Οι εργασίες για το νέο τμήμα του φράχτη στον Εβρο, που είχε προαναγγείλει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη καθώς αναμένεται η έκδοση του σχετικού διαγωνισμού. Ηδη ο φράχτης ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία εκτείνεται σε 37,5 χιλιόμετρα και σε πρώτο στάδιο θα κατασκευαστούν άλλα 35 χλμ. στο κεντρικό τμήμα του ποταμού Εβρου. Ο στόχος είναι να κλείσει με φράχτη όλο το μήκος του ποταμού, πρακτικά άλλα 140 χλμ.

Σύμφωνα με τον υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, «θεωρείται αναγκαία και κατεπείγουσα η επέκταση του υπάρχοντος αποτρεπτικού εμποδίου, σε πρώτη φάση σε μήκος περίπου 35 χλμ. από τον οικισμό Ψαθάδες Διδυμοτείχου ως την περιοχή Κορνοφωλιάς Σουφλίου, το οποίο αποτελεί το πρώτο κομμάτι από τα συνολικά 140 χλμ.». Το έργο έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ που θα καλυφθούν στο σύνολό τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά η Αθήνα διεκδικεί από την ΕΕ χρηματοδότηση για το υπόλοιπο κομμάτι του φράχτη.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος έχει προαναγγείλει ότι «στη φύλαξη των συνόρων θα προστεθούν 400 συνοριοφύλακες, 250 από τους οποίους θα ξεκινήσουν να εργάζονται μέσα στον Φεβρουάριο. Για τους υπόλοιπους 150, η προκήρυξη θα γίνει σύντομα και θα κατανεμηθούν κυρίως στη Ροδόπη και δευτερευόντως στην Καβάλα, δύο περιοχές που δεν έχουν καλυφθεί με τις μέχρι σήμερα προσλήψεις».

Το «οπλοστάσιο»  των συνόρων

Για τους συνοριοφύλακες, με τους οποίους επικοινώνησε «Το Βήμα», οι κάμερες που υπάρχουν στους 11 πυλώνες κατά μήκος του υπάρχοντος φράχτη είναι, όπως λένε, τα «μάτια» τους. Την εικόνα τη στέλνουν στα κέντρα επιχειρήσεων στην Αλεξανδρούπολη και στην Ορεστιάδα, ενώ τη λαμβάνει και το Κέντρο Επιχειρήσεων στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. Παράλληλα σημαντικό εργαλείο είναι και τα εγκατεστημένα ραντάρ που ανιχνεύουν κάθε κίνηση και έτσι μπορούν οι χειριστές να ελέγξουν με τις κάμερες (ημέρας και θερμικές) το συγκεκριμένο σημείο. Παράλληλα, οι συνοριοφύλακες έχουν κάμερες χειρός, ενώ με τους νέους ασυρμάτους που βρίσκονται στη διάθεσή τους έχουν αποτρέψει τις «παρεμβολές» που δυσχέραιναν το έργο τους.

Επιπλέον στο «οπλοστάσιο» βρίσκονται τα τεθωρακισμένα οχήματα MRAP Typhoon GSS-300 τα οποία περιπολούν αδιάκοπα στα βορειοανατολικά σύνορα της χώρας. Το όχημα 300 έχει μήκος 6,67 μέτρα, πλάτος 2,50 μέτρα, ύψος 2,50 μέτρα και βάρος 12,5 τόνους. Εχει διμελές πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει οκτώ εξοπλισμένους αστυνομικούς. Ακόμη η αντιβαλλιστική θωράκιση προστατεύει τους επιβάτες από καταιγισμό πυρών, ενώ αντέχει και χτύπημα από νάρκη. Τέλος, η καμπίνα σφραγίζει αεροστεγώς και μπορεί να προφυλάξει το πλήρωμα ακόμη και από επίθεση με χημικά όπλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν τοποθετεί «ηχητικά κανόνια» στον Εβρο, αν και είχαν δοκιμαστεί με στόχο να εκπέμπουν πολύ δυνατούς θορύβους – που φτάνουν σε ένταση μια έκρηξη – για να αποτρέπουν μετανάστες που επιχειρούν να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα.