Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που έρχονται στο φως για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με αυτοψία της Πυροσβεστικής, 15 από 18 τούνελ είναι ακατάλληλα.

Το MEGA και ο δημοσιογράφος Θεολόγος Ηλιού βρέθηκαν στους Νέους Πόρους, σε τούνελ λίγο πριν πλησιάζει το μοιραίο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, και κατέγραψαν στις ελλείψεις σε βασικό εξοπλισμό ασφάλειας.

Από το πόρισμα της πυροσβεστικής προέκυψε πως τα 15 από τα 18 τούνελ δεν λειτουργούν, δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας. Μάλιστα όπως αναφέρει το πόρισμα δεν λειτουργούν οι έξοδοι ασφαλείας σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος ή κάτι που να διασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών.

Ένα μόλις χιλιόμετρο από τον σταθμό των Νέων Πόρων, και μόλις 25 χιλιόμετρα από τον τόπο της τραγωδίας. Αρχικά δεν υπάρχει φωτισμός, δεν υπάρχει ρεύμα αλλά ένα έπιανε κάποια φωτιά, η πυροσβεστική φωλιά είναι άδεια, η μάνικα είναι κάτω, ενώ δεν έχει και νερό.

Φαίνεται πως το τούνελ είναι παλιό ωστόσο υπήρχε εταιρεία που το συντηρούσε η οποία σύμφωνα με πληροφορίες πριν 2 χρόνια κρίθηκε έκπτωτη.

Αναφορικά με τις εξόδους κινδύνου, έχει ένα ασανσέρ το οποίο λόγω έλλειψης ρεύματος δεν λειτουργεί, ενώ από τα σκαλιά που υπάρχουν η πόρτα εξόδου ήταν κλειδωμένη. Ο κίνδυνος είναι πολύ μεγάλος στην σήραγγα η οποία είναι 6 χιλιόμετρα, εάν σημειωθεί κάποιο ατύχημα ή κάποια βλάβη.

Στο σημείο δεν λειτουργούν ούτε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

Οι έξοδοι κινδύνου οδηγούν στον επαρχιακό δρόμο κοντά στο χωριό Νέοι Πόροι. Η πρώτη έξοδος κινδύνου καταγράφεται στα 300 μέτρα, και υπολογίζεται να υπάρχει έξοδος ανά τόσα χιλιόμετρα.

Ανοίγουν οι φάκελοι με τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα

Ανοίγουν ξανά όλοι οι φάκελοι για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία σε όλο το δίκτυο. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με έγγραφο του ζήτησε από τον σημερινό διοικητή του ΟΣΕ, να του διαβιβάσει όλα τα σχετικά έγγραφα.

Οπως αναφέρεται στην παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, που έγιναν, πόσα θύματα είχαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Η αποστολή των φακέλων, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τον κ. Ντογιάκο, προκειμένου να ελεγχθεί, αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν ήταν οι πραγματικές, ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά η καταδικάστηκαν, υπήρχαν και άλλοι, στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες οφείλουν τώρα να επαναξιολογηθούν.

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως είναι γνωστό ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει ζητήσει και μελετά το φάκελο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το 2017 με τέσσερις νεκρούς.