Πολύ μεγάλη αύξηση καταγράφει τόσο η ηλεκτρονική πελατειακή βάση των τραπεζών, όσο και η χρήση των ψηφιακών τους καναλιών, κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού.

Ενδεικτικά της διείσδυσης των εναλλακτικών δικτύων στους πελάτες των τραπεζών είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε τη Μεγάλη Τρίτη η Eurobank.

Σύμφωνα με αυτά, καταγράφηκαν οι εξής μεταβολές:

– Ο Μάρτιος ‘20 έκλεισε με τη μεγαλύτερη, έως σήμερα, χρήση στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας καθώς αυξήθηκε η ανάγκη διεκπεραίωσης καθημερινών συναλλαγών και αγορών αγαθών εξ αποστάσεως (e-Commerce / online shopping).

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση χρηστών στα ψηφιακά κανάλια κατά 32%, σε σχέση με τον Μάρτιο του ’19 και ειδικά στο Eurobank Mobile App αύξηση κατά 51%. Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία μέρα του Μαρτίου σχεδόν 1.800 πελάτες συναλλάσσονταν από τα ψηφιακά κανάλια ανά λεπτό.

– Η πλειονότητα των νέων χρηστών και ενεργοποιήσεων μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στο e-Banking και στο Eurobank Mobile App, χωρίς να χρειαστεί να εξέλθει από το σπίτι τους (Digital Onboarding).

Ενδεικτικό της δυναμικής είναι ότι από την 28η Μαρτίου και έπειτα καταγράφεται τριπλασιασμός στο ρυθμό των νέων εγγραφών και ενεργοποιήσεων κωδικών, ενώ, ειδικά ο ρυθμός εγγραφών που έρχεται μέσω Digital Onboarding έχει σχεδόν οκταπλασιαστεί, σε σχέση με την κανονική ροή πριν την πανδημία.

Τα παραπάνω αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χάρη στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Eurobank ώστε, όσοι δεν είχαν εξασφαλίσει πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική, να την αποκτήσουν άμεσα για να αξιοποιήσουν εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η Τράπεζα για ηλεκτρονικές συναλλαγές από όλα τα εναλλακτικά δίκτυα, το e – Banking, το m – Banking από κινητά τηλέφωνα και tablet, το V-Banking, αποφεύγοντας το συνωστισμό στα καταστήματα και τη χρήση μετρητών.

Σημειώνεται ότι η Eurobank ενημέρωσε 550.000 πελάτες της που έχουν κάρτες της, αλλά όχι κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής, για το πώς μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία στο κατάστημα.

Ειδικά για τους μη εξοικειωμένους στη χρήση ψηφιακών μέσων πελάτες, όπως ηλικιωμένοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας, η Eurobank ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε εύκολα, γρήγορα και απλά, εφόσον έχουν δηλώσει τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου και έχουν ενεργή χρεωστική ή πιστωτική κάρτα στο όνομά τους, να μπορούν να πραγματοποιούν όλες τις καθημερινές τους συναλλαγές, μένοντας σπίτι. Επίσης, δημιούργησε απλές οδηγίες στο Eurobank.gr για να βοηθήσει στην ολοκλήρωση των ψηφιακών τους συναλλαγών, βήμα – βήμα.

– Μεταξύ 16/03 – 06/04/2020 επανεκδόθηκαν κωδικοί e – Banking από περίπου 18.000 πελάτες, οι οποίοι για μεγάλο διάστημα δεν χρησιμοποιούσαν την υπηρεσία και στην πλειονότητά τους πραγματοποίησαν μεταφορές χρημάτων (σε λογαριασμούς Eurobank), εμβάσματα και πληρωμές.

– Ένα 40% των πελατών που έκαναν Digital on Boarding, μετά τον περιορισμό κυκλοφορίας, είναι πάνω από 55 ετών, όταν το ποσοστό της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας την προηγούμενη περίοδο ήταν κάτω από 20%

– Μέσω του e-Banking και της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation, οι πελάτες της Eurobank μπορούν να έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους, μέσω ασφαλούς διασύνδεσης, τη συνολική εικόνα των υπολοίπων, καθώς και τις κινήσεις, σε καταθετικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες που διατηρούν σε οποιαδήποτε ελληνική συστημική τράπεζα.

– Η ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας του Eurobank Mobile app, Cards Control, μέσω της οποίας οι κάτοχοι καρτών πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών αποκτούν μια σειρά από υπηρεσίες ελέγχου της κάρτας τους και διευκόλυνσης συναλλαγών, είχε ιδιαίτερα θετική υποδοχή, με 10.000 εγγεγραμμένους χρήστες για το διάστημα από 16/03/20, ημερομηνία που διατέθηκε η υπηρεσία, έως 08/04/2020.

Υπενθυμίζεται ότι η αυξημένη εκτέλεση συναλλαγών μέσω των ψηφιακών καναλιών, μπορεί να εξυπηρετηθεί με προνομιακή τιμολόγηση σε πληρωμές και μεταφορές χρημάτων, μέσω των νέων πακέτων συνδρομητικών προγραμμάτων υπηρεσιών και τραπεζικών συναλλαγών. Πρόκειται για τα προγράμματα ”Advanced for Business” για τους επιχειρηματίες πελάτες και «e-Συναλλαγές» για τους Ιδιώτες, τα οποία ήδη παρείχε η Τράπεζα.