Σε συνεργασία με τους σημερινούς μετόχους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για την στήριξη της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης του αεροδρομίου, προσβλέπει η κοινοπραξία «MEIF 6 Attic Investment-Raffles Infra Holding – Chengdong Investment Corporation». Εφόσον βέβαια η προσφορά που κατέθεσε προχθές, Τρίτη, στον διαγωνισμό πώλησης του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, είναι επιτυχής. Υπενθυμίζεται ότι για το 30% του ΔΑΑ ανταγωνίζονται 10 σχήματα, γεγονός που φουντώνει τις εκτιμήσεις για ένα σούπερ υψηλό τίμημα άνω του 1 δισ. ευρώ.

Το επενδυτικό σχήμα, του οποίου ηγείται η Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA), που συστήνεται με ανακοίνωσή της ως ο μεγαλύτερος διαχειριστής υποδομών στον κόσμο, πρόκειται να ενισχυθεί με δύο παγκόσμιους θεσμικούς επενδυτές, τη σιγκαπουριανή GIC και την China Investment Corporation, οι οποίες και αναμένεται να λάβουν μειοψηφικά μερίδια. Η GIC είναι ένας παγκόσμιος μακροπρόθεσμος επενδυτής με περιουσιακά στοιχεία πάνω από 100 δισ. δολάρια σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως.

Η επένδυση της MIRA στον ΔΑΑ σχεδιάζεται μέσω του ταμείου Macquarie European Infrastructure Fund 6 (MEIF6), αξίας 6 δισ. ευρώ, το οποίο χρησιμοποιεί για να επενδύσει σε ευρωπαϊκές υποδομές για λογαριασμό μακροπρόθεσμων επενδυτών, οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν συνταξιοδοτικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες.

Η MIRA διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία συνολικής αξίας 115 δισ. ευρώ τα οποία εξυπηρετούν καθημερινά πάνω από 100 εκατομμύρια ανθρώπους. Έχει στο χαρτοφυλάκιό της 155 επιχειρήσεις, περί τα 600 ακίνητα και 4,7 εκατ. εκτάρια γεωργικής γης. Η MIRA είναι ένας κορυφαίος επενδυτής σε αεροπορικές υποδομές παγκοσμίως, με σχεδόν δύο δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα.

Έχοντας διαχειριστεί συμφέροντα σε 22 αεροδρόμια ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της συνεργασίας με κρατικούς συνιδιοκτήτες κατά τη διάρκεια των μακροπρόθεσμων κοινών επενδύσεων στα αεροδρόμια Βρυξελλών και Κοπεγχάγης, η MIRA διαθέτει εμπειρία στις υποδομές αεροδρομίων. Επίσης, έχει διαχειριστεί ενεργά τις επενδύσεις των αεροδρομίων που εξυπηρετούν το Σίδνεϋ, τη Ρώμη, τη Γλασκώβη, το Μπέρμιγχαμ και το Μπρίστολ, καθώς και άμεσα και έμμεσα συμφέροντα σε διάφορα αεροδρόμια παγκοσμίως. Σήμερα, διαχειρίζεται 13 επενδύσεις αεροδρομίων στην Ευρώπη και την Αυστραλία.

Ανήκει στον όμιλο Macquarie, μια από τις 10 κορυφαίες επιχειρήσεις της Αυστραλίας, με ενεργητικό υπό διαχείριση ύψους 347 δισ. ευρώ και κεφαλαιοποίηση αγοράς ύψους 28 δισ. ευρώ. Η Macquarie ιδρύθηκε το 1969 και απασχολεί πάνω από 15.700 εργαζομένους σε 30 χώρες. Στην Ευρώπη δραστηριοποιείται από το 1989, με 2.400 υπαλλήλους σε 18 γραφεία.