Η διαδικασία αναβάθμισης ενός μοντέλου, ειδικά αν αυτό έχει καταγράψει την εμπορική επιτυχία του Peugeot 2008, είναι σαφώς πιο σύνθετη διαδικασία από την παρουσίαση ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου καθώς έχει να ανταγωνιστεί αφενός τον εαυτό του αφετέρου τον νεότερο ανταγωνισμό του.

Γι’ αυτό και σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά το 2019, όταν εμφανίστηκε στους δρόμους η νεότερη γενιά του γαλλικού B-SUV, ο κατασκευαστής του το αντιμετωπίζει με την αβρότητα που ταιριάζει σε ένα best-seller επικαιροποιώντάς το «τόσο όσο» απαιτείται στα πεδία της αισθητικής, της αποδοτικότητας και της τεχνολογίας, ενισχύοντας τη θέση του στην αγορά με τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Active, Allure και GT), τέσσερα κινητήρια σύνολα και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στο αυτόφωτο, αμιγώς ηλεκτρικό Ε-2008.

Η πρόκληση

Ύστερα από 700.000 Peugeot 2008 που κατασκευάστηκαν και διατέθηκαν από το 2019, οι σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας επιχειρούν να ενισχύσουν το κύρος του με το βλέμμα στα ακριβότερα μοντέλα της μάρκας, υιοθετώντας για αυτό τη φωτιστική υπογραφή που εισήγαγε το 508 και τις τρεις κάθετες φωτεινές «νυχιές» στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα του νέου 2008.

Ειδικότερα στις εκδόσεις GT το οπτικό αποτέλεσμα επεκτείνεται για πρώτη φορά μέσω των full LED φωτιστικών σωμάτων με τις τριπλές μονάδες φωτισμού, στοιχείο που τις διακρίνει από την υπόλοιπη γκάμα στην οποία η τεχνολογία LED κυριαρχεί και στα πίσω φωτιστικά σώματα.

Ανεξαρτήτως έκδοσης το ανανεωμένο 2008 διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,30, πλάτος 1,987, ύψος 1,55 μέτρα) και τον αρχικό όγκο του χώρου αποσκευών (στα 434 λίτρα), αλλά διακρίνεται από το νέο μπροστινό τμήμα που είναι πιο φαρδύ και περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο.

Στην γκάμα του έχουν προστεθεί νέα χρώματα (Selenium Grey και λευκό Okenite με μπλε-γκρι ανταύγειες, αυξάνοντας έτσι τις διαθέσιμες επιλογές σε έξι), αλλά η έκδοση GT διαθέτει διχρωμία με στάνταρ τη μαύρη οροφή, ενώ όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος που έχει επιλεγεί.

Αντίθετα, η διάσταση των νέων σχεδίασης τροχών ποικίλλει ανάλογα με την έκδοση: 16 ίντσες στην Active, 17 ίντσες στην Allure και 18 ίντσες στην έκδοση GT.

Ο εσωτερικός κόσμος

Επενδύοντας στην ψηφιοποίηση του εσωτερικού των αυτοκινήτων της η Peugeot έκρινε σκόπιμη την ενίσχυση του i-Cockpit (μέσω του οποίου επηρεάζεται και η οδηγική αίσθηση) βελτιώνοντας στο 2008 αρχικά την εργονομία του μέσω της επανασχεδίασης του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, στις εκδόσεις Allure και GT.

Το χρώμα της οθόνης, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών μπορούν να εξατομικευθούν πλήρως για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις κάθε οδηγού. Αν ο τελευταίος, ωστόσο, επιθυμεί έναν αναλογικό πίνακα οργάνων θα πρέπει να καταφύγει στη βασική έκδοση Active.

Ασχέτως αυτού πάντως, όλα τα 2008 διαθέτουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό τους κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών για τον έλεγχο των λειτουργιών του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου (έκδοση Active) και για την τελευταία γενιά των συστημάτων ψυχαγωγίας Peugeot i-Connect και Peugeot i-Connect Advanced στις υπόλοιπες, διατηρώντας τα πλήκτρα τύπου «piano», για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, κάτω από αυτή. Το αμφιλεγόμενο, λόγω μεγέθους, μικρό τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων και τις ρυθμίσεις του ήχου και των φωνητικών εντολών.

Διαφοροποιημένη επίσης είναι η εικόνα του επιλογέα ταχυτήτων με μια νέα υλοποίηση στις εκδόσεις με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ σε εκείνες με το αυτόματο κιβώτιο διατηρείται ο διακριτικός μοχλός που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2022. Ταυτόχρονα στο πλήθος των χειριστηρίων του 2008 προστίθεται προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση και ο επιλογέας του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), με τρία προγράμματα οδήγησης (για επιφάνειες με άμμο, λάσπη ή χιόνι).

Τα κινητήρια σύνολα

Η γνωστή πλουραλιστική στρατηγική των Γάλλων διατηρεί στην γκάμα του ανανεωμένου 2008 τρεις επιλογές ισχύος με θερμικούς κινητήρες, ξεκινώντας από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1,2 λίτρων, ισχύος 100 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο ίδιος κινητήρας στην έκδοση των 130 ίππων διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων είτε με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8, ενώ ο μόνος τετρακύλινδρος κινητήρας εδώ είναι diesel με απόδοση 130 ίππους σε συνδυασμό αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.

Από τις αρχές του 2024 το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V HYBRID, που αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα 136 ίππων σε συνδυασμό με νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα, ενώ χάρη στην μπαταρία του συστήματος επιτυγχάνεται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, έως και 15% μικρότερη κατανάλωση.

Στην δε οδήγηση στην πόλη το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης θα μπορεί να λειτουργεί για χρόνο μεγαλύτερο του 50% της κίνησής του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκλύοντας μηδενικούς ρύπους.

Μέχρι τότε, πάντως, η μόνη ηλεκτροκίνητη έκδοση είναι αυτή που φέρει τα διακριτικά E-2008 με αυξημένη μέγιστη ισχύ σε 115 kW/156 ίππους, μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh και βελτιωμένη αυτονομία η οποία φτάνει πλέον τα 406 χλμ. (σε σύγκριση με τα 345 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου).

Στον βασικό εξοπλισμό της περιλαμβάνεται ένας μονοφασικός φορτιστής 7,4 kW και στον προαιρετικό ένας τριφασικός των 11 kW, ενώ οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης σε δημόσιο σταθμό φόρτισης (έως 100 kW) είναι 30 λεπτά της ώρας ή 4 ώρες και 40 λεπτά σε Wallbox 7,4 kW ή 11 ώρες και 10 λεπτά σε μια ενισχυμένη παροχή 3,2 kW με πρίζα σούκο.