Μια από τις ισχυρότερες επιρροές της αμερικανικής τετράτροχης κουλτούρας στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία αφορά την εξέλιξη του ύφους των διπλοκάμπινων picκ up, τα οποία σταδιακά από εργαλεία δουλειάς μετατράπηκαν σε lifestyle οχήματα με ισχυρές δόσεις κομψότητας, πρωτόγνωρο για τον χαρακτήρα τους εξοπλισμό και ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Το νέο Amarok αποτελεί το πιο πρόσφατο, πληρέστερο και πιο λαμπερό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας στους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς δρόμους, ένα όχημα «παντός καιρού» που διαχειρίζεται με την ίδια ευκολία – και αποτελεσματικότητα – τις προκλήσεις αγροτικών ή άλλων βαριών εργασιών αλλά και τις επιθυμίες για εξορμήσεις στη φύση με ποικίλο εξοπλισμό ή τη ρυμούλκηση σκαφών επιτρέποντας στους επιβάτες του να απολαμβάνουν τις ιδιότητες των κορυφαίων SUV της VW σε μια πολυτελή κάψουλα διαβίωσης.

Ακατάβλητο

Το Amarok ήταν ήδη από την πρώτη γενιά του, το 2010, ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο για τον σκοπό της ύπαρξής του, σήμερα ωστόσο αλλάζει τα δεδομένα στην πιο «αινιγματική» (λόγω διαφορετικών ζητουμένων από τους υποψήφιους αγοραστές) κατηγορία της αγοράς.

Με μήκος 5,35 μέτρα, πλάτος 1,91/2,20 μέτρα (χωρίς ή με τον υπολογισμό καθρεπτών) και ύψος 1,884 μέτρα, το Amarok είναι από επιβλητικό έως θηριώδες οπτικά, ωστόσο αυτά που προκαλούν δέος είναι οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης (1.651 / 1.584 / 52,5 εκατοστά σε μήκος/πλάτος/ύψος), η δυνατότητα μεταφοράς μιας ευρωπαλέτας (δημοφιλές σημείο αναφοράς για επαγγελματίες), η μέγιστη ελκτική ικανότητα των 3,5 τόνων και η αντοχή δυναμικού φορτίου 85 κιλών ή στατικού φορτίου 350 κιλών στην οροφή (π.χ. για το στήσιμο μιας μοντέρνας σκηνής εκεί).

Το μεταξόνιο των 3,270 μέτρων υποστηρίζει αποτελεσματικά το τετραθέσιο/πενταθέσιο προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο εκτός από τον βασικό εξοπλισμό του σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις (με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η καθεμία) Life, Style, PanAmericana και Aventura (αυτή της δοκιμής μας) διαθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού. Συμπερασματικά δεν υπάρχει τίποτα που να θέλει κάποιος και να μην είναι διαθέσιμο, αν και προσωπικά θεωρώ εντελώς άτοπο σε μια τόσο premium από κάθε άποψη υλοποίηση το συρόμενο κάλυμμα του χώρου φόρτωσης να χρεώνεται επιπλέον.

Πλουραλισμός

Το Amarok εξοπλίζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων και διατίθεται είτε με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.996 κ.εκ. απόδοσης 205 ίππων και 500 Nm ροπής (από 48.200 ευρώ με ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης) είτε με τον V6 πετρελαιοκινητήρα 3,0 λίτρων (2.993 κ.εκ.) της δοκιμής μας, ισχύος 240 ίππων με 600 Nm ροπής. Ανεξαρτήτως έκδοσης υπάρχουν έξι προφίλ οδήγησης για κάθε επιφάνεια (Normal, Eco, Slippery – για ολισθηρές επιφάνειες -, Snow/Sand – για χιόνι ή άμμο -, Mud/Ruts – για λάσπη ή οδόστρωμα με αυλακιές – και Tow/Haul – για τη μεταφορά φορτίου ή τη ρυμούλκηση).Ο πρωταγωνιστής εδώ πάντως είναι το κατ’ επιλογή (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη) σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας. Στο 2H η ροπή περνά στους πίσω τροχούς, στο 4Η «κλειδώνει» σε σταθερό ποσοστό και στους τέσσερις τροχούς, στο 4L «κλειδώνει» ηλεκτρομαγνητικά το πίσω διαφορικό έχοντας έτσι «κοντές» σχέσεις, ενώ στο 4A η μέγιστη δυνατή πρόσφυση εξασφαλίζεται από τον ενεργό διαμοιρασμό της ροπής μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα.

Οδηγώντας

Κινούμενος με το Amarok στους δρόμους της Αθήνας, στην παραλία της Νέας Μάκρης και στα νταμάρια της Πεντέλης (ανησυχώντας μόνο μην «πληγώσω» τα ελαστικά του εκεί καθώς η απόσταση από το έδαφος προσεγγίζει τα 24 εκ.), σας βεβαιώ ότι δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να κάνει. Ο τρίλιτρος V6 TDI της δοκιμής μας σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων αποτελούν κυριολεκτικά κορυφαία επιλογή που μπορεί να υποστηρίξει στο έπακρο όλες τις παραμέτρους κίνησης του Amarok, με το οποίο η ζωή «από μέσα» παρομοιάζεται με αυτή που θα βιώσετε στο πολυτελές SUV Touareg. Τα υλικά, το ηχοσύστημα Harman Kardon, οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις, οι δερμάτινες επενδύσεις υψηλής ποιότητας, η οθόνη 12,3΄΄ για τον πίνακα οργάνων και 12,0΄΄ για την κεντρική οθόνη αφής και τα σχεδόν 30 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (με τα 20 από αυτά να αξιοποιούνται για πρώτη φορά σε Amarok) πιστοποιούν του λόγου το αληθές. Αυτό που αξίζει επίσης να γνωρίζετε αν επιχειρήσετε να το αποκτήσετε ή απλώς να το οδηγήσετε είναι ότι ο άκαμπτος άξονας πίσω με τα φύλλα σούστας μπορεί να αντιμετωπίζει νευρικά κάποιες ανωμαλίες του δρόμου αλλά δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες, ενώ όταν το Amarok φορτωθεί το φιλτράρισμα είναι σχεδόν απόλυτο καθώς αυτοκίνητα όπως αυτό εξελίχθηκαν με γνώμονα τη συχνή, αν όχι συνεχή, αξιοποίηση του χώρου φόρτωσης.