Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης από τη γκαλερί a.antonopoulou.art φρεσκοκουρεμένος με DIY τρόπο και φόντο τα λευκά πλακάκια της κουζίνας του. Η Μαρία Λοϊζίδου από τη γκαλερί Καλφαγιάν στο ηλιόλουστο σπίτι-εργαστήριό της περιτριγυρισμένη από τις εγκαταστάσεις της.

O Γιώργης Γερόλυμπος από τη γκαλερί Σκουφά με λευκά γάντια για να πιάνει την ευαίσθητη επιφάνεια των φωτογραφιών του.  Μιλούν για το έργο τους, τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις ιδέες τους, με δυο λόγια για την τέχνη τους. Απευθύνονται στον καθένα και την καθεμία από εμάς μέσα από ολιγόλεπτα βίντεο και μας ξεναγούν στον απόλυτα προσωπικό δημιουργικό τους σύμπαν.

Ο φωτογράφος Γιώργης Γερόλυμπος ανατρέχει σε παλιότερη δουλειά του

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο υλικό που ανεβαίνει καθημερινά από τις αρχές ΜαΪου και για σαράντα μέρες στην πλατφόρμα του Δικτύου Πολιτισμού Δήμου Αθηναίων Athens Culture Net (athensculturenet.com)και του καναλιού του στο YouTube με τίτλο «40 ΑθηναΪκές γκαλερί/ 40 καλλιτέχνες». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων και του Athens Culture Net σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης (ΠΣΑΤ) και την Art Athina η οποία πραγματοποιείται με τη στήριξη της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ).

Δείτε το και σαν ένα εναλλακτικό Gallery Walk το οποίο μας προτρέπει να κάνουμε μια ψηφιακή περιήγηση στο έργο σαράντα σύγχρονων Ελλήνων εικαστικώναπό ισάριθμες αίθουσες τέχνης της Αθήνας οι οποίοι δημιουργούν μέσα από τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη φωτογραφία, τις εγκαταστάσεις.

Για παράδειγμα, την προσεχή εβδομάδα  θα δούμε τον Γιώργο Χατζημιχάλη από τη γκαλερί Eleftheria Tseliou να μιλάει για το έργο που έγινε για το πεζό ποίημα «Ο Δρόμος» του μεγάλου υπερρεαλιστή ποιτή Ανδρέα Εμπειρίκου, «μια μακρόχρονη διαδικασία που ξεκίνησε το 1976 στο Λονδίνο αλλά ολοκληρώθηκε πολύ αργότερα το 2007» αλλά και για τις μεγάλες, διεθνείς εικαστικές διοργανώσεις όπως η documentaή η Μπιενάλε της Βενετίας: «Τα τελευταία χρόνια και σταδιακά, βλέπω ότι αποκτούν έναν ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Διότι στην ουσία αναπαράγουν ιστορικά έργα της δεκαετίας του ’60, του ’70, του ’80 χωρίς στην πραγματικότητα να προσθέτουν κάποια ζωή». Διευκρινίζει ωστόσο ότι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλλιτέχνες που αν ψάξεις, «σκάψεις» για να τους βρεις θα μπορέσουν να σε γοητεύσουν.

Η δε Λένα Κιτσοπούλου που εκπροσωπείται από τη γκαλερί The Breeder θα εμφανιστεί στις οθόνες μας για να πει μεταξύ άλλων: «Θα έπρεπε να έχουμε πιο απελευθερωμένα ένστικτα. Στα ένστικτά μας ανήκει και η βία και η επιθετικότητα. Αισθάνομαι ότι έχει γίνει έτσι ο κόσμος που ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω μας, ό, τι κι αν προβάλλουν τα ΜΜΕ, προκαλεί έναν πανικό στον κόσμο, έναν τρόμο. Να τώρα με τον κορωνοϊό. Ο άλλος κλείνεται. Δεν έχει βούληση, δεν έχει θέληση, όταν εισβάλει μέσα του ένας τρόμος απέξω, δεν έχει τρόπο να αντεπιτεθεί ή να κάνει ένα βήμα παραπέρα, ένα άλμα, νομίζω ότι πάσχουμε από πανικό κι αυτό είναι κρίμα, πολύ κρίμα».

 Όπως σημειώνουν οι συντονιστές του Δικτύου Πολιτισμού Δήμου Αθηναίων AthensCulturenet, Εριφύλη Μαρωνίτη και Φοίβος Σακαλής: «Ο πολιτισμός δοκιμάστηκε και εξακολουθεί να δοκιμάζεται σκληρά. Ο δήμος Αθηναίων αντέδρασε εξαρχής άμεσα στηρίζοντας πολλές και αξιόλογες πρωτοβουλίες. Στις μέρες μας η ψηφιακή τεχνολογία μας βοηθά να συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε την εμπειρία του πολιτισμού με μια διαδικασία διάδρασης και ο δήμος Αθηναίων έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο πρόσωπο, μια φρέσκια ματιά και προσέγγιση που αγκαλιάζει και επιζητά τέτοιου είδους δράσεις που βοηθούν στην κοινωνική συνοχή και ενσωμάτωση και που παράλληλα αφήνουν ένα σημαντικό πολιτιστικό αποτύπωμα στην πόλη. Τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας δεν αντικαθιστούν ούτε υποκαθιστούν, παρά προσωρινά, τη ζωντανή και απαραίτητη επαφή των καλλιτεχνών με το κοινό τους. Συντελούν όμως στη διατήρηση της επικοινωνίας κοινού και δημιουργών, όπως στη συγκεκριμένη δράση που καθιστά προσιτά τα προϊόντα της σύγχρονης εικαστικής παραγωγής της Αθήνας σε ένα διευρυμένο εθνικό και συχνά διεθνές «ακροατήριο», συμβάλλοντας στην εγρήγορση του ενδιαφέροντος για τη σύγχρονη τέχνη και τους δημιουργούς της».