Η μητρική εταιρεία του Facebook σχεδιάζει να ωθήσει ορισμένους υψηλά ιστάμενους υπαλλήλους σε ρόλους χαμηλότερου επιπέδου, μειώνοντας τα επίπεδα διαχείρισης στον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι διευθυντές μπορεί να καταλήξουν να επιβλέπουν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων καθώς οι ομάδες τους μεγαλώνουν.

Όπως αναφέρει η Washington Post, στη Meta αναμένουν οι υπαλλήλοι των οποίων οι θέσεις εργασίας υποβιβάστηκαν, τελικώς να παραιτηθούν, ελπίζοντας σε ένα νέο τρόπο περικοπής του εργατικού δυναμικού της εταιρείας.

Εκτός από τη στοχοποίηση των μάνατζερ, η εταιρεία εξετάζει επίσης πιο παραδοσιακές περικοπές, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής ορισμένων έργων και θέσεων εργασίας, σύμφωνα με πηγή της Post. Αυτές οι προσπάθειες, οι οποίες στοχεύουν σε τμήματα σε όλη την εταιρεία και σε όλο τον κόσμο, δεν θα πραγματοποιηθούν μέσα σε μια μέρα, αλλά πιθανότατα μέσα στους επόμενους μήνες

Οι καταργήσεις θέσεων εργασίας λαμβάνουν χώρα ενώ ο Ζάκερμπεργκ προσπάθησε να καθησυχάσει τους εργαζόμενους ότι δεν «προβλέπονταν περισσότερες απολύσεις» αφού η εταιρεία απέλυσε 11.000 εργαζομένους – περίπου το 13% του εργατικού δυναμικού της – τον Νοέμβριο. Εκείνη την εποχή, ο Ζάκερμπεργκ είπε στους εναπομείναντες υπαλλήλους ότι η εταιρεία έκανε ουσιαστικά την περικοπή για να «ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα να χρειαστεί να κάνει μεγάλες απολύσεις όπως αυτή στο άμεσο μέλλον».

«Προφανώς δεν μπορώ να καθίσω εδώ και να σας υποσχεθώ ότι τίποτα δεν θα συμβεί στο μέλλον γιατί είναι ένα πολύ ασταθές περιβάλλον», πρόσθεσε. «Αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι ότι από το σημείο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, αυτό περιμένω».

Ωστόσο, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Ζάκερμπεργκ ανακήρυξε το 2023 «έτος αποτελεσματικότητας», υποσχόμενος στους επενδυτές ότι θα περικόψει τη μεσαία διοίκηση και θα επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων της εταιρείας, υπονοώντας την πιθανότητα περισσότερων περικοπών.

Τα στελέχη της Meta ψάχνουν τον φθηνότερο τρόπο για να ολοκληρώνουν τις πιο απαραίτητες εργασίες, ενώ θα χρησιμοποιήσουν ένα ευρύ φάσμα παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των βαθμολογιών απόδοσης, των εργασιακών καθηκόντων και της αποζημίωσης για να προσδιορίσουν πού θα γίνουν οι μειώσεις.

Οι πρόσφατες προσπάθειες της Meta να μειώσει το προσωπικό της είναι μέρος ενός μεγαλύτερου κύματος κατά το οποίο εταιρίες τεχνολογίας περικόβουν θέσεις εργασίας τους τελευταίους μήνες. Τον περασμένο μήνα, η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, ανακοίνωσε ότι προβαίνει στην περικοπή 12.000 θέσεων εργασίας, δηλαδή περίπου το 6% του εργατικού της δυναμικού. Η Microsoft ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα ότι απολύει 10.000 υπαλλήλους, ενώ η Amazon 18.000.

Η επιχείρηση της Meta, η οποία βασίζεται στη διαφήμιση, έχει πληγεί ιδιαίτερα σκληρά από μια σειρά οικονομικών προκλήσεων. Ορισμένοι ψηφιακοί διαφημιστές έχουν περιορίσει τα έξοδά τους καθώς ο πληθωρισμός συνεχίζει να δημιουργεί αστάθεια στην

αγορά, ενώ η εταιρεία υπερεκτίμησε τη μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το Meta δέχτηκε επίσης χτύπημα όταν η Apple εισήγαγε νέους περιορισμούς απορρήτου που ανάγκασαν τους κατασκευαστές εφαρμογών να ζητούν ρητά από τους χρήστες να παρακολουθούν τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα, βλάπτοντας έτσι την ικανότητα του γίγαντα των κοινωνικών μέσων να προσφέρει στοχευμένη διαφήμιση.

Επιπλέον, η Meta καλείται να αντιμετωπίσει νέους αντιπάλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok. Πέρυσι, η εταιρεία ανέφερε ότι η ναυαρχίδα της, το Facebook, έχασε καθημερινούς χρήστες για πρώτη φορά στη 18χρονη ιστορία της, αν και η αύξηση των χρηστών αργότερα ανέκαμψε. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Meta σημείωσε την τρίτη συνεχόμενη τριμηνιαία πτώση των εσόδων της κατά τους τελευταίους μήνες του 2022.

Την Κυριακή, ο Zuckerberg παρουσίασε μια νέα συνδρομητική υπηρεσία, ζητώντας από τους χρήστες να πληρώνουν 11,99 $ ή 14,99 $ το μήνα για να επαληθεύσουν τους λογαριασμούς τους και για να έχουν πρόσβαση στην υποστήριξη πελατών. Η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτύξει αυτή την υπηρεσία στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία αυτή την εβδομάδα.

Εν τω μεταξύ, το μακροπρόθεσμο στοίχημα της Meta να δημιουργήσει καθηλωτικούς ψηφιακούς κόσμους γνωστούς ως metaverse, εξακολουθεί να χάνει χρήματα. Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δήλωσε πέρυσι ότι αναμένει η Reality Labs, το τμήμα που επιβλέπει τις συσκευές εικονικής πραγματικότητας, όπως τα ακουστικά Quest, να χάσει περισσότερα χρήματα φέτος από ό,τι πέρυσι.