• Αναζήτηση
  • Joker : O προβληματικός νόμος που οδήγησε στις εφόδους

    Ολο το χρονικό για το θέμα με τον… Τζόκερ.

    Αντιδράσεις τόσο πολιτικές όσο και διαδικτυακές προκάλεσε η έφοδος της αστυνομίας σε δύο διαφορετικές κινηματογραφικές αίθουσες όπου προβαλλόταν η ταινία Joker,  μετά από τηλεφωνικές καταγγελίες που έγιναν από υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες σύμφωνα με την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη,ενήργησαν αυτοβούλως και εκτός των ορίων των αρμοδιοτήτων τους.

    Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Υπουργός Πολιτισμού διευκρίνισε ότι έμαθε εκ των υστέρων την πρωτοβουλία των δύο και τόνισε πως ήδη ξεκίνησε η πειθαρχική διαδικασία.

    Την ίδια ώρα έγινε και μία αποκάλυψη από τον γενικό διευθυντή σύγχρονου Πολιτισμού του υπουργείου, Μάριο Κωστάκη, σύμφωνα με τον οποίο την καταγγελία για ανήλικους στις αίθουσες έκανε εταιρεία διανομής ταινιών.

    Προβληματικός ο νόμος –Δεν τίθεται θέμα λογοκρισίας

    Ξεκαθάρισε πως η κατάταξη των ταινιών βασίζεται σε νόμο του Παύλου Γερουλάνου και πως δεν τίθεται θέμα λογοκρισίας.

    Σύμφωνα με την υπουργό πρόκειται για έναν προβληματικό νόμο που η τελευταία του αναθεώρηση υπόκειται στον μεγάλο νόμο για τον κινηματογράφο του 2010 ονόματι «Ενίσχυση και Ανάπτυξη της Κινηματογραφικής Τέχνης» και θεωρείται προβληματικός καθώς  «το συγκεκριμένο εδάφιο υποτίθεται ότι αναθεωρείται από το 2014» και αφορά τον τρόπο διενέργειας των ελέγχων, της έκδοσης δελτίων εισόδων κλπ.

    Όπως όμως τόνισε η Μενδώνη: «Έλεγχος δεν σημαίνει ότι αυτομάτως φωνάζεις δυνάμεις καταστολής. Έχουν δικαίωμα να ελέγξουν, ο έλεγχος μπορεί να είναι σε πάρα πολλά επίπεδα. Μπορούν να ελέγξουν, για παράδειγμα, τον αιθουσάρχη, αν πραγματικά ζητάει ταυτότητες για την είσοδο ανηλίκων μέσα στην αίθουσα. Από τη διαδικασία αυτή, μέχρι τη διαδικασία του καλώ δυνάμεις καταστολής, αυτό απέχει πάρα πολύ».

    Δηλώσεις Μενδώνη για το συμβάν

    «Να πάρουμε το θέμα του «Joker» ιστορικά. Χθες βράδυ ενημερώθηκα από το Γραφείο Τύπου ότι είχε δημιουργηθεί το περιστατικό αυτό στις δύο κινηματογραφικές αίθουσες. Το πρώτο που έκανα ήταν να ρωτήσω τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και τον αρμόδιο Γενικό Διευθυντή Σύγχρονου Πολιτισμού αν γνωρίζουν κάτι για το θέμα.

    Η απάντηση που πήρα ήταν ότι όπως και εγώ και εκείνοι δεν ήξεραν τίποτα και βγήκε η ανακοίνωση που στείλαμε χθες. Επειδή υπήρχαν πληροφορίες στα ΜΜΕ ότι επρόκειτο για υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού, αναφέραμε στην ανακοίνωσή μας ότι αν επιβεβαιωθεί ότι πράγματι είναι υπάλληλοι του υπουργείου, τότε θα κινηθούν οι διαδικασίες όπως προβλέπονται από τον Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα» είπε η κ. Μενδώνη, η οποία στη συνέχεια επεσήμανε την καταδίκη της για το γεγονός:

    «Κατ’ αρχήν και εγώ προσωπικά και ο ΓΓ καταδικάζουμε απερίφραστα τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής. Ομολογώ ότι με ενοχλεί η εικόνα να δημιουργούνται προβλήματα από δυνάμεις καταστολής σε ανήλικα παιδιά και στις οικογένειές τους».

    Ποιες είναι οι δύο υπάλληλοι του ΥΠΠΟ που έπραξαν αυτοβούλως

    Στη συνέχεια η υπουργός αναφέρθηκε στις δύο υπαλλήλους που πραγματοποίησαν τον έλεγχο στις αίθουσες:

    «Αυτό το οποίο προέκυψε αργά χθες το βράδυ είναι ότι πράγματι οι δύο κυρίες είναι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού και μέλη πρωτοβάθμιας γνωμοδοτικής επιτροπής, η οποία παρέχει γνώμη για την κατάταξη των κινηματογραφικών έργων. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Πολιτισμού διαθέτει 4 επιτροπές, οι οποίες γνωμοδοτούν για το αν μια ταινία είναι κατάλληλη για όλους, για το αν μια ταινία είναι κατάλληλη για ανηλίκους άνω των 12 ετών, αν μια ταινία είναι κατάλληλη για ανηλίκους άνω των 15 ετών και αν είναι ακατάλληλο για ανηλίκους.

    Οι δύο αυτές υπάλληλοι είναι μέλη της επιτροπής που ανάμεσα στα άλλα έχει δυνατότητα εισόδου ελευθέρως, με βάση ένα ειδικό δελτίο σε χώρους δημοσίων θεαμάτων και ακροαμάτων για άσκηση ελέγχου αποκλειστικών στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

    Επομένως αυτό το οποίο συνέβη είναι ότι οι συγκεκριμένες δύο κυρίες υπερέβησαν το όριο των αρμοδιοτήτων τους. Έλεγχος δεν σημαίνει ότι αυτομάτως φωνάζεις δυνάμεις καταστολής. Έχουν δικαίωμα να ελέγξουν, ο έλεγχος μπορεί να είναι σε πολλά επίπεδα. Μπορούν να ελέγξουν για παράδειγμα τον αιθουσάρχη για το αν ζητάει ταυτότητες για την είσοδο των ανηλίκων μέσα στην αίθουσα. Από τη διαδικασία αυτή μέχρι τη διαδικασία ότι καλώ δυνάμεις καταστολής αυτό απέχει πάρα πολύ».

    Τα δύο περιστατικά σε κινηματογράφους στο Μαρούσι και στα Πατήσια προκάλεσαν και έντονες πολιτικές αντιδράσεις.

    Πολιτικές αντιδράσεις

    Θέση πήρε πρώτος ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Ραγκούσης, ο οποίος μέσω ανακοίνωσής του δήλωσε πως «θα ενεργοποιηθεί κάθε κοινοβουλευτικό μέσο», ενώ στη συνέχεια ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε πως τέτοια περιστατικά μας γυρίζουν πίσω στο ΄60.

    Ο νόμος 2010 δεν αναφέρει επέμβαση της Αστυνομίας στα σινεμά

    Στους ισχυρισμούς ιστοσελίδων απάντησε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, που παρουσίασαν πως «νόμος του 2010 για τους ανήλικους στις ταινίες έχει την υπογραφή Ραγκούση!».

    «Όταν ο ξεπεσμός και η αθλιότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ξεπερνάει κάθε όριο, αναλαμβάνουν δράση τα εκτελεστικά όργανα της γκαιμπελικής προπαγάνδας» αναφέρει ο Γιάννης Ραγκούσης στο twitter.

    Αναλυτικά η δήλωση του κ. Ραγκούση:

    «Όταν ο ξεπεσμός και η αθλιότητα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ξεπερνάει κάθε όριο, αναλαμβάνουν δράση τα εκτελεστικά όργανα της γκαιμπελικής προπαγάνδας. Ο νόμος του 2010 ήταν του υπουργείου Πολιτισμού και πουθενά δεν αναφέρει τη δυνατότητα της αστυνομίας να παρεμβαίνει στους κινηματογράφους για να ελέγχει την ηλικία των νέων θεατών», έγραψε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη για τον ΣΥΡΙΖΑ,

    Τσίπρας για την έφοδο

    «Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοΐδης», σχολιάζει, στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, για την έφοδο αστυνομικών σε κινηματογράφους.

    Ολόκληρη η ανάρτηση του Αλέξη Τσίπρα

    View this post on Instagram

    Το περασμένο Σάββατο πήγα σινεμά, ευτυχώς στον κινηματογράφο Αθήναιον και όχι στο ΑΕΛΛΩ. Σε μια κατάμεστη αίθουσα, κυρίως από νέα παιδιά, παρακολούθησα την ταινία που σπάει ταμεία σε Ευρώπη και Αμερική, το «Τζόκερ». Στο τέλος της ταινίας αυθόρμητα η αίθουσα ξέσπασε σε χειροκροτήματα, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για κινηματογραφικό θέαμα. Πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Την ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο. Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς όμως ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα. Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του Υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ να αποκαταστήσει την τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του ’60, ίσως και ακόμη πιο πίσω… Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε. ΥΓ: Η φωτογραφία προφανώς αποτελεί φωτομοντάζ των δημιουργών του διαδικτύου. Εμπνευσμένη θα έλεγα…#joker

    A post shared by Alexis Tsipras, Αλέξης Τσίπρας (@alexistsipras) on

    Πυρά Υπουργού Προστασίας του Πολίτη σε Τσίπρα

    Απάντηση στον Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την ανάρτηση του πρώτου στο Instagram για την έφοδο αστυνομικών σε κινηματογράφους που έπαιζαν τον Joker.

    «Η Αστυνομία είναι χρεωμένη, δυστυχώς, με αρκετά πάρεργα, εκτός πλαισίου ουσιαστικά της αποστολής της. Από την άλλη, είναι αυτονόητη η υποχρέωση της να ανταποκρίνεται στις καταγγελίες, πολλές εκ των οποίων μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί ότι έγιναν για ήσσονος σημασίας λόγους, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα στα όρια της φαιδρότητας. Όπως συνέβη χθες με τα περιστατικά στις δύο κινηματογραφικές αίθουσες» αναφέρει μεταξύ άλλων και συνεχίζει:

    «Δήλωσα ήδη ότι σήμερα θα πάω με τον 15χρονο γιο μου να δω την ταινία Τζόκερ. Τα παραπάνω είναι αυτονόητα για κάθε λογικό πολίτη και προφανώς θα έπρεπε να είναι και για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Α. Τσίπρα.

    Υ.Γ.: Ο Α. Τσίπρας επέλεξε, για άλλη μια φορά, να κάνει επίδειξη φτήνιας πολιτικής και ψεύτικης ευαισθησίας. Ξεσκεπάζεται η ψεύτικη η ευαισθησία από τα ίδια του τα τελευταία λόγια, μιας και μόνο ο δικός μου στιγματισμός τον ενδιαφέρει. Είναι φτηνό, ενδεικτικό της αισθητικής και πολιτικής του ρηχότητας να συνοδεύει την ανάρτηση με δική μου φωτογραφία μονταρισμένη ως διώκτη του Τζόκερ. Από ότι έχω ακούσει και διαβάσει τη δολοφονία χαρακτήρων, ανάμεσα σε άλλα, καταδικάζει η ταινία. Την είδε και πάλι δεν κατάλαβε ο Α. Τσίπρας» καταλήγει ο Υπουργός.

    ΣΥΡΙΖΑ: Τσακώνονται ποιος θα πάρει το φιάσκο του Τζόκερ στα χέρια του

    Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει «Από το πρωί το πανελλήνιο παρακολουθεί την Υπουργό Πολιτισμού να τσακώνεται σε ζωντανή μετάδοση με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη για το ποιος θα πάρει το φιάσκο του «Τζόκερ» στα χέρια του. Η κα Μενδώνη μέμφεται την ΕΛ.ΑΣ και διατάσσει ΕΔΕ για τους υπαλλήλους του υπουργείου της. Η ΕΛ.ΑΣ αδειάζει την κα Μενδώνη και αποκαλύπτει ότι ήταν υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού που έκαναν τις καταγγελίες. Ο κ. Χρυσοχοΐδης πετά το μπαλάκι των ευθυνών στην κα Μενδώνη και σαρκάζεται και την ΕΛ.ΑΣ, τονίζοντας ότι θα πάει να δει την ταινία με τον ανήλικο γιο του. Και τώρα με γελοίες διαρροές προσπαθούν να πείσουν ότι τους φταίει, ποιος άλλος, ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που τους φταίει δεν είναι ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε ο «Τζόκερ» αλλά η κυβέρνηση-τσίρκο με πολλούς γελωτοποιούς και ακόμη περισσότερους ακροβάτες».

    Κίνημα Αλλαγής: μετατρέπουν την Αστυνομία ξανά σε… Χωροφυλακή

    «Από τη φημολογία για fake news περάσαμε στην οργή της αρμόδιας υπουργού Πολιτισμού. Όμως ακόμη και ο υπερβάλλων ζήλος υπηρεσιακών παραγόντων έχει άμεση σχέση με μια περιρρέουσα πολιτική αντίληψη, που μετατρέπει την Ελληνική Αστυνομία ξανά σε χωροφυλακή. Από τις δήθεν μεταρρυθμίσεις, στην επιστροφή στο χθες. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία δεν χρειάζεται πολλές παρτίδες για να βγάλει τζόκερ…», επισήμανε σε ανακοίνωσή του το ΚΙΝΑΛ.

    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk