Ο πολιτισμός και η δημοκρατία ξεκινούν από τον χώρο που μας περιβάλλει άμεσα και καθημερινά, και εκφράζεται μέσω της αισθητικής, της λειτουργικότητας και του τρόπου που αλληλεπιδρούμε με αυτόν. Η διαχείριση της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, η απόδοση χώρου στους πεζούς και στους ποδηλάτες, η τόνωση του πρασίνου, η αισθητική αναβάθμιση και το πώς επηρεάζονται η καθημερινότητα και η ποιότητα ζωής μας από το δομημένο περιβάλλον και τις δραστηριότητές μας, είναι θέματα που απαιτούν θέληση και γενναίες παρεμβάσεις. Πόλεις της Ευρώπης όπως η Κοπεγχάγη, το Ελσίνκι, η Βαρσοβία, η Λουμπλιάνα και πολλές άλλες διαθέτουν μεγάλα αστικά πάρκα, πολλά χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, διευκολύνσεις για τους πεζούς και πολύ πράσινο.

Πριν από επτά χρόνια, οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Χανίων συμμετείχαν σε ένα πείραμα συμμετοχικού σχεδιασμού με τίτλο «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία, είπανε όμως πως την έγραψαν παιδιά…».  Το σχολείο συνεργάστηκε με τη διεπιστημονική συνεργατική ομάδα σχεδιασμού του δημόσιου χώρου, Collective Planning & Design (CPD). Η συνεργασία αυτή είχε στόχο την αναδιαμόρφωση των οδών γύρω από το σχολείο και τη δημιουργία ενός δημόσιου χώρου με πρωταγωνιστές τους πεζούς και τους ποδηλάτες, ενός χώρου που να μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικές λειτουργίες και να οδηγήσει στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής. Η περίπτωση του σχολείου μας αποτέλεσε την πρώτη τέτοια προσπάθεια στην Ελλάδα και ήταν εθελοντική πρωτοβουλία της χανιώτισσας αρχιτέκτονα μηχανικού κ. Μ. Τσιβουράκη και των ειδικών επιστημόνων κ.κ. Κ. Αναγνωστόπουλου, Δ. Πούλιου, Κ. Κομνηνού, Ε. Μουγιάκου και Σ. Τσάδαρη.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω