O 59χρονος σταθμάρχης φέρεται να αποδέχθηκε απολογούμενος τo τραγικό του λάθος, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές πιθανότατα αύριο , οπότε και θα ασκηθούν οι ποινικές διώξεις που θα αφορούν κάθε άλλο υπεύθυνο που θα προκύψει στη διάρκεια της έρευνας της δικαιοσύνης.

Οι κατηγορίες που βρίσκονται από τις πρώτες ώρες των ερευνών στο κάδρο των αρχών, αφορούν στο αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

Παράλληλα, ερευνάται και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της σωματικής βλάβης από αμέλεια και κατά συρροή.

Την ίδια ώρα, που έχει δρομολογηθεί η διαδικασία ποινικής δίωξης για τον σταθμάρχη, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, έμπειρος εισαγγελέας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, εποπτεύει το σύνολο των ερευνών, που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για την αναζήτηση ευθυνών για το πολύνεκρο δυστύχημα, έρευνες που διενεργούνται με εντολή του προς κάθε κατεύθυνση.

Από την άλλη πλευρά, με βάση την άμεση παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, που εκδηλώθηκε νωρίς σήμερα το πρωί, δόθηκε παραγγελία για κατά απόλυτη προτεραιότητα των ανακριτικών ερευνών με άμεση ενημέρωση του ανώτατου εισαγγελέα.

«Ο χειρισμός των κλειδιών γίνεται από τον σταθμάρχη»

Μιλώντας στο MEGA και τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλείδουχος, αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων και ευχές για ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες, σημείωσε ότι είναι νωρίς για τα συμπεράσματα της τραγωδίας.

«Είναι ακόμα νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα. Η ουσία είναι ότι εκεί το κλειδί δε γίνεται χειροκίνητα για να παρεμβεί κλειδούχος, το πατάει ο σταθμάρχης, ο χειρισμός γίνεται εσωτερικά από τον σταθμάρχη».

Σύμφωνα με τον κ. Τσικαλάκη, η υποστελέχωση του ΟΣΕ αναγκάζει τον οργανισμό να τοποθετεί σε σημαντικές θέσεις εργαζομένων που διαφορετικά ίσως να βρίσκονταν αλλού.

«Αν ήταν στελεχωμένος ο ΟΣΕ, ο συνάδελφος αυτός ίσως να μην ήταν στον κεντρικό αυτόν σταθμό. Η έλλειψη του προσωπικού αναγκάζει και τέτοιες περιπτώσεις».

Όπως λέει ο ίδιος, ο σταθμάρχης στη Λάρισα πριν εκπαιδευτεί, ήταν αχθοφόρος στον οργανισμό.

«Ηταν το πρώτο του πόστο»

Πρώην εργαζόμενος του ΟΣΕ, ο οποίος έφυγε το 2010 με τον νόμο Ρέππα και επανήλθε πρόσφατα, φαίνεται να είναι ο σταθμάρχης που είχε βάρδια χθες το βράδυ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.

Σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, εργαζόμενος Hellenic Train και γενικό γραμματέα ΓΣΕΕ, «είναι εκπαιδευμένος σταθμάρχης όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό που προσλαμβάνεται. Εκπαιδεύονται ανά 6μηνο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, «είναι το πρώτο πόστο που ανέλαβε».

Όπως είπε ο συνδικαλιστής, ο Οργανισμός χρειάζεται προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχομένος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Νίκο Ευαγγελάτο, υπήρξε ένταση στον αέρα μεταξύ των δύο.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη «από το 2000 δεν έχει τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά, το σύστημα σηματοδότησης για τα τρένα. Είναι πολλές οι καταγγελίες μας».