Στην αλλαγή του τοπίου στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης στοχεύει η κίνηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να αναπτύξει τη νέα σειρά οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και τα διακριτικά EQ. Το πρώτο δείγμα γραφής παρουσιάστηκε από τον δρα Ντίτερ Τσέτσε, επικεφαλής του ομίλου Daimler και της Mercedes-Benz, την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου στη Στοκχόλμη, με τη μορφή ενός μεσαίου μεγέθους SUV. Το πλάνο του ομίλου περιλαμβάνει την κυκλοφορία 10 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Mercedes και smart μέσα στην επόμενη τετραετία, ξεκινώντας από τη δημοφιλέστερη κατηγορία της παγκόσμιας αγοράς, αυτή των SUV.
Επιλέγοντας πολύ προσεκτικά τις εκφράσεις του και συνδέοντας διαρκώς την κεντρική ιδέα πίσω από τη δημιουργία της GLC με τις έννοιες της αισθητικής, της βιωσιμότητας και της καινοτομίας που κυριαρχούν στη Σουηδία, ο δρ Τσέτσε δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης για τον βαθμό ετοιμότητας της εταιρείας του σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τον ηγετικό ρόλο στον οποίο στοχεύει και την ποιότητα που μπορεί να εγγυηθεί. Ωστόσο, όπως ο ίδιος επεσήμανε στο περιθώριο της εκδήλωσης, αν και υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για την επένδυση 10+1 δισεκατομμυρίων ευρώ για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, η υποδοχή του κοινού σε αυτά τα προϊοντικά πλάνα της πρώτης premium αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ενδεικτική του ρυθμού ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Στην Daimler θεωρούν ότι ως το 2025 το 25% των πωλήσεών τους θα αφορά μοντέλα με μπαταρίες.

Το νόημα του EQC

Μετά την πρώτη επαφή του κοινού με το EQC, στις 2 Οκτωβρίου στο Παρίσι, θα ακολουθήσει η πρώτη οδηγική εμπειρία μαζί της ώστε να διαπιστώσουμε το αντίκρισμα που θα έχουν στον δρόμο οι τεχνολογικές επιλογές της Mercedes-Benz. Η εντελώς νέα αρχιτεκτονική του πενταθέσιου SUV των 4,7 μέτρων φιλοξενεί μπαταρίες απόδοσης 80 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που δημιουργούν ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης ενώ αποδίδουν συνδυαστικά 402 ίππους και 765 Nm ροπής, μεγέθη ικανά για να επιταχύνουν το EQC από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία κίνησης υπερβαίνει τα 450 χιλιόμετρα μετά από μια πλήρη φόρτιση, ενώ σε ταχυφορτιστή η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει έως το 80% της ενέργειάς της σε 40 λεπτά. Τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός συνδέονται με τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση του αυτοκινήτου που μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενο με βάρος έως 1.800 κιλά αξιοποιώντας όλα τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ