Η Audi φρόντισε να διαφοροποιηθεί με τα Q6 e-tron και SQ6 e-tron με αποτέλεσμα τη δικαίωση όσων έδειξαν έναν εναλλακτικό δρόμο.

Η σχεδίαση

Με αμάξωμα 4,771 μέτρων το Q6 e-tron έχει 20 εκατοστά μικρότερο μήκος από το Q8 e-tron, αν και είναι ψηλότερο από εκείνο, στα 1,648 μέτρα, χαρακτηριστικό που το καθιστά αισθητικά περισσότερο σπορ, με τους μικρούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο να δημιουργούν μια ακόμη αντίθεση.

Η γνωστή singleframe μάσκα συνδυάζεται με διαιρούμενα φώτα μπροστά στα οποία συντίθενται οκτώ διαφορετικές «ψηφιακές υπογραφές», ενώ πίσω κυριαρχούν έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα που δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χάρη σε έναν ειδικό αλγόριθμο.

Οι χώροι

Χάρη στο μεταξόνιο των 2,899 μέτρων ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών των αποκλειστικά πενταθέσιων Q6 και SQ6 είναι υπεράνω προσδοκίας για την κατηγορία τους.

Τη γενική εικόνα του εσωτερικού καθορίζει η χρήση ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών. Ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 526 έως 1.529 λίτρα ενώ άλλα 64 λίτρα είναι διαθέσιμα κάτω από το μπροστινό καπό.

Οι εκδόσεις

Με τις τιμές πώλησης για την ελληνική αγορά να αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες και τα πρώτα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οι δύο πρώτες διαθέσιμες εκδόσεις θα είναι τετρακίνητες ενώ θα ακολουθήσουν χρονικά και άλλες, αποκλειστικά με κίνηση στους δύο τροχούς.

Έτσι στο Q6 e-tron quattro οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 285 kW αποδίδουν συνδυαστικά 382 ίππους οι οποίοι εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 5,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Στο ισχυρότερο SQ6 e-tron οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 380 kW αποδίδουν 483 ίππους (ή 510 ίππους με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Launch Control), με τα μεγέθη επιτάχυνσης και μέγιστης ταχύτητας να προσδιορίζονται στα 4,3 δευτερόλεπτα και στα 230 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Η πλατφόρμα

Το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης στα Q6 και SQ6 σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά Audi αφορά τη νέα πλατφόρμα Premium Performance Electric (PPE) η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και αξιοποιείται στην αμιγώς ηλεκτρική Macan. Στην ίδια πλατφόρμα θα βασιστούν τόσο το επερχόμενο A6 e-tron όσο και άλλα μοντέλα των premium μαρκών του ομίλου VW, συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτρικής Bentley.

Στα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης επιλογής συγκαταλέγονται η δυνατότητα φιλοξενίας διαφορετικών μπαταριών, η χρήση εμπρός ανάρτησης με διπλά ψαλίδια (τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα είναι τα πρώτα στην ιστορία της Audi που έχουν αυτή τη διάταξη στον μπροστινό άξονα με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα), η ύπαρξη υποπλαισίου μπροστά στο οποίο στηρίζεται το τιμόνι και αυτονόητα η δυνατότητα χρήσης ενός, δύο ή τριών ηλεκτροκινητήρων.

Οι μπαταρίες

Αυτή η PPΕ πλατφόρμα χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V (όπως και η Porsche Taycan) η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών σε υπερ-ταχυφορτιστές, με τα Q6 και SQ6 να αξιοποιούν παροχές συνεχούς DC ρεύματος έως 270 kW, κάτι που εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας για την κάλυψη απόστασης 225 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά της ώρας.

Το ενδιαφέρον στοιχείο εδώ είναι πως σε «απλούς» ταχυφορτιστές η μπαταρία των 94,9 kWh καθαρής χωρητικότητας μπορεί να φορτιστεί σε ταχύτητες έως 135 kW ενώ σε οικιακό επιτοίχιο φορτιστή 11 kW η φόρτιση γίνεται σε μία από τις δύο θυρίδες που υπάρχουν στο αυτοκίνητο (πίσω δεξιά και αριστερά, σε αντίθεση με το Q8 όπου αυτές βρίσκονται μπροστά).

Με τη συγκεκριμένη μπαταρία η αυτονομία κίνησης φτάνει έως τα 625 χλμ. με μια επαναφόρτιση ενώ οι μελλοντικές δικίνητες εκδόσεις του Q6 θα εξοπλίζονται με μπαταρίες 83 kWh και 100 kWh.

Το ψηφιακό αποτύπωμα

Πέρα από την πλατφόρμα PPE, στο Q6 συναντάμε για πρώτη φορά την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2 (End to End Electronic Architecture) με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης.

Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και αποτελείται από το virtual cockpit των 11,9 ιντσών, την κεντρική οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών και ακόμη μία οθόνη MMI 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό.

Ταυτόχρονα το ψηφιακό περιβάλλον του Q6 e-tron περιλαμβάνει ένα Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών ενώ ο φωνητικός «βοηθός» Audi Assistant διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και «εκπαιδεύεται» στη συμπεριφορά και στις ανάγκες του χρήστη του.