Μπορεί το παρεκκλήσι στο ακριτικό νησί με τους μόνο δέκα κατοίκους να αποτελεί για εσάς το ιδανικό σκηνικό για το γάμο σας,  πόσο όμως συμφωνούν οι καλεσμένοι σας;

Σύμφωνα με έρευνα της Klarna (υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης), που πραγματοποιήθηκε το Μάιο, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, η συμμετοχή σε έναν γάμο προορισμού μεταφράζεται για πολλούς Έλληνες σε οικονομική δοκιμασία.

Στην πρωτότυπη έρευνα συμμετείχαν 1.000 καταναλωτές και τα ευρήματα ρίχνουν φως στους τρόπους που μηχανεύονται προκειμένου να εξοικονομήσουν τα απαραίτητα χρήματα για να παραστούν στους «γάμους προορισμού» των φίλων και συγγενών τους .

Το budget  που τηρείται αυστηρά

Οι περισσότεροι συμμετέχοντες στην έρευνα δηλώνουν ξεκάθαρα οικονομικά όρια. Πάνω από το 60% δεν είναι διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα από 500 € για έναν  «destination wedding», ποσό που περιλαμβάνει διαμονή, μετακίνηση και δώρο.

Το 36,7% περιορίζεται στα 250 €, ενώ μόνο ένα 7% εμφανίζεται πρόθυμο να διαθέσει πάνω από 1.500 €. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που σχεδόν 4 στους 10 (38,8%) έχουν αρνηθεί πρόσκληση σε γάμο προορισμού λόγω του κόστους.

Και από ό,τι φαίνεται καταφέρνουν να μείνουν μέσα στο χρηματικό όριο που έχουν θέσει. Από όσους τελικά αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν το ταξίδι, το 31% δηλώνει ότι ξόδεψε λιγότερα από 250 €, και περίπου το ίδιο ποσοστό (30%) μέχρι 500 €. Μόλις το 13% υπολογίζει ότι δαπάνησε 501 € έως 750 €, και μόνο ένα μικρό 4,7% πλήρωσε πάνω από 1.000 €.

Για όσους τελικά αποφάσισαν να ταξιδέψουν για έναν γάμο, τα ποσά που ξοδεύτηκαν συνολικά επιβεβαιώνουν το οικονομικό βάρος της απόφασης. Το 31% δηλώνει ότι ξόδεψε κάτω από 250€, ενώ άλλο ένα 30% πλήρωσε έως 500€. Ένα 13% υπολογίζει το συνολικό ποσό μεταξύ 501€ και 750€, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (4,7%) ξεπέρασε τα 1.000€. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η παρουσία σε έναν γάμο σε κάποιον προορισμό επιφέρει μια οικονομική επιβάρυνση για τον καλεσμένο.

Το μικρότερο ποσό ξοδεύεται στο δώρο

Η  διαμονή (35,3%) καθώς και το κόστος των μεταφορικών (33,8%) καταγράφονται ως οι βασικότεροι παράγοντες που επιβαρύνουν οικονομικά τους καλεσμένους. Το 21,5% δηλώνει ότι και το δώρο προς το ζευγάρι προσθέτει ένα σημαντικό οικονομικό βάρος.

Για πολλούς καλεσμένους, η απόφαση συμμετοχής σε ένα γάμο προορισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις οικονομικές τους δυνατότητες: το 39.9% δηλώνει ξεκάθαρα ότι, αν δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει οικονομικά για να παρευρεθεί σε έναν γάμο προορισμού, δεν θα πήγαινε.

Οι «θυσίες», οι παράλληλες διακοπές και τα δανεικά

Τι γίνεται όμως αν, για διάφορους λόγου πρέπει να παρευρεθείς στον γάμο με τον μακρινό προορισμό; Οι Έλληνες επιστρατεύουν δημιουργικές λύσεις για να συμμετάσχουν χωρίς να ξεφύγουν οικονομικά.

Το 46,5% συνδυάζει τον γάμο με διακοπές, μετατρέποντας την κοινωνική υποχρέωση σε ευκαιρία ανάπαυλας. Το 30% περιορίζει τη διάρκεια παραμονής, ενώ αντίστοιχο ποσοστό μοιράζεται το κόστος διαμονής με φίλους ή συγγενείς μέσω ενοικίασης Airbnb ή άλλων κοινών λύσεων.

Πολλοί προνοούν. Το 44,3% δηλώνει ότι αποταμιεύει εκ των προτέρων, ενώ το 44,9% χρησιμοποιεί τα τρέχοντα διαθέσιμα.

Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που στηρίζονται σε άλλες επιλογές. Το 9% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησε πιστωτική κάρτα, άλλο 9% στράφηκε σε δανεικά από φίλους ή οικογένεια, ενώ το 7,4% επέλεξε πληρωμή με δόσεις.

Σε ό,τι αφορά μελλοντικές προθέσεις για πληρωμή εξόδων για ένα γάμο προορισμού, το 39% δηλώνει πως θα βασιστεί σε αποταμιεύσεις για να συμμετάσχει σε γάμο προορισμού.

Ένα 28,3% θα περικόψει άλλες προσωπικές απολαύσεις , όπως εστιατόρια ή ψυχαγωγία και μόλις το 8,9% βλέπει τις δόσεις ως την πιο βιώσιμη γι’ αυτούς λύση.