H Peugeot ήταν ανέκαθεν γενναιόδωρη με το εκάστοτε supermini της, προικίζοντάς το με στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει στην εποχή του είτε μιλάμε για τα 205, 206, 207 είτε για το προσφάτως ανανεωμένο 208 που παρέχει πλέον τη μεγαλύτερη γκάμα επιλογών από κάθε προηγούμενο στα πεδία των κινητήρων και του εξοπλισμού του.

Κοινό χαρακτηριστικό οποιουδήποτε «μικρού λέοντα» με τα μοντέλα που διαδέχθηκε είναι η σπορτίφ αύρα που το διακρίνει. Γι’ αυτό και ο τίτλος «δύο κόσμοι» επιδέχεται διαφορετικές αντιστοιχίσεις ανάμεσα στις έννοιες «αποδοτικό», «πρωτότυπο», «αθλητικό», «οδηγοκεντρικό» και κυρίως «ευέλικτο» με ξεχωριστό τρόπο σε κάθε εκδοχή του.

Απολαυστικά υβριδικό

Στην προκειμένη περίπτωση το ανανεωμένο 208 με τις τρεις νέες κάθετες μονάδες φωτός μπροστά και τα τρία οριζόντια LED φώτα πίσω, αποκτά νέο νόημα χάρη στην υβριδική 48V Hybrid υλοποίηση του ομίλου Stellantis, η οποία αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,2 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW ενσωματωμένο στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο e-DCS6 και μια μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 0,432 kWh.

Το υβριδικό σύνολο αποδίδει στην προκειμένη περίπτωση 100 ίππους και 205 Nm ροπής (υπάρχει και μια ισχυρότερη έκδοση απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής) και δίνει στο γαλλικό supermini μια αναπάντεχη σβελτάδα, παρά τη χαμηλή ονομαστική ισχύ του.

Το μυστικό της επιτυχημένης λειτουργίας του «κρύβεται» στη μονάδα διαχείρισης ισχύος και στο καταπληκτικό αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας είναι πως έχεις να κάνεις με κιβώτιο μιας σχέσης καθώς οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και η μετάβαση ανάμεσα στη θερμική, την υβριδική και την ηλεκτρική λειτουργία πραγματοποιείται ομαλότερα από κάθε άλλο σύστημα αυτής της τεχνολογίας σε αυτή την κατηγορία.

Με την μπαταρία να φορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης και την υβριδική τεχνολογία να προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές – κάτι που αντιλαμβάνεσαι πολύ εύκολα αλλάζοντας τα προγράμματα από το Eco στο Normal και μετά στο Sport –, το 208 Hybrid (όπως τιτλοφορείται επισήμως) εμφανίζει σύμφωνα με τον κατασκευαστή του 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, άρα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Η Peugeot υποστηρίζει ότι οδηγώντας σε αστικό περιβάλλον τα 208 Hybrid 100 e-DCS6 και Hybrid 136 e-DCS6 μπορούν να κινηθούν περισσότερο από το 50% του χρόνου μιας διαδρομής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Χωρίς περιορισμούς

Στην πράξη χωρίς καμία προσοχή στον δείκτη κατανάλωσης ενέργειας/καυσίμου και οδηγώντας εντός και εκτός πόλης χρησιμοποιώντας άναρχα και τα τρία προγράμματα οδήγησης διανύσαμε περισσότερα από 650 χιλιόμετρα πριν ανάψει η ένδειξη της ρεζέρβας καυσίμου στον πίνακα οργάνων.

Ο λόγος της ενεργειακά «απρόσεκτης» οδήγησης ήταν προφανής διότι κανείς δεν οδηγεί πανομοιότυπα με κάποιον άλλον, ακόμα και στις ίδιες συνθήκες κυκλοφορίας, άρα εσείς μπορείτε «μαθαίνοντας» το σύστημα να τα πάτε καλύτερα αν μάλιστα μείνετε στην ιδανική για αστικές συνθήκες λειτουργία Eco.

Οι Γάλλοι ανακοινώνουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 101-105 γρ./χλμ. (άρα ξεχνάμε τον όποιο δακτύλιο περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας) και μέγιστη κατανάλωση καυσίμου 4,7 λίτρα/100 χλμ. (η οποία στην περίπτωσή μας έφτασε και στα 6,0 λίτρα/100 χλμ.) με ελαστικά διαστάσεων 195/55 R16 στους μπροστινούς τροχούς και 205/45 R17 πίσω.

Θετική εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός ότι το επιπλέον βάρος του υβριδικού συστήματος δεν ξεπερνά τα 50 κιλά, κάτι που δεν επηρεάζει τη διασκεδαστική πλευρά της οδήγησης. Θυμηθείτε πως δεν μιλάμε για την έκδοση των 136 ίππων αλλά για εκείνη των 100 ίππων, στην οποία η τιμή εκκίνησης είναι 22.400 ευρώ με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης η εισαγωγική έκδοση 1.2 Active με το μη υβριδικό σύνολο των 75 ίππων και μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων έχει τιμή εκκίνησης 18.000 ευρώ με βάση την τρέχουσα εμπορική πολιτική.

Το 208 Hybrid 100 e-DCS6 διατίθεται σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα (Active, Allure και GT) με το αρχικό Active να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα υποβοήθησης ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ασύρματο Mirror Screen για τη σύνδεση του smartphone στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, δερμάτινο τιμόνι, το i-Cockpit με κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών και θύρα USB-C για τους εμπρός επιβάτες.

Αν η προτεραιότητά σας είναι να προσεγγίσετε τις επιδόσεις ενός ηλεκτρικού 208 χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης αλλά κυρίως αν το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι για εσάς πολύτιμο, τότε μία από τις εκδόσεις Hybrid 100 e-DCS6 και Hybrid 136 e-DCS6 είναι μονόδρομος συνυπολογίζοντας την οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνεται χωρίς καμία παραχώρηση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.