H νομοθεσία για τις «Στρατηγικές Επενδύσεις» εισήχθη το 2010 (Ν. 3894). Οταν αναλάβαμε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης το 2015 προχωρήσαμε σε συνολική αποτίμηση της σχετικής νομοθεσίας διαπιστώνοντας ότι δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα. Συγκεκριμένα, οι ενταχθείσες επενδύσεις ήταν ελάχιστα έως καθόλου «στρατηγικές» υπό την κυριολεκτική έννοια της ουσιαστικής συμβολής τους στην ανάπτυξη. Οι επενδύσεις που είχαν υπαχθεί ήταν λίγες, καμία δεν είχε ολοκληρωθεί ενώ πολλές δεν είχαν καν εκκινήσει.

Η κατάσταση αυτή οφείλονταν στην ανυπαρξία ουσιαστικού «φίλτρου» τεκμηριωμένης αξιολόγησης των επενδυτικών προτάσεων, με την έννοια ότι τα κριτήρια υπαγωγής δεν διασφάλιζαν ότι θα έχουν πρόσβαση στα ωφελήματα του νόμου μόνο αξιόπιστες και βιώσιμες επενδυτικές προτάσεις. Ετσι υποβλήθηκαν επενδυτικά «σχέδια» από developers που λάμβαναν τον χαρακτηρισμό της «στρατηγικής επένδυσης» και μετά επιχειρούσαν να εκμεταλλευθούν την υπεραξία που προσδίδει ο χαρακτηρισμός της επένδυσης ως «στρατηγικής», αναζητούσαν επενδυτή, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σχεδίων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω