Ακολουθώντας με διαφορετικό τρόπο το παράδειγμα της Γερμανίας, η οποία προχώρησε τον περασμένο Δεκέμβριο στον πρόωρο τερματισμό του προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων καθώς αναγκάστηκε από το συνταγματικό δικαστήριο να αναθεωρήσει τον προϋπολογισμό των δαπανών της για την πράσινη μετάβαση, η Γαλλία μείωσε κατά 20% τη σχετική επιδότηση, από 5.000 ευρώ σε 4.000 ευρώ, ρύθμιση που δεν αφορά άτομα με εισόδημα χαμηλότερο των 7.000 ευρώ.

«Τροποποιούμε το πρόγραμμα για να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους, αλλά με λιγότερα χρήματα» δήλωσε ο Christophe Bechu, υπουργός Περιβαλλοντικής Μετάβασης, στον ραδιοφωνικό σταθμό Franceinfo. Ωστόσο αν και η κυβερνητική επιδότηση περιορίζεται, αρκετές περιφερειακές αρχές συνεχίζουν να προσφέρουν πρόσθετα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία στην περιοχή του Παρισιού, για παράδειγμα, κυμαίνονται από 2.250 έως 9.000 ευρώ, ανάλογα και πάλι με το εισόδημα του ενδιαφερομένου.

Παράλληλα καταργούνται οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων, αλλά και η οικονομική ενίσχυση για την αγορά νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που αντικαθιστούν παλαιότερα και πιο ρυπογόνα οχήματα.

Η τελευταία απόφαση εναρμονίζεται με την πρόσφατη διακοπή, για το υπόλοιπο του 2024, του προγράμματος επιδότησης των χαμηλόμισθων που μισθώνουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η ζήτηση ξεπέρασε κατά πολύ τα αρχικά σχέδια. Με αυτόν τον τρόπο η γαλλική κυβέρνηση επιχειρεί να διασφαλίσει ότι το ποσό που έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό της για παρόμοιες δράσεις δεν θα υπερβεί τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σε μια εποχή που οι συνολικοί στόχοι της για τις δημόσιες δαπάνες κινδυνεύουν.