Όποιος και να είναι ο τρόπος που θα προσεγγίσετε το ID.7, είτε ως πνευματικό διάδοχο της άλλοτε ναυαρχίδας της VW με το όνομα Phaeton είτε ως ένα έξυπνο βήμα εξέλιξης μετά το πρόσφατο μη δημοφιλές Arteon, ή απλώς ως μια ηλεκτρική εκδοχή του εξαιρετικού Passat, η πραγματικότητα δεν αλλάζει.

Το λευκό αυτοκίνητο είναι σήμερα το κορυφαίο στη σειρά ID. και -κατά τη γνώμη μας- αυτό που δεν θυσιάζει την ουσία για χάρη των lifestyle επιλογών οι οποίες κυριαρχούν στα ID. SUV αλλά και στο ευρηματικό ID. Buzz minivan. Γι’ αυτόν τον λόγο ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις premium καθιερωμένους κατασκευαστές όπως η BMW και η i4 τόσο σε διαστάσεις όσο και σε χρήσιμη πολυτέλεια για την οποία θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Ώρα αποδείξεων

Αξιοποιώντας το βάθος του ομίλου στον οποίο ανήκει και προτάσσοντας τη φιλοδοξία της να ξεχωρίσει εδώ, η VW δημιούργησε ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,961 μέτρα, διάσταση που υπερβαίνει ακόμη και αυτή της Mercedes-EQE, για να χωρέσει τις απαιτήσεις των δυνητικών αγοραστών του – και τα κατάφερε πλήρως.

Το μεταξόνιο των 2,966 μέτρων – η απόσταση ανάμεσα στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς – αρκεί για να δώσει σε όσους βρίσκονται στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα την αίσθηση της λιμουζίνας.

Σκεφθείτε ότι χάρη στο προνόμιο της ηλεκτροκίνησης που εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, τρεις ενήλικοι επιβάτες χωρούν στο πίσω κάθισμα ακόμα και αν το ύψος τους προσεγγίζει τα δύο μέτρα έχοντας πάνω από τα κεφάλια τους την πανοραμική ηλιοροφή, η «αντίσταση» της οποίας στο φυσικό φως διαβαθμίζεται είτε με φωνητικές εντολές είτε με την κίνηση του χεριού.

Ένα δεύτερο σημείο αναφοράς εδώ, είναι η ποιότητα των υλικών που σχετίζεται με τη «χρήσιμη πολυτέλεια» την οποία αναφέραμε νωρίτερα. Το διάτρητο τεχνητό δέρμα στα καθίσματα, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και γύρω από αυτό, τα σουέτ ενθέματα στις πόρτες, οι φωτιζόμενες γυαλιστερές επιφάνειες, η νέα οθόνη των 15 ιντσών και το σύστημα φωνητικού ελέγχου που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη ανεβάζουν επίπεδο στο ID.7 τοποθετώντας το εκεί που θέλει να φτάσει η VW.

Από την άλλη πλευρά, η μικρή ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων εμφανίζει μόνο τα στοιχειώδη, ένα ζήτημα που λύνει η ύπαρξη head-up display στο οπτικό πεδίο του οδηγού με την εμφάνιση περισσότερων πληροφοριών και οδηγιών δορυφορικής πλοήγησης εικονικής πραγματικότητας.

Κοινό σημείο

Στην καρδιά του ID.7 κυριαρχεί, προς το παρόν τουλάχιστον, ένας ηλεκτροκινητήρας 210 kW απόδοσης 286 ίππων (τοποθετημένος στον πίσω άξονα, τον οποίο άλλωστε κινεί) που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 77 kWh για την οποία θα διαβάσετε στη δεξιά στήλη.

Χάρη σε αυτόν αλλά και στον εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,23, το ID.7 είναι πραγματικά γρήγορο, με επιτάχυνση από στάση σε 6,5 δευτερόλεπτα, ενώ εμφανίζει κατανάλωση 14,2 kWh/100 χλμ. Ταυτόχρονα η συμβίωση μαζί του αποκαλύπτει ότι παρά το μέγεθός του και με κύκλο στροφής μόλις 10,9 μέτρα είναι ευέλικτο, ακριβές στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης (συνυπολογίζοντας την ηλεκτρική αίσθηση του τιμονιού του) και άνετο ακόμη και χωρίς την προσαρμοζόμενη ανάρτηση η οποία αποτελεί ακόμη ένα βήμα προσέγγισης στις premium προτάσεις της κατηγορίας.

Τεράστιο πλεονέκτημα επίσης αποτελεί η ηχομόνωση που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες από τους εξωτερικούς θορύβους, απόδειξη ότι η VW εργάστηκε στο ID.7 με μαξιμαλιστική διάθεση και όχι σε συνθήκες συμβιβασμού.

Τιμές και εκδόσεις

Οι τρεις διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις του ID. 7 στην Ελλάδα φέρουν τα διακριτικά Pro More, Pro και Pro Launch Edition με τιμές 58.900, 59.500 και 64.800 ευρώ, στις οποίες δεν υπολογίζεται η αρχική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ από το πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» αλλά και πρόσθετες επιδοτήσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που αφορούν την απόσυρση παλαιού οχήματος ή την απόκτηση από άτομο με ηλικία χαμηλότερη των 29 ετών.

Στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου 360 μοιρών που περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, ασύμμετρα αναδιπλούμενη πίσω σειρά καθισμάτων με κεντρικό υποβραχιόνιο, σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, ηλεκτρονικό ήχο προσομοίωσης κινητήρα, αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού, λειτουργίες Travel Assist, Lane Assist και Emergency Assist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Adaptive Cruise Control, αλλά και δύο καλώδια φόρτισης για οικιακή πρίζα και επιτοίχιο φορτιστή.

Συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο

Οι Over the Air ενημερώσεις λογισμικού στο ID.7 μέσω σύνδεσης με δεδομένα πραγματοποιούνται μέσω του συστήματος infotainment βελτιώνοντας έτσι τον χειρισμό του αυτοκινήτου και επιτρέποντας την πρόσβαση σε νεότερες λειτουργίες.

Η πλατφόρμα του ID.7 είναι δομημένη έτσι ώστε υπό προϋποθέσεις να αξιοποιεί πρόσθετες πληροφορίες για την κίνηση πέρα από τη δεδομένη σε πραγματικό χρόνο εμφάνισή της στο σύστημα πλοήγησης με τα εναλλακτικά σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Παράλληλα μέσω της εφαρμογής Volkswagen στο smartphone o χρήστης του ID.7 μπορεί με τηλεχειρισμό να ρυθμίσει το σύστημα κλιματισμού θέτοντάς το σε λειτουργία από απόσταση, να ελέγξει την αυτονομία που υπολείπετε, να ξεκινήσει ή να διακόψει απομακρυσμένα τη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας.

Δυνατότητες επαναφόρτισης

Η μόνη διαθέσιμη επιλογή μπαταρίας αυτή τη στιγμή αφορά εκείνη με την καθαρή χωρητικότητα των 77 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης από 543 έως 621 χλμ. Μία πλήρης επαναφόρτισή της σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 11 kW (η απόκτηση του οποίου επιδοτείται από το πρόγραμμα ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ) απαιτεί 8 ώρες, ενώ σε δημόσια προσβάσιμο σημείο φόρτισης το ID.7 μπορεί να ανακτήσει σε ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος 175 kW έως το 80% της ενέργειάς του σε 28 λεπτά της ώρας.

Παράλληλα μέσω της VW μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το φορητό ID. Charger Travel είτε στα 7,2 kW (μονοφασικό) είτε στα 11 kW (τριφασικό).

Μεγαλύτεροι χώροι για όλους

Το εξωτερικό μέγεθος του αυτοκινήτου, μήκους 4,961 μέτρων, προϊδεάζει με ακρίβεια για τους διαθέσιμους χώρους στον θάλαμο επιβατών και στο πορτμπαγκάζ, η πόρτα του οποίου ανοίγει ηλεκτρικά μέχρι ψηλά αποκαλύπτοντας τα 532 λίτρα της αρχικής χωρητικότητάς του με τα πίσω καθίσματα στην κλασική τους θέση για τη μεταφορά επιβατών.

Το πλεονέκτημα εδώ έγκειται στον επίπεδο χώρο φόρτωσης και στις εσοχές δεξιά και αριστερά ακριβώς πίσω από τους πίσω τροχούς ενώ τα καλώδια φόρτισης τακτοποιούνται σε ένα ξεχωριστό διαμέρισμα κάτω από το ανοιγόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών.