Ερχονται τα ΚΕΠ live: Με βίντεοκλήση η εξυπηρέτηση των πολιτών

Κατόπιν ραντεβού θα γίνεται η επικοινωνία – Εκπαιδεύονται οι πρώτοι υπάλληλοι που θα εξυπηρετούν τους πολίτες – Κατατέθηκε η τροπολογία

Μετά την απόδοση κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης ακολουθεί και η εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΚΕΠ.

Με τροπολογία που κατατέθηκε το πρωί στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις, θεσμοθετείται μια νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, το ΚΕΠlive, το οποίο θα λειτουργεί μέσω ) μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης «gov.gr».

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Γιώργος Γεωργαντάς, στην αρμόδιο επιτροπή όπου συζητείτο το νομοσχέδιο, πρόκειται για «μια καινούρια υπηρεσία που θα παρέχεται από τα ΚΕΠ με την δυνατότητα ουσιαστικά βιντεοκλήσης, έτσι ώστε να μπορεί ο πολίτης να εξυπηρετείται, χωρίς την ανάγκη της φυσικής του παρουσίας στα γκισέ των ΚΕΠ».

Η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία, μέσω της σελίδας «myKEPlive.gov.gr», θα γίνεται κατόπιν ραντεβού με τον πολίτη να επιλέγει εξ’ αρχής συγκεκριμένη θεματική ενότητα που τον ενδιαφέρει, έτσι ώστε να κατευθύνεται το ερώτημα σε εξειδικευμένο υπάλληλο του ΚΕΠ. Για την ταυτοποίηση του πολίτη απαιτείται η επίδειξη εγγράφου ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα/διαβατήριο). Επίσης, θα υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τους ανθρώπους με αναπηρία αλλά και για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, έτσι ώστε να μπορούν και αυτοί μέσω βιντεοκλήσης να εξυπηρετηθούν.

«Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα κερδηθεί ο απαραίτητος χρόνος τον οποίο οι πολίτες διέθεταν πολλές φορές για άσκοπες αναζητήσεις απαντήσεων ερωτημάτων που έθεταν. Ο υπάλληλος των ΚΕΠ θα ξέρει από πριν το ερώτημα, οπότε θα είναι προετοιμασμένος για την απάντησή του και θα υπάρχουν έτοιμοι κόμβοι επικοινωνίας για να μπορέσει να αντληθεί η πληροφορία ακόμα και τη στιγμή της συνομιλίας έτσι ώστε να μπορεί να δώσει άμεσα την αξιόπιστη απάντηση η οποία απαιτείται» ανέφερε στην ομιλία του ο αρμόδιος υφυπουργός.

Σε πρώτο στάδιο η νέα αυτή υπηρεσία θα παρέχεται από συγκεκριμένα ΚΕΠ ανά την επικράτεια με τους υπαλλήλους αυτών να έχουν αρχίσει την εκπαίδευσή τους. Σκοπός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι σταδιακά ο αριθμός των καταστημάτων ΚΕΠ ο οποίος θα εξυπηρετούν με αυτό τον τρόπο τους πολίτες να διευρυνθεί.

Η λειτουργία της υπηρεσίας αυτής δεν σηματοδοτεί το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων των ΚΕΠ, τα οποία θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Όπως τόνισε ο κ. Γεωργαντάς: «Στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα η οποία δημιουργείται στη χώρα, ξέρουμε πολύ καλά όλοι, ότι υπάρχει μεγάλο μέρος του πληθυσμού που δεν έχει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες για να ανταποκριθεί. Σε όποιον, λοιπόν, δεν μπορεί από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού του ή από το κινητό του τηλέφωνο να διεκπεραιώσει τις υποθέσεις τις οποίες επιθυμεί θα υπάρχουν πάντα τα ΚΕΠ. Αναβαθμισμένα, στελεχωμένα και τεχνικώς, επαρκώς επανδρωμένα για να μπορούν πραγματικά να ανταποκριθούν στο μέρος αυτό του πληθυσμού έτσι ώστε να μην αφήσουμε κανέναν πίσω από όλη αυτή την αλλαγή που πραγματοποιείται στις σχέσεις του πολίτη με τη δημόσια διοίκηση».

Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk