Έχοντας… κοιμίσει μέχρι σήμερα 3 γενιές Ελλήνων, η οικογένεια Νιάρχου, ιδιοκτήτες της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας ΑΒΕΕ, γνωστής ως Media Strom, συνεχίζει να «ξαγρυπνά», φροντίζοντας η εταιρεία, που δημιούργησαν το 1967, να διατηρηθεί στην κορυφή του κλάδου.

Από μια «τρύπα» στο Μεταξουργείο, όπου γκρέμισαν τις σκάλες για να μπορούν να «βγαίνουν» τα διπλά στρώματα της εποχής (σ.σ. είχαν φάρδος 1,40 μέτρα), ο 30χρονος τραπεζικός υπάλληλος Γιάννης Νιάρχος μαζί με τον 23χρονο αδελφό του Νίκο κατάφεραν να δημιουργήσουν «κουλτούρα ύπνου» αναβαθμίζοντας «ένα αδικημένο προϊόν», όπως χαρακτήρισε το στρώμα ο Γιώργος Νιάρχος, γιός του Γιάννη, γενικός διευθυντής της εταιρείας.

Με στόχο οι πωλήσεις εφέτος να ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ από 26,5 εκατ. ευρώ που έκλεισαν το 2022 με EBITDA 5,8 εκατ. και 22,2 εκατ. ευρώ το 2021 (EBITDA 6,2 εκατ. ευρώ), η Αθηναϊκή Στρωματοποιία επιδιώκει να «ξαναπιάσει» τα μεγέθη της  προ μνημονίων περιόδου όταν ο τζίρος της είχε αγγίξει τα 38 εκατ. ευρώ. Ο κλάδος του επίπλου κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης κατέγραψε πτώση 60-70% υπενθύμισε ο κ. Νιάρχος κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου.

Το κορυφαίο Media Strom και το love brand Stromatex

Σήμερα η εταιρεία στο 40.000 τ.μ. εργοστάσιό της στο Μαρκόπουλο, ένα από τα τρία κορυφαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχει τη δυνατότητα να παράγει 1.000 στρώματα ημερησίως, διαθέτοντας αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα: Media Strom, Stromatex, Zenius και το νέο Sleep Dimmer.

Μεσοσταθμικά η ετήσια παραγωγή της ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 400 στρώματα την ημέρα.

Εκτός από τα στρώματα Media Strom, το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, η εταιρεία το 1992 εξαγόρασε και το σήμα Stromatex, το όνομα του οποίου έχει ταυτιστεί με την κατηγορία. Σήμερα τα προϊόντα Stromatex διακινούνται στη χονδρική.

Το σήμα Zenius παράγεται για τα καταστήματα Praktiker. Πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις που εισφέρουν συνολικά στον τζίρο της εταιρείας περί το 6%. Το Sleep Dimmer αποτελεί νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας με στόχο το νεανικό κοινό και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ

Για φέτος το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας ύψους 1 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει επενδύσεις στα δίκτυο λιανικής με τη δημιουργία 3 νέων εταιρικών καταστημάτων σε Αττική, Θεσσαλονίκη και ενδεχομένως σε κάποια πόλη της περιφέρειας, στην τεχνολογία (αναβάθμιση του συστήματος ERP με μετάβαση στο Microsoft F&O 365) και στην εξοικονόμηση ενέργειας (τοποθέτηση φωτοβολταϊκών).

Σημειώνεται ότι το δίκτυο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αριθμεί 35 καταστήματα τα οποία ανήκουν στην εταιρεία, 70 καταστήματα shop-in-shop και 24 κατάστημα σε αδειούχους δικαιόχρησης (franchisees).

Στόχος η ξενοδοχειακή αγορά και οι εξαγωγές

Στις επιδιώξεις της εταιρείας, όπως ανέφερε ο κ. Νιάρχος, είναι να ξαναπιάσει το «νήμα» των εξαγωγών από εκεί που το άφησε στις αρχές της περασμένης δεκαετίας (σ.σ. είχε εξαγωγές στη Γαλλία στη Γερμανία και ιδιόκτητα καταστήματα στη Μόσχα τα οποία έκλεισαν το 2002 μετά την κατάρρευση του ρουβλίου).

Στόχος σήμερα είναι οι αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής, ενώ η εταιρεία διαθέτει μικρό ποσοστό εξαγωγών στην Κύπρο και στην Αλβανία.

Επίσης μεταξύ των στόχων είναι η μεγέθυνση του «αποτυπώματός» της στην επαγγελματική αγορά και συγκεκριμένα στα ξενοδοχεία. Η εν λόγω αγορά συμβάλλει 2,1 εκατ. ευρώ στον τζίρο της σήμερα.

Πώς διαμορφώνεται η ελληνική αγορά – Οι «παίκτες»

Αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά περισσότερες από 200 επιχειρήσεις παραγωγής στρωμάτων με τις εισαγωγές να περιορίζονται μόλις στο 10-12%.

Μάλιστα η ελληνική αγορά, η συνολική αξία της οποίας αγγίζει τα 160 εκατ. ευρώ, θεωρείται μία από τις πιο εξελιγμένες.

«Έχουμε αναπτύξει 100 “συνταγές”, 1.500 διαστάσεις από τις οποίες προκύπτουν 150.000 πιθανοί συνδυασμοί κάτι που δεν παρατηρείται σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, όπου παράγουν στρώματα σε δύο το πολύ τρεις συγκεκριμένες διαστάσεις», σημείωσε ο κ. Νιάρχος.

Σήμερα στην ελληνική αγορά παράγονται 450 – 500 χιλιάδες στρώματα για την οικιακή αγορά, 100 – 120 χιλιάδες για την επαγγελματική αγορά, ενώ στη βρεφική αγορά οι αριθμοί εξαρτώνται από τις γεννήσεις και κινούνται μεταξύ 64 – 72 χιλιάδων.

Υπολογίζεται ότι οι Έλληνες αλλάζουν το στρώμα τους κάθε 13 χρόνια όταν οι ειδικοί συνιστούν αλλαγή κάθε 6-7 χρόνια.

Με βάση τους τζίρους του 2021, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία κατέχει την κορυφαία θέση με 23,2 εκατ. ευρώ, ακολουθεί η Greco Strom με 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ στην 3η θέση βρίσκεται η  Candia Strom με 11,3 εκατ. ευρώ. Η Elite Strom, με πωλήσεις 10,9 εκατ. ευρώ, συμπληρώνει την τετράδα των μεγάλων «παικτών».

Από τους μεγάλους παίκτες που εισάγουν στρώματα, η αλυσίδα των καταστημάτων ΙΚΕΑ διαθέτει ηγετικό μερίδιο, που εκτιμάται γύρω στο 10%, η τουρκική Istikbal ακολουθεί με μερίδιο κοντά στο 5%, η οποία – εκτός των άλλων – έχει υψηλό «έρεισμα» στην αγορά των Δωδεκανήσων λόγω εγγύτητας στη γειτονική χώρα και άρα χαμηλότερα μεταφορικά, ενώ υπολογίσιμο μέγεθος έχουν και οι αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού Jysk και Entos.

Πάντως ο κ. Νιάρχος απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιου μικρότερου «παίκτη», λέγοντας πως δεν υπάρχει κάποια προστιθέμενη αξία που θα μπορούσε να προσδώσει στην Αθηναϊκή Στρωματοποιία.

Πηγή: ot