Hyundai Kona Electric
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στρατηγικής που υλοποιεί η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία για την ύπαρξη 11 ηλεκτρικών Hyundai στη διεθνή αγορά έως το 2030, το Kona Electric επωφελείται από το status ενός B-SUV που λόγω μεγέθους αποτελεί μια ανταγωνιστική τιμολογιακά πρόταση χωρίς συμβιβασμούς στο πεδίο της τεχνολογίας. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του έχει σαφώς αυξημένες διαστάσεις (μήκος 4,355 και μεταξόνιο 2,660 μέτρα) και ειδικά χαρακτηριστικά όπως το μπροστινό πορτμπαγκάζ, τα ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος, Head-up Display, λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου και πακέτο Eco. Ταυτόχρονα τα αποδοτικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης στους δύο τροχούς εξασφαλίζουν υψηλές για την κατηγορία αυτονομίες που φτάνουν έως τα 514 χιλιόμετρα με μια φόρτιση στην έκδοση Long Range με την μπαταρία των 65,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα 160 kW ισχύος 217 ίππων. Αντίθετα η βασική έκδοση Standard Range έχει μπαταρία 48,4 kWh με ηλεκτρικό μοτέρ 114,6 kW απόδοσης 156 ίππων (και 255 Nm ροπής), ενώ ασχέτως έκδοσης το Kona Electric διαθέτει το πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού SmartSense, συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, οθόνη προβολής τυφλού σημείου, την απομακρυσμένη έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης και την παρακολούθηση κατάστασης του οδηγού.
Jeep Avenger
Μετά από σχεδόν οκτώ δεκαετίες εξειδίκευσης σε off-road μονοπάτια με πολύ ικανά τετρακίνητα αυτοκίνητα η Jeep οικοδομεί τη μελλοντική εικόνα της ξεκινώντας από ένα αστικών διαστάσεων μοντέλο που ως ηλεκτρικό συγκεντρώνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον λόγω του ύφους του. Κάτω από το πεντάθυρο αμάξωμα των 4,08 μέτρων βρίσκεται ένα ηλεκτροκινητήρας 115kW, απόδοσης 156 ίππων (και 260 Nm ροπής), που τροφοδοτείται από μπαταρία 54kWh και κινεί αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς σε μια αντίφαση με την ιστορία της μάρκας αλλά προφανή οφέλη στην κατανάλωση ενέργειας, άρα και στην αυτονομία κίνησης, η οποία υπό συγκεκριμένες αστικές συνθήκες κίνησης μπορεί να ξεπεράσει τα 500 χλμ. Η δε φόρτιση απαιτεί από 5 ώρες και 30 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW έως 24 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 100 kW για το 80% της μπαταρίας. Η ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και η επιτάχυνση από στάση σε 9,0 δευτερόλεπτα περνούν μάλλον σε δεύτερη μοίρα αν αντιληφθεί κανείς τη χρησιμότητα του συστήματος «Selec-terrain» που ενισχύει την πρόσφυση αντιμετωπίζοντας διαφορετικά κάθε επιφάνεια. Παράλληλα οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και οι δίδυμες οθόνες των 10,25 ιντσών αποσκοπούν στη δημιουργία μιας πραγματικότητας που μπορεί να συγκινήσει τους tech-freak που δεν θα μείνουν αδιάφοροι απέναντι στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
VW ID.7
Προβάροντας τον ρόλο του πολυτελέστερου αμιγώς ηλεκτρικού VW, το ID.7 αποτελεί το νεότερο κρίκο στην ID. αλυσίδα της μάρκας και μια καλή «απάντηση» στις μη SUV ανάγκες των καιρών. Με μήκος 4,961 και μεταξόνιο 2,966 μέτρα δίνει στους επιβάτες του πίσω καθίσματος την αίσθηση λιμουζίνας καθώς η χρήση της πλατφόρμας MEB και το εντελώς επίπεδο δάπεδο εξασφαλίζουν πρωτόγνωρη ευρυχωρία και 532 λίτρα στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει μεγάλο άνοιγμα και μεταβαλλόμενο ύψος. Η αίσθηση της ποιότητας στο εσωτερικό, το διάτρητο τεχνητό δέρμα στα καθίσματα, τα σουέτ ενθέματα στις πόρτες, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, τα φωτιζόμενα γυαλιστερά ένθετα και η οθόνη 15 ιντσών για το infotainment καταδεικνύουν την ουσία του εγχειρήματος που «φωτίζεται» από την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη πανοραμική ηλιοροφή, η διαπερατότητα της οποίας διαβαθμίζεται με την κίνηση του χεριού ή με φωνητικές εντολές. Κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,23, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας των 210 kW απόδοσης 286 ίππων συνδυάζεται με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 543-621 χλμ. (με δυνατότητα φόρτισης σε 28 λεπτά σε παροχή συνεχούς DC ρεύματος ή σε 8 ώρες σε wallbox 11 kW), διευκολύνοντας έτσι την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, σκοπό για τον οποίο νομοτελειακά δημιουργούνται τα μεγάλα fastback μοντέλα όπως αυτό.
Mercedes GLA 250 e
Η οπτική ανανέωση του κορυφαίου σε πωλήσεις compact SUV της Mercedes επαναφέρει στο προσκήνιο τα οφέλη της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, η οποία αποτελεί μονόδρομο για όσους ανακαλύπτουν τώρα την ηλεκτροκίνηση ή βρίσκονται σε στάδιο προσαρμογής με τα πλεονεκτήματά της χωρίς καμιά ανησυχία για την επόμενη φόρτιση. Η συνύπαρξη του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τον ηλεκτροκινητήρα των 80 kW αποφέρει 218 ίππους και 450 Nm ροπής, τα οποία διαχειρίζεται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων. Καθώς η GLA 250 εκκινεί πάντοτε με τον ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μπαταρία 11,5 kWh, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το κατάλληλο για την περίσταση πρόγραμμα οδήγησης (Electric, Hybrid, Sport, Individual ή να ενεργοποιήσει το Battery Hold προκειμένου να κρατήσει ενέργεια για μεταγενέστερη χρήση). Η πραγματική αυτονομία αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης φτάνει ακόμα και τα 66 χλμ. ενώ η θεωρητική κατανάλωση των 1,1-1,4 λίτρων/100 χλμ. και οι εκπομπές 24-31 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα εγγυώνται το μέγιστο δυνατό οικονομικό όφελος για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων. Αν στα πράσινα χαρακτηριστικά της προσθέσετε τον υπερπλήρη εξοπλισμό, τον διασκεδαστικό οδηγικό χαρακτήρα, τη μεταπωλητική αξία της και τις σπορ επιδόσεις της (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’, μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), μπορείτε να αντιληφθείτε γιατί αποτελεί την κορυφαία επιλογή του είδους στην κατηγορία της.
Peugeot e-2008
Διαχρονικό best-seller στα ηλεκτρικά B-SUV από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, το e-2008 ακολούθησε το φετινό κύμα ανανέωσης που δέχθηκε συνολικά το γαλλικό μοντέλο υιοθετώντας τις αισθητικές παρεμβάσεις παράλληλα με τεχνολογικές αναβαθμίσεις οι οποίες ενίσχυσαν ουσιαστικά τον ρόλο και τις δυνατότητές του καθώς η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του αυξήθηκε από τους 136 στους 156 ίππους (που περνούν στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου) και η χωρητικότητα της μπαταρίας από 50kWh σε 54kWh. Ετσι η αυτονομία προσεγγίζει πλέον τα 406 χλμ. (από 345 χλμ. στο προηγούμενο μοντέλο) με μια φόρτιση η οποία διαρκεί 30 λεπτά της ώρας (φτάνοντας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας) σε δημόσια προσβάσιμο σταθμό φόρτισης 100 kW ή 4 ώρες και 40 λεπτά σε ένα Wallbox 7,4 kW ή σε 11 ώρες και 10 λεπτά σε μία ενισχυμένη παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος 3,2 kW. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το εξελιγμένο i-Cockpit παρέχει πέρα από την ιδιόμορφη θέαση του πίνακα οργάνων που βρίσκεται πίσω από το συγκριτικά μικρό τιμόνι, τη δυνατότητα εξατομίκευσης του χρώματος της οθόνης, της ιεράρχησης και της διάταξης των πληροφοριών που προβάλλονται, ενώ η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10 ιντσών διαχειρίζεται τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και γενικά των συστημάτων ψυχαγωγίας Peugeot i-Connect και i-Connect Plus.
Audi Q4 e-tron
Με τη γνωστή clean-cut σχεδίαση που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη αισθητική της Audi και τη δισυπόστατη προσέγγιση του αυτοκινήτου λόγω της ταυτόχρονης ύπαρξης του κλασικού SUV και του προχωρημένου σχεδιαστικά coupe (Sportback) αμαξώματος, το Q4 e-tron παραδίδει μαθήματα πλουραλισμού, αφού διατίθεται σε ευρεία γκάμα εκδόσεων (35, 40, 45, 50, 55) απόδοσης 170-340 ίππων, με τις νεότερες να διαθέτουν μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh που εξασφαλίζει ταχύτερη φόρτιση στα 135 kW για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς και έως 175 kW στα τετρακίνητα quattro. Το μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέσω των μηδενικών εκπομπών ρύπων κατά τη χρήση αποτελεί σταθερά το κορυφαίο ζητούμενο, ωστόσο είναι αδύνατο να αγνοήσεις τον τρόπο που η τεχνολογία υπηρετεί ταυτόχρονα την ασφάλεια και τις επιδόσεις. Οι τελευταίες είναι καταιγιστικές στις καινούργιες εκδόσεις με ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που αποδίδουν 286 ίππους στα Q4 45 e-tron και Q4 Sportback 45 e-tron – με κίνηση στους πίσω τροχούς και επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 6,7 δευτερόλεπτα –, όσους και στα τετρακίνητα Q4 45 e-tron quattro και Q4 Sportback 45 e-tron quattro με επιτάχυνση σε 6,6 δευτερόλεπτα. Στα Q4 55 e-tron quattro και Q4 55 Sportback e-tron quattro των 340 ίππων η αντίστοιχη επιτάχυνση απαιτεί 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενέργειας αποφέρει μεγαλύτερη αυτονομία η οποία φτάνει έως και τα 562 χλμ. στον κύκλο WLTP.
ΚΙΑ EV9
Η πιο premium υλοποίηση στο ηλεκτρικό περιβάλλον της Kia έχει τη μορφή ενός SUV με περιπετειώδη χαρακτήρα και δικίνητες/τετρακίνητες εκδόσεις βασισμένες σε μια ειδική αρχιτεκτονική που προσφέρει υπερταχεία φόρτιση 800 Volt και αυτονομία έως 563 χλμ. με μία φόρτιση. Παράλληλα το μήκους 5,010 μέτρων αμάξωμα παρέχει χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από 333 έως 728 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους, ανάλογα με την εξαθέσια ή επταθέσια διάταξη στο εσωτερικό του, στο οποίο κυριαρχούν βιώσιμα/ανακυκλώσιμα υλικά. Ανεξαρτήτως μετάδοσης της κίνησης, η μπαταρία του EV9 έχει χωρητικότητα 99,8 kWh (και μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% υπό ιδανικές συνθήκες σε 24 λεπτά, ενώ μια ταχυφόρτιση 15 λεπτών εξασφαλίζει αυτονομία 249 χιλιομέτρων). Η έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει κινητήρα 204 ίππων (350 Nm ροπής) και η τετρακίνητη έκδοση δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 385 ίππων. Επίσης, πέρα από τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει, το EV9 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που εξοπλίζεται με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, με το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP) να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το EV9 μόνιμα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμη και αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω