Κάθε φορά που αλλάζει πρωθυπουργός, που αλλάζει δηλαδή ένοικο το Μέγαρο Μαξίμου (φωτογραφία), αλλάζει και η διακόσμηση του κτιρίου. Οι προηγούμενοι όταν φεύγουν παίρνουν μαζί τους και την αισθητική τους, ήτοι τους πίνακες που είχαν επιλέξει για να διακοσμήσουν τα γραφεία τους. Οι καινούργιοι φέρνουν τους δικούς τους πίνακες. Μόνο που αυτή τη φορά (με την αλλαγή ενοίκων) έσπασε η παράδοση, καθότι στο υπόγειο του Μεγάρου Μαξίμου βρέθηκε ξεχασμένη «ξέμπαρκη» (έτσι ακριβώς μου την ονόμασαν) μια κόκκινη βαλίτσα. Οχι (ευτυχώς)… τροχήλατη. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

■■■

Στο υπόγειο, όπου κατοικοεδρεύει ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού, ο προηγούμενος ένοικος, δηλαδή ο Θανάσης Καρτερός, είχε κρεμάσει στον τοίχο του έναν μεγάλων διαστάσεων πίνακα του Λένιν που απηύθυνε λόγο στο 3ο Συνέδριο της Κομσομόλ και το επεδείκνυε με καμάρι στους επισκέπτες του γραφείου του. Για την ιστορία σάς αναφέρω ότι τον πίνακα αυτόν δώρισαν στον Αλέξη Τσίπρα, αλλά δεν του άρεσε (ούτε το μέγεθός του, ούτε η αισθητική του) και τον δώρισε με τη σειρά του στον κ. Καρτερό, ο οποίος τίμησε τον Λένιν κρεμώντας τον στον τοίχο του. Ο πίνακας αυτός εξυπακούεται ότι έφυγε από το υπόγεια του Μαξίμου μαζί με τον κ. Καρτερό. Ο νέος ένοικος του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού κρέμασε έναν πίνακα με τον Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας έχει μεγάλη ζήτηση στο Μαξίμου. Περίπου τον ίδιο πίνακα κρέμασε στο γραφείο του στον πρώτο όροφο του Μαξίμου και ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης.

■■■

Αντί του Λένιν ο κ. Τσίπρας (ως πανίσχυρος πρωθυπουργός με τη συνδρομή του Καμμένου) ξεκρέμασε τον πίνακα του προκατόχου του Αντώνη Σαμαρά στο πρωθυπουργικό γραφείο, που ήταν ένα έργο του Βολανάκη, και στη θέση του κρέμασε το «Υδρα 1», έργο του Παναγιώτη Τέτση. Ο νέος ένοικος του Μαξίμου Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκρέμασε την «Υδρα 1» και στη θέση της έβαλε το έργο του Γιάννη Αδαμάκου από τη σειρά ΜΠΛΕ, που είχε και στο γραφείο του στη ΝΔ. Ενας δεύτερος πίνακας, «Η Παναγία και ο Χριστός» του Κωνσταντίνου Παρθένη, τοποθετήθηκε επίσης στο πρωθυπουργικό γραφείο. Λέγεται ότι ήταν η συμβολή της Μαρέβας στη διακόσμηση.

■■■

Τώρα θα μου πείτε τι σχέση μπορεί να έχουν τα 12ποντα έργα τέχνης και η «ξέμπαρκη» κόκκινη βαλίτσα με τόσο σημαντικά έργα που είχαν οι προηγούμενοι αλλά και οι νυν ένοικοι του Μαξίμου. Και όμως στο υπόγειο του Μεγάρου υπάρχει ξεχασμένη (;) μια κόκκινη βαλίτσα με την… υπογραφή γνωστής εικαστικού. Οι νέοι ένοικοι του Μαξίμου ορκίζονται ότι βρήκαν τη βαλίτσα εκεί όταν τους παραδόθηκε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο, αλλά μάλλον δεν κατάλαβαν τη βαθιά κουλτούρα της που συμβολίζει, κατά την καλλιτέχνιδα, τις βαλίτσες των προσφύγων.

■■■

Λίγο πιο κάτω (στον διάδρομο όπου οδηγεί στο ασανσέρ) υπάρχει στον τοίχο ένα άλλο έργο τέχνης (που βγάζει μάτι). Πρόκειται για ανάγλυφες γόβες, μαζί με επίσης ανάγλυφα γυναικεία καπέλα.

■■■

Εναν μήνα πριν από τις εκλογές ο κ. Τσίπρας αποφάσισε να βελτιώσει την αισθητική του Μαξίμου. Ζήτησε έργα από τη νεαρή κυπρία εικαστικό Ελλη Εμπεδοκλή («αποτύπωση μνημών»). Τους έστειλε το έργο της «οι Καρυάτιδες». Δηλαδή τις Καρυάτιδες σε θετικό και αρνητικό φόντο μαζί με τη… γιαγιά της σε δεύτερο πλάνο. Και αυτό το έργο οι συριζαίοι το άφησαν στους… δεξιούς.

■■■

Κι όμως, η κυρία Εμπεδοκλή έχει παράπονα (από τους Συριζαίους). Της ζήτησαν έργα της, τα έδωσε, τα εξέθεσαν στο Μαξίμου, αλλά δεν την άφησαν να τα δει στο Μαξίμου. Δεν της χορήγησαν είσοδο. Τώρα με τη νέα κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα της δοθεί είσοδος για να δει τα έργα της.

■■■

Ο Φλωρίδης και τα fakenews

Δείτε τι μπελάδες μπορεί να φέρει σε έναν πολιτικό μια απλή συνωνυμία. Γράφτηκε σε μια ιστοσελίδα ότι βγαίνει στο σφυρί το σπίτι του Γιώργου Φλωρίδη στη Θεσσαλονίκη για χρέη προς τις τράπεζες. Μόλις αυτό δημοσιεύτηκε, τα συριζαίικα τρολ άρχισαν μια άνευ προηγουμένου επίθεση εναντίον του κ. Φλωρίδη, του πρώην υπουργού επί κυβερνήσεως ΠαΣοΚ, που παραιτήθηκε από τη βουλευτική του έδρα. Αλλη μία σύμπτωση είναι ότι το σπίτι αυτό ανήκει σε δύο αδέλφια, στον Γιώργο και στον Βασίλη Φλωρίδη. Οντως ο (πολιτικός) Γιώργος Φλωρίδης έχει αδελφό που τον λένε Βασίλη και είναι εισαγγελέας Εφετών. Μόνο που τα αδέλφια αυτά δεν έχουν οφειλές σε τράπεζα. Τι ακριβώς συνέβη;

■■■

Πρόκειται για καθαρή συνωνυμία και σύμπτωση – τα δύο αδέλφια (που χρωστούν χρήματα και το σπίτι τους βγαίνει στο σφυρί) έχουν τα ίδια ονόματα με τους αδελφούς Φλωρίδη. Αλλά όλα αυτά τα συριζαίικα τρολ που έσπευσαν ελαφρά τη καρδία να αναμεταδώσουν την είδηση και να καμαρώσουν ότι έβγαλαν λαβράκι, δεν πρόσεξαν το πατρώνυμο των δύο αδελφών (που είναι διαφορετικό) και βεβαίως το επάγγελμά τους, που ουδεμία σχέση έχει με την πολιτική ή με τους εισαγγελείς.

■■■

Τα επιδόματα κληρονομούνται;

Προβληματισμό προκαλεί η γενικόλογη διατύπωση του νόμου του ΟΠΕΚΑ που είχε περάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, με την οποία οι κληρονόμοι των δικαιούχων κάθε είδους παροχής από τον ΟΠΕΚΑ διευκολύνονται ως προς την είσπραξη τυχόν οφειλόμενων ποσών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον συστατικό νόμο του ΟΠΕΚΑ, «οποιαδήποτε προνοιακή παροχή, επίδομα, σύνταξη ή οικονομική ενίσχυση, η οποία χορηγείται από τον ΟΠΕΚΑ και οφείλεται σε αποβιώσαντα δικαιούχο, καταβάλλεται στους νόμιμους κληρονόμους αυτού». Η καταβολή μάλιστα των ποσών γίνεται κατόπιν απλής αίτησης και κατά παρέκκλιση άλλων διαδικασιών είτε των γενικών ρυθμίσεων του κληρονομικού Δικαίου. Ποια η σημασία της λέξης «οφείλονται»; Κληρονομούνται άραγε επιδόματα και σε περίπτωση που ο αρχικός δικαιούχος δεν είχε καν υποβάλει αίτηση για τη χορήγησή τους; Εχει μήπως γίνει κατάχρηση αυτής της διάταξης;

■■■

Κατάληψη για το κάπνισμα

Επειδή το υπουργείο Παιδείας αρχίζει εκστρατεία για τον αντικαπνιστικό νόμο στα σχολεία, θυμήθηκα μια κατάληψη που έγινε πριν από λίγα χρόνια στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Μαθητές κατέλαβαν το σχολείο με απίστευτο αίτημα: Ζητούσαν ειδικό χώρο καπνίσματος, γιατί είναι ανθυγιεινό να καπνίζουν στις… τουαλέτες. Συγκεκριμένα, ζητούσαν να τοποθετηθεί μια τέντα στη μέση της αυλής, όπου θα μπορούσαν να καπνίσουν. Και έκαναν κατάληψη μέχρι να γίνει δεκτό το αίτημά τους.