Το 1938 η καταστροφική πλημμύρα του Λος Αντζελες ήταν ο λόγος της καθυστέρησης της απονομής των βραβείων Οσκαρ. Τριάντα ακριβώς χρόνια αργότερα, το 1968, το ίδιο συνέβη εξαιτίας της δολοφονίας του μαύρου ακτιβιστή Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Και μια απόπειρα δολοφονίας, του τότε προέδρου των ΗΠΑ (και πρώην ηθοποιού) Ρόναλντ Ρέιγκαν, σήμανε την καθυστέρηση της απονομής των Οσκαρ του 1981.

Ο λόγος που τα Οσκαρ της επόμενης χρονιάς θα καθυστερήσουν να δοθούν, είναι φυσικά ο ιός COVID-19. Στην Αμερική η κινηματογραφική βιομηχανία έχει γονατίσει, μόλις πριν από λίγο καιρό κάποιες αίθουσες άρχισαν και πάλι να ανοίγουν, την ώρα που δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ενός νέου κύματος πανδημίας, πράγμα που σημαίνει παράταση της αβεβαιότητας.

Προς το παρόν τα τελευταία νέα λένε ότι τα Οσκαρ που ήταν προγραμματισμένα να απονεμηθούν στις 28 Φεβρυαρίου 2021, μετατίθενται για τις 25 Απριλίου. Διόλου απίθανο βέβαια, με την ρευστότητα που εοκρατεί παντού να αλλάξει και αυτή η ημερομηνία.

Στην Αμερική ο προγραμματισμός διανομής των ταινιών σις αίθουσες διαρκώς αλλάζει. Μια από τις πολλά υποσχόμενες ταινίες της περιόδου, το Tenet του Κρίστοφερ Νόλαν μεταφέρθηκε στις 31 Ιουλίου και το κινούμενο σχέδιο της Ντίσνεϊ «Μουλάν» στις 24 του ιδίου μηνός. Παρόμοιες μεταθέσεις ημερομηνιών συμβαίνουν σε όλες τις χώρες του κόσμου συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας.

Ως γνωστόν βέβαια, οι ταινίες που συνήθως απασχολούν τα Οσκαρ ανοίγουν στις αίθουσες αρχές φθινοπώρου, συνδυάζοντας τις πρεμιέρες τους και με μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως της Βενετίας, του Τορόντο και της Νέας Υόρκης. Αγνωστο όμως ακόμα το πώς, πότε και αν τα φεστιβάλ αυτά θα πραγματοποιηθούν εφέτος.

Σύμφωνα με το IndieWire, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου σκέφτεται από τώρα την απονομή των Οσκαρ του 2022 όπου θα δούμε 10 ταινίες υποψήφιες για το βραβείο καλύτερης ταινίας. Επίσης, εφέτος θα είναι η τελευταία χρονιά αποστολής DVD στα μέλη της Ακαδημίας για την παρακολούθηση ταινιών για να ψηφίσουν. Από το επόμενο έτος θα κυριαρχίσει το streaming μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας της Ακαδημίας.

Και το πιο τρομαχτικό όλων, είναι ότι το streaming τείνει να γίνει καθεστως γενικότερα πράγμα που αν συμβεί, πολύ πιθανόν να σημάνει το τέλος των αιθουσών.