Νέα δεδομένα στο ζήτημα της ταχύτερης δυνατής απαγόρευσης πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, θέτει μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Greenpeace UK και η οποία φαίνεται να οδηγεί στην άμεση λήψη αποφάσεων από τον Πρωθυπουργό Boris Johnson.

Η κυβέρνηση έχει ήδη γίνει αποδέκτης εισηγήσεων για την επιβολή απαγόρευσης πωλήσεων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες νωρίτερα από το 2040, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει, με το πιθανότερο σενάριο να προβλέπει τώρα τα εξής:

-Απαγόρευση των πωλήσεων καινούριων συμβατικών αλλά και υβριδικών οχημάτων το 2030, δηλαδή μια δεκαετία νωρίτερα από την προβλεπόμενη εφαρμογή του μέτρου.

-Παράταση της περιόδου πώλησης των plug-in υβριδικών οχημάτων έως το 2035.

Η μελέτη της περιβαλλοντικής οργάνωσης την οποία εκπόνησε η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων Cambridge Econometrics αποτελεί το νέο όπλο στη φαρέτρα του βρετανού πρωθυπουργού που επιθυμεί να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από την εφαρμογή της σχετικής απαγόρευσης σε ουσιαστικό και επικοινωνιακό επίπεδο.

Με δεδομένο ότι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο υπολογίζονται σε περίπου 7%  της συνολικής αγοράς καινούριων οχημάτων, μέγεθος το οποίο ενισχύεται διαρκώς, η προαναφερόμενη μελέτη κάνει λόγο για την δημιουργία 32.000 νέων θέσεων εργασίας αν η καταληκτική ημερομηνία είναι το 2030 και όχι το 2035 ή το 2040, με παράλληλη αύξηση του ΑΕΠ της χώρας κατά 0,2% -περίπου 4,2 δισεκατομμύρια στερλίνες- βελτίωση των όρων απασχόλησης και υψηλότερα επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας.

Η αύξηση της απασχόλησης συνδέεται με την ευκολότερη μετάβαση στην πλήρη επικράτηση της ηλεκτροκίνησης η οποία δεν αφορά μόνο τα οχήματα αλλά κυρίως τις υποδομές, την αγορά ενέργειας και την κατασκευή των μπαταριών.

Από την άλλη πλευρά η αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας σχετίζεται με το γεγονός ότι καθώς οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για την συντήρησή τους θα μπορούν να διαθέσουν περισσότερα για την απόκτηση άλλων προϊόντων και την χρήση υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα η χώρα μπορεί να γίνει παράδειγμα προς μίμηση για την Ευρώπη αυξάνοντας θεαματικά τα ποσοστά της στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και μειώνοντας δραματικά την εξάρτησή της από τα -εισαγόμενα στο Ηνωμένο Βασίλειο- ορυκτά καύσιμα προς όφελος της τοπικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.