Τη σημασία της απαρέγκλιτης τήρησης του κανονισμού κυκλοφορίας για την αποφυγή ατυχημάτων τόνισε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (2010-2016) Π. Θεοφανόπουλος, στο πλαίσιο κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών»

«Στα έξι χρόνια της θητείας μου, δεν είχαμε σοβαρά περιστατικά, καθώς ετηρείτο απαρέγκλιτα ο κανονισμός κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπει όλες τις ανθρώπινες καταστάσεις και τον τρόπο αντιμετώπισής τους», είπε ο κ. Θεοφανόπουλος.

Για τους λόγους που ώθησαν στην υπογραφή της σύμβασης «717», παρότι προϋπήρξαν έργα για συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τόνισε ότι «η «717» υπήρξε ως ανάγκη, επειδή το σύστημα βανδαλίστηκε, και όχι επειδή δεν συντηρήθηκε επιμελώς».

Ερωτηθείς για το τι θα μπορούσε να αποτρέψει – από την εμπειρία του – το δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ. Θεοφανόπουλος είπε ότι «εάν θα υπήρχε η τηλεδιοίκηση, η οποία συναρτάται και έχει προαπαιτούμενο την σηματοδότηση, [..] με πολύ μεγάλη προσέγγιση βεβαιότητας θα είχε αποτραπεί».

Προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας

Στα προβλήματα υποχρηματοδότησης, μειωμένου προσωπικού, λειτουργικότητας και ασφάλειας που είχε ο ελληνικός σιδηρόδρομος κατά το χρονικό σημείο (6/2013-1/2015) που ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρθηκε ο νυν υπουργός Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο εξέτασής του, ως μάρτυρα, από την εν λόγω εξεταστική επιτροπή.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της πλειοψηφίας, Λ. Τσαβδαρίδη για τα προβλήματα του σιδηρόδρομου, όταν ανέλαβε το 2013, και ειδικότερα για τις επιπτώσεις από τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά περίπου 50%, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι αντιμετώπισε -στην καρδιά των μνημονιακών χρόνων- αρκετά προβλήματα. Όπως είπε, είχαν προηγηθεί τεράστιες περικοπές (μετατάξεις) σε προσωπικό – κυρίως στον ΟΣΕ, ότι υπήρχε σοβαρό θέμα χρηματοδότησης και ζητήματα λειτουργικότητας και ότι το δίκτυο ήταν πολύ ανασφαλές.

Αναφέρθηκε μάλιστα στην προσπάθεια, που ξεκίνησε το 2010, για τη συνολική ανάταξη (σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης) του κατεστραμμένου δικτύου και για την κατασκευή έργων που για πολλά χρόνια εκκρεμούσαν και δεν κατασκευάζονταν, κάποιες φορές λόγω χρεοκοπίας κατασκευαστικών εταιρειών.

Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ