Ένα…καυτό διήμερο συμπληρώνεται σήμερα για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Εχθές έκλεισε πίσω της η πόρτα της Εγνατίας Οδού, μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του αιτήματος ασφαλιστικών μέτρων για «στοπ» στην εξέλιξη του διαγωνισμού. Σήμερα, ημέρα έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, θα κριθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αν ο κατασκευαστικός όμιλος θα εισέλθει σε φάση ομαλότητας ή θα συνεχίσει να σέρνεται σε περιπέτειες.

Ως μονόδρομο χαρακτήρισαν εχθές κύκλοι της διοίκησης του Ομίλου την έγκριση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου,  ύψους 120 εκατ. ευρώ, την οποία έχει προτείνει η νεοπαγής διοίκηση, με τη στήριξη της Reggeborgh. «Όποιος επιχειρήσει να δημιουργήσει πρόβλημα στην έκτακτη γενική συνέλευση, ώστε να μην εγκριθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αναλαμβάνει την ευθύνη απέναντι στους υπόλοιπους μετόχους και τους 6.000 εργαζόμενους της εταιρείας» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Επισήμαναν μάλιστα ότι, όσο οι μέτοχοι δεν ενισχύουν τη ρευστότητα του Ομίλου, η κατασκευαστική ΑΚΤΩΡ καίει κάθε μήνα 6 εκατ. ευρώ, ενώ δεν έχει ήδη ξεπεραστεί το όριο στο οποίο μπορούσε να αιμοδοτηθεί από τη μητρική. Πάντως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά δεδομένου ότι για να προχωρήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου απαιτείται έγκριση από τα δύο τρίτα της Γενικής Συνέλευσης.

Το παρασκήνιο της «κόκκινης κάρτας» για τον διαγωνισμό της Εγνατίας

Οι ζυμώσεις των τελευταίων ημερών ήταν έντονες μέχρι να φτάσει η χθεσινή, καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το σφύριγμα της λήξης για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη παραταθεί στο…και πέντε, τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν δυο ενδιαφερόμενα σχήματα, στα οποία συμμετείχαν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος αντίστοιχα, είχαν επιτύχει δικαστική παράταση.

Σε αυτή τη δεύτερη ευκαιρία, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ζήτησε αρχικά αναβολή ενός μήνα, λόγω της αποχώρησης από την κοινοπραξία λίγο πριν τη γραμμή του τερματισμού της συμπράττουσας RoadisTransportation. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, τις δυο τελευταίες ημέρες έγινε αγώνας δρόμου ώστε να επιτραπεί στην ΑΚΤΩΡ να κατέβει μόνη της στον διαγωνισμό. Προς τούτο μάλιστα, σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης εξασφαλίστηκε και η απαιτούμενη εγγυητική επιστολή.

Όμως η απόρριψη εχθές από το ΣτΕ της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων προκειμένου να ανασταλεί ο διαγωνισμός ουσιαστικά έβαλε τέλος στο κεφάλαιο Εγνατία για την ΑΚΤΩΡ. Ο προσδιορισμός της ημερομηνίας εκδίκασης της προσφυγής στις 10 Μαΐου δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια στην εταιρεία. Οι προσφορές που κατατέθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ από τις κοινοπραξίες VINCI Highways– VINCI Concesiones– Μυτιληναίος–Άβαξ και ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects θα έχουν πιθανότατα ως τότε αποσφραγιστεί.

Για την τιμή των όπλων, και προκειμένου να καταγραφεί στον φάκελο του διαγωνισμού, η εταιρεία απέστειλε εχθές επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία περιγράφεται όλη η πορεία των τελευταίων ημερών. Επισημαίνεται δε ότι ο Όμιλος ήταν έτοιμος και είχε την επάρκεια να καταθέσει προσφορά, αλλά το δικαστήριο έβαλε φρένο στο αίτημα για αυτόνομη κάθοδο της εταιρείας. Εξέλιξη που θα άλλαζε βέβαια τους όρους του διαγωνισμού, σύμφωνα με τους οποίους η οποιαδήποτε αλλαγή στα σχήματα θα έπρεπε να γίνει και να κοινοποιηθεί ως και 30 ημέρες πριν την κατάθεση των προσφορών.

Όσον αφορά πιθανές ρήτρες αποζημίωσης από τη μέχρι πρότινος «σύμμαχο» Roadisγια την…άτακτη υποχώρηση, κύκλοι της διοίκησης αναφέρουν ότι στη συμφωνία που είχε συνάψει η προηγούμενη διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για αποζημίωση σε περίπτωση αποχώρησης ενός εκ των δύο. Υπενθυμίζεται πάντως ότι ο έτερος αυτή τη στιγμή πόλος του Ομίλου, υπό τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη (πίσω από τους οποίους η σημερινή διοίκηση βλέπει τον πρώην επικεφαλής Αναστάσιο Καλλιτσάντση), έχει διαμηνύσει ότι θα καταθέσει αγωγή κατά της διοίκησης εφόσον η ΕΛΛΑΚΤΩΡ μείνει εκτός διαγωνισμού.