Τον ερχόμενο Μάρτιο συμπληρώνονται 15 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς Panamera, η οποία άλλαξε τον τρόπο που οι φίλοι της μάρκας «είδαν» την Porsche, καθώς όσοι από αυτούς δεν συμπαθούσαν τα SUV αμαξώματα είχαν επιτέλους μια «εναλλακτική» για τις οικογενειακές μετακινήσεις τους πολύ πριν εμφανιστούν οι αμιγώς ηλεκτρικές Taycan.

Σταδιακά η Panamera απέκτησε το ισχυρότερο προϊοντικό αποτύπωμα στη κατηγορία των πολυτελών σπορ τετράθυρων μοντέλων, διότι αντιμετωπίστηκε από τον κατασκευαστή της ως μια «άλλη» 911 και αυτό την κατέστησε μέτρο σύγκρισης. Σήμερα, στην τρίτη γενιά της, διατηρεί την ίδια κεντρική ιδέα υιοθετώντας απλώς τη θεωρία της εξέλιξης.

Στον δρόμο θα την ξεχωρίσετε αμέσως από τη νέα μάσκα με τη διαιρούμενη εισαγωγή αέρα, την πτέρυγα και τα τεχνολογίας Matrix LED φωτιστικά σώματα να την εναρμονίζουν με τη νεότερη Porsche 911, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη δέσμη φωτός που διατρέχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο προβάλλει με κάθε πιθανό τρόπο τη σπορτίφ καταγωγή του, από τα επιπλέον χρώματα ως το μοναδικό κεντρικό μπουλόνι που ασφαλίζει κάθε τροχό στην έκδοση Turbo E-Hybrid.

Μιλώντας για αυτή τα στελέχη της Porsche, δεν κρύβουν ότι θα ήθελαν να δημιουργήσουν «ένα brand Turbo μέσα στο brand Porsche», διαχωρίζοντας ακόμη και τις εξοπλιστικές προδιαγραφές του με στοιχεία (όπως για παράδειγμα το μπρονζέ χρώμα Turbonite) που δεν θα είναι διαθέσιμα σε καμία άλλη έκδοση.

Η ουσία των πραγμάτων

Το εσωτερικό της Panamera είναι πιο πολυτελές και hi-tech από ποτέ, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,9 ιντσών και κεντρική οθόνη infotainment 10,9 ιντσών, ενώ μια προαιρετική οθόνη ίδιας διάστασης μπροστά από τον συνοδηγό τον καθιστά συμμέτοχο στην οδηγική εμπειρία, προβάλλοντας τα στοιχεία απόδοσης του οχήματος που έχουν επιλεγεί, ή του επιτρέπει το video streaming με το αυτοκίνητο εν κινήσει, χωρίς όμως ο οδηγός να μπορεί να δει τίποτα από αυτά για λόγους ασφαλείας.

Ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται πια δεξιά από το τιμόνι απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ ο διακόπτης επιλογής προγράμματος οδήγησης (Normal, Sport και Sport Plus) και τα χειριστήρια συστημάτων υποβοήθησης είναι άμεσα προσβάσιμα στον οδηγό ώστε αυτός να μη χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο για να τα εντοπίσει. Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η μεγέθυνση του χώρου αποσκευών με στόχο να χωρά δύο τσάντες του golf χωρίς να πρέπει να αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, στοιχείο που για λόγους κύρους «επέβαλε» ο Thomas Friemuth, επικεφαλής του project για τη δημιουργία της Panamera.

Σημειώστε επίσης ότι τα πίσω παράθυρα δεν έχουν πια πλαίσιο. Ωστόσο, όταν μιλάμε για Porsche, εστιάζουμε την προσοχή μας στη μηχανολογική αριστεία, η οποία εδώ εκφράζεται με αναρίθμητα συστήματα, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει το καινότομο Porsche Active Ride που εξοπλίζει προαιρετικά τις εκδόσεις Ε-Hybrid και παρέχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών στην ανάρτηση μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης (στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει πάντα ενεργή αερανάρτηση).

Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες του μοντέλου, που διατίθεται από 153.270 ευρώ, έχουν σήμερα δύο επιλογές ισχύος, καθώς στη βάση της γκάμας βρίσκονται οι Panamera (δικίνητη) και Panamera 4 (τετρακίνητη) με τον V6 κινητήρα βενζίνης των 2,9 λίτρων να αποδίδει πια 353 ίππους (+23 σε σχέση με το παρελθόν) και στην κορυφή η Turbo E-Hybrid με ένα εξελιγμένο plug-in υβριδικό σύνολο στο οποίο συνυπάρχουν ο τετράλιτρος V8 με τον νέο ηλεκτροκινητήρα των 140 kW (τοποθετημένο στο περίβλημα του επανασχεδιασμένου οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK) συνδυαστικής απόδοσης 680 ίππων.

Η μεγαλύτερη μπαταρία του συστήματος έχει πλέον χωρητικότητα 25,9 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης με μηδενικούς ρύπους για 91 χιλιόμετρα, ενώ φορτίζεται σε 2 ώρες και 39 λεπτά αξιοποιώντας τον on board φορτιστή των 11 kW. Αυτά ισχύουν σήμερα, καθώς στο μέλλον η Porsche θα εμφανίσει και την έκδοση Turbo S Ε-Hybrid με απόδοση υψηλότερη των 680 ίππων, που πάντως αρκούν για να επιταχύνουν το αυτοκίνητο από στάση σε 3,2 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 315 χλμ./ώρα.