Η πρώτη σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου στην Επίδαυρο κινήθηκε σε έναν «ασφαλή» δρόμο που κέρδισε το πλατύ κοινό
Το Φεστιβάλ έδειξε ότι αποτελεί πλέον έναν θεσμό με ισχυρό αποτύπωμα στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας. Εν όψει της πέμπτης χρονιάς όμως καλείται να επιλέξει καθαρά τη δομή και την ταυτότητά του
Η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε, ήταν μια παράσταση αντιφατική, κοπιαστική και ενδιαφέρουσα, αλλά πάντως στιβαρή
Το μοναδικό θεατρικό έργο της ισπανίδας φιλοσόφου Μαρία Θαμπράνο εμπνέεται από τη «δεύτερη γέννηση» της εμβληματικής ηρωίδας του Σοφοκλή
Ο ιρλανδός συγγραφέας Κόλιν Μπάρετ μιλάει για το πρώτο του βιβλίο που μεταφράζεται στα ελληνικά, τη συλλογή ιστοριών «Νεαρά τομάρια» που ακτινογραφεί τη βία του κοινωνικού περιθωρίου και τις συνέπειές της στην ανθρωπογεωγραφία της εποχής μας
Η βραζιλιάνα καλλιτέχνιδα μιλάει για την πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα με μια εκρηκτική παράσταση όπου συγχωνεύονται τολμηρά η έμφυλη βία κατά των γυναικών, ο δικός της βιασμός και η ίδια η τέχνη της επιτέλεσης
Η τελευταία δημιουργία της εμβληματικής σκηνοθέτριας και του «Θεάτρου του Ηλιου» στο Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260, ήταν πολιτικά καίρια και σκηνικά συνεπής, όχι όμως και αξιομνημόνευτη
Η καταξιωμένη διεθνώς λατινοαμερικανή συγγραφέας Κλαούδια Πινιέιρο, γνωστή και ως «βασίλισσα του αργεντίνικου νουάρ», λίγο πριν από την προγραμματισμένη έλευσή της στην Ελλάδα μιλάει για το μυθιστόρημα που καθρεφτίζει αιχμηρά τη σύγχρονη πραγματικότητα με όχημα το μυστήριο και τη βία
Ο γερμανός σκηνοθέτης Ούλριχ Ράσε, που ανοίγει τα εφετινά Επιδαύρια με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, μιλάει για την απόφασή του να εστιάσει και στα επιχειρήματα του βασιλιά της Θήβας, την ουσία του δημοκρατικού διαλόγου, την ιδιαίτερη σκηνική του γλώσσα και την αμφίσημη ενέργεια της αρχαίας τραγωδίας
Ο γνωστός πεζογράφος μιλάει για το καινούργιο του βιβλίο, ένα λογοτεχνικό μνημείο για τη μορφή του ελληνορουμάνου συγγραφέα Παναΐτ Ιστράτι, ο οποίος σήμερα είναι κάπως ξεχασμένος αλλά μπορεί να διεκδικήσει και πάλι μια θέση στον ορίζοντα της εποχής μας
Η νεαρή σκηνοθέτρια Σοφία Αντωνίου μιλάει για την τραγωδία «Οιδίπους Τύραννος», την οποία προσέγγισε με έναν μόνο ηθοποιό, και το βιβλίο «Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού» του Εριμπόν, το οποίο θα μεταφέρει στη σκηνή του Φεστιβάλ Αθηνών
Νέα έκδοση και μετάφραση από τα ρωσικά για το μυθιστόρημα «Πρόσκληση σε έναν αποκεφαλισμό», όπου ο μεγάλος διαπολιτισμικός στυλίστας καταπιάνεται αλληγορικά και υπαρξιακά με τον φόβο, αλλά και την ίδια την τέχνη της μυθοπλασίας
Για το έργο του Αντόν Τσέχοφ και την παράσταση που σκηνοθετεί η Μαρία Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο
Μια παράσταση βασισμένη στο ομότιτλο κλασικό έργο του Γκαίτε, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Αρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο
Νέα μετάφραση και έκδοση για τις «Τρεις γυναίκες» του Ρόμπερτ Μούζιλ που ακτινογραφούν τις διαπροσωπικές σχέσεις
Η γαλλίδα συγγραφέας Νεζ Σινό, που προκάλεσε αίσθηση με τον «Θλιβερό τίγρη», ένα συνταρακτικό αφήγημα για τον συστηματικό βιασμό που η ίδια υπέστη από τον πατριό της, μιλάει με αφορμή την ελληνική έκδοση του βιβλίου και την προγραμματισμένη έλευσή της στην Ελλάδα
Η Ανθή Ευστρατιάδου πάλεψε, αναπλήρωνε και ισορροπούσε, αντιμετωπίζοντας με ευσυνειδησία έναν ομολογουμένως τιτάνιο ρόλο
Κριτική θεάτρου: «Ο Χορός του θανάτου» του Αουγκουστ Στρίντμπεργκ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ο ακαδημαϊκός και ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πασχάλης Κιτρομηλίδης, μιλάει στο ΒΗΜΑ για την πολυαναμενόμενη έκδοση του ογκώδους τόμου «Η Ελληνική Επανάσταση: Κριτικό Λεξικό» που συμπυκνώνει τη γνώση για το 1821 και μας δίνει την ευκαιρία να το αναστοχαστούμε.
Ο έλληνας πεζογράφος Δημήτρης Σωτάκης μιλάει με αφορμή το νέο του μυθιστόρημα «Η πικρή αλήθεια». Η αλλόκοτη περιπέτεια μιας οικογένειας που κάνει τις διακοπές της μετατρέπεται σε μια ιστορία για την αγωνία της επιβίωσης και της παρουσίας μας στον κόσμο