Με συνολικό προϋπολογισμό  1,7 δισ. ευρώ, 32 επιπλέον χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου και όλους τους μνηστήρες παρόντες μπαίνει στη δεύτερη φάση ο διπλός διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Η συμφωνηθείσα τελική χάραξη, που υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φέρνει τον ΒΟΑΚ ως την Κίσσαμο Χανίων, ενεργοποιώντας τη σχετική προαίρεση του διαγωνισμού, για ένα έργο με ορίζοντα κατασκευής 5 ετών.

Επόμενο βήμα είναι η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, συνολικού μήκους που ξεπερνά πια τα 230 χλμ., και θα εκτείνεται από την Κίσσαμο Χανίων ως τον Άγιο Νικόλαο ακολουθώντας τη μέθοδο της τριπλής δημοπράτησης. Μετά τις εγκρίσεις θα οριστεί ημερομηνία για την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των σχημάτων που συμμετέχουν και από την διαδικασία αυτή θα προκύψουν οι ανάδοχοι.

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, η επικαιροποίηση των στοιχείων κίνησης για τον ΒΟΑΚ, με στόχο την απόδειξη της βιωσιμότητας του έργου, δικαίωσαν την επιλογή της τριχοτόμησης. Υπενθυμίζεται ότι για το τμήμα με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, Κίσσαμος – Χερσόνησος, ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης.

Παράλληλα, με Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προχωράει το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., εκτιμώμενου κόστους 250 εκατ. ευρώ με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Τα υπολειπόμενα 14 χλμ. ως τον Αγιο Νικόλαο θα προκηρυχθούν ως δημόσιο έργο το ερχόμενο καλοκαίρι, με εκτιμώμενο κόστος 65εκατ.ευρώ. Θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ενιαία επαναδημοπράτηση «Χανιά-Άγιος Νικόλαος» προκρίνει η ΝΔ

Για εικονική προκήρυξη με κατακερματισμό του έγου σε κομμάτια μέσω διαφορετικών διαδικασιών έκανε εχθές λόγο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του προγράμματος Υποδομών της ΝΔ. Μάλιστα, όπως παρουσιάστηκε, η ΝΔ προκρίνει την ενιαία επαναπροκήρυξη του έργου για ολόκληρη την πρώτη φάση, δηλαδή το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος, με προϋπολογισμό 900 εκατ.-1,3 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο της αξιωματικής αντιπολίτευσης προβλέπει ότι οι δύο άκρες του ΒΟΑΚ, δηλαδή τα τμήματα Χανιά-Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος- Σητεία, θα αποτελέσουν τη δεύτερη φάση του έργου, προϋπολογισμού 500-600 εκατ. ευρώ. Η κριτική μάλιστα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως προς τον τρόπο που έχει χειριστεί το Υπουργείο Υποδομών το θέμα του ΒΟΑΚ, εστιάζεται στην εικονική προκήρυξη ανταγωνιστικού διαλόγου χωρίς μελέτες και ενδεικτικό περιεχόμενο του έργου, γεγονός που θα τραβήξει χρόνια πίσω την υλοποίηση του έργου.

Σημειώνεται ότι φορείς του κατασκευαστικού κλάδου θεωρούν ότι μια επαναπροκήρυξη θα στοιχίσει ενάμισι με δυο χρόνια στον διαγωνισμό, βγάζοντας από το κάδρο ένα σημαντικό έργο το οποίο περιμένει ο κλάδος.

Τα ενδιαφερόμενα σχήματα

Τα σχήματα που περνούν στη δεύτερη φάση για τον διαγωνισμό παραχώρησης είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 2.ΤΕΡΝΑ 3.J&P ΑΒΑΞ 4.VINCI 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA και αντίστοιχα για τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ είναι τα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 2.ΤΕΡΝΑ 3.J&P ΑΒΑΞ με το  fund Marguerite 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL 5. Shikun & Binui