Ένα μοναδικό «one-off» αγωνιστικό αυτοκίνητο και τρία ιστορικά οχήματα του Mercedes-Benz Classic έτοιμα προς πώληση θα βρεθούν εφέτος στο επίκεντρο της παρουσίας της γερμανικής μάρκας στη διοργάνωση της γαλλικής πρωτεύουσας, μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις κλασικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.

H ασημένια Mercedes-Benz 300 SL «Hobel» (W 194/11) είναι ένα από τα ιερά δισκοπότηρα της φίρμας, με το προσωνύμιο «Hobel» (το οποίο στα ελληνικά μεταφράζεται ως η ξυλουργική πλάνη) να υποδηλώνει τη γωνιώδη σχεδίαση του μπροστινού μέρους της.

Η σειρά (W 194) σηματοδότησε την εξαιρετικά επιτυχημένη επιστροφή της μάρκας στον διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, με δέκα τέτοια αυτοκίνητα να βγαίνουν αρχικά από τη γραμμή παραγωγής θριαμβεύοντας με διπλές νίκες στον 24ωρο αγώνα του Le Mans και στην Carrera Panamericana.

Ένα ενδέκατο δείγμα της σειράς μοντέλων W 194 κατασκευάστηκε το 1952 ως αγωνιστικό πρωτότυπο για το 1953 με εκτεταμένες βελτιώσεις σε σύγκριση με το αγωνιστικό αυτοκίνητο 300 SL.

Ο κινητήρας απέδιδε 215 ίππους, χάρη στον άμεσο ψεκασμό βενζίνης, 40 περισσότερους από την αρχική έκδοση με καρμπιρατέρ. Επιπλέον τροποποιήθηκε η διάταξη του κιβωτίου ταχυτήτων και ο αεραγωγός ψύξης, μειώθηκε το βάρος του οχήματος και αναθεωρήθηκε η ανάρτηση.

Η τροποποιημένη σχεδίαση του μπροστινού μέρους με τη μειωμένη μετωπική επιφάνεια χάρισε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο το υποκοριστικό «Hobel» και όλοι περίμεναν να πρωταγωνιστήσει στους αγώνες. Ωστόσο, η εταιρεία αποφάσισε να επιστρέψει στα Grand Prix Formula 1 το 1954.

Όλες οι άλλες δραστηριότητές της ατόνησαν, οπότε το «Hobel» δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε αγώνα. Ωστόσο, παρείχε σημαντικές ιδέες για το τότε νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο W 196 της Formula 1, ενώ ο κινητήρας του με ψεκασμό καυσίμου αποτέλεσε τον πρόδρομο για το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL Coupé (W 198), το οποίο ξεκίνησε να παράγεται το 1954.

Γύρω από τη «Hobel» θα εκτεθούν τρεις Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198). Το συγκεκριμένο σούπερ σπορ μοντέλο αποτελεί την ανοιχτή έκδοση και διάδοχο της 300 SL Coupé με τις εμβληματικές gullwing πόρτες, η οποία παρουσιάστηκε το 1954. Από το 1957 έως το 1963, το εργοστάσιο Sindelfingen παρήγαγε μόνο 1.858 «αντίτυπα» της Roadster.

Δύο από τα προς πώληση οχήματα στο Παρίσι έχουν αποκατασταθεί με τα υψηλότερα πρότυπα αυθεντικότητας από τους ειδικούς του Mercedes-Benz Classic Centre. Το τρίτο Roadster είναι ωστόσο εντυπωσιακότερο λόγω της μη αναπαλαιωμένης κατάστασής του και της εντελώς πρωτότυπης τεχνολογίας του.

Ο συλλέκτης – μελλοντικός ιδιοκτήτης του θα επιλέξει αν και πότε επιθυμεί να το αναπαλαιώσει ή αν θα το κρατήσει στην κατάσταση που θα το αποκτήσει αναμένοντας περισσότερα κέρδη στο μέλλον λόγω της σπανιότητάς του.