεται να έχει και τον τελευταίο λόγο σε ό,τι προβάλλεται. Στο ερώτημα εάν αυτός ασχολείται με το επικοινωνιακό κομμάτι, η απάντηση είναι καταφατική: Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν, θέλει να έχει λόγο σε όλα και οι περισσότερες ιδέες του υλοποιούνται. Παίζει πολύ με το ΤikTok που είναι και το μέσο των πιο μικρών ηλικιών, καθώς για αυτή τη ζώνη των ψηφοφόρων, το facebook (meta) ή το twitter (X) είναι πολύ… απαρχαιωμένα.

Ο Στ. Κασσελάκης δίνει τα ρέστα του στο ΤikTok ελπίζοντας με αυτόν τρόπο να κινητοποιήσει ένα σημαντικό κομμάτι των ψηφοφόρων. Κατά καιρούς πολλά είναι πετυχημένα και προκαλούν συζήτηση. Υπάρχει μια μικρή ομάδα ατόμων νεαρής ηλικίας που απαρτίζουν το επιχειρησιακό κομμάτι σε αυτό το πεδίο, αν και αυτό δεν γίνεται πιστευτό από σημαντική μερίδα των αντιπάλων του. Πρόσφατα ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης διερωτήθηκε πόσο κοστίζουν τα βίντεο του Κασσελάκη, μιλώντας και με ποσά που όντως ήταν υπερβολικά και εκτός πραγματικότητας.

Κασσελάκης σε ρόλο… Λάνθιμου

Οι πιο μυημένοι λένε ότι ο ίδιος έχει συμμετοχή στο περιεχόμενο του βίντεο, αλλά ακόμα και στη σκηνοθεσία. Από εκεί και πέρα υπάρχουν σε αυτή την ομάδα πρόσωπα που διαδραματίζουν καίριο ρόλο, όπως ο πρώην γενικός γραμματέας για τα θέματα επικοινωνίας επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο Λευτέρης Κρέτσος, που έχει την ευθύνη του isyriza, πάνω στο οποίο στηρίζει πολλά ο Στ. Κασσελάκης. Υπάρχουν όμως και άλλα στελέχη, μικρότερης κομματικής διαδρομής, όπως π.χ. ο Κώστας Μαρκέτος από την Πάτρα, γιος πολύ γνωστού γιατρού στην περιοχή και στελέχους, που είχε από την πρώτη περίοδο εμπλοκή με την υποψηφιότητα Κασσελάκη και ήταν ο εμπνευστής του βίντεο στη Μακρόνησο, όπου βρέθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τον πρώην αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη.

Στο διάστημα των έξι μηνών προεδρικής θητείας, έχουν ακουστεί και γραφεί αρκετά για το ποιος βοηθάει επικοινωνιακά τον Στ. Κασσελάκη και κατά καιρούς έχει ειπωθεί πως είναι καθοδηγούμενος από ένα πολύ επαγγελματικό επιτελείο.

Το χαρτί των «πρωινάδικων»

Επίσημες απαντήσεις δεν υπήρξαν και δεν θα υπάρξουν επί της ουσίας. Το θέμα είναι ότι ο Στ. Κασσελάκης επενδύει στην επικοινωνία και την ξέρει καλά, όπως όλες οι κινήσεις του δείχνουν. Εχει επιλέξει εκτός από τα ΜΜΕ που είναι αμιγώς πολιτικά να παίζει κυρίως με «πρωινάδικα», να συνομιλεί με παρουσιαστές τέτοιων εκπομπών, ξέροντας ότι θα προβληθεί και το πιο ανάλαφρο κομμάτι, χωρίς κομματικές παρωπίδες και αιχμές. Εκεί όμως ξέρει ότι έχει λαμβάνειν από κοινό που δεν έχει πολιτικά χαρακτηριστικά και ψηφίζει με άλλα κριτήρια. Και αυτό θα συνεχίσει να κάνει, καθώς έχουν μετρήσεις στην Κουμουνδούρου σύμφωνα με τις οποίες έχει διείσδυση σε ψηφοφόρους με μη πολιτικά χαρακτηριστικά.