Η κοινή εμφάνιση των τριών SUV της Hyundai στη Βαρκελώνη τον προηγούμενο μήνα επανέφερε στο προσκήνιο μία από τις νεότερες σειρές οχημάτων ελευθέρου χρόνου στην ευρωπαϊκή αγορά.
Απέδειξε επίσης ότι η επένδυση των Κορεατών στο κέντρο σχεδιασμού, έρευνας και εξέλιξης που λειτουργεί στη Γερμανία από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ήταν η σοφότερη κίνηση που μπορούσαν να κάνουν αναβαθμίζοντας το προφίλ τους με προέλευση την καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι την άχρωμη για τους κατοίκους της Γηραιάς Ηπείρου Nότια Κορέα.
Με σειρά μεγέθους, Kona, Tucson και Santa Fe συνθέτουν μια πολυσυλλεκτική γκάμα με αυτονόητες ομοιότητες και ουσιώδεις διαφορές. Το μικρότερο σε διαστάσεις Kona ως B-SUV αποτελεί οικονομικά την πιο προσιτή λύση με κινητήρες από 998 κ.εκ. και 120 ίππους ενώ αποκτά νέο ενδιαφέρον με τον καινούργιο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 ίππους στη λιγότερο ισχυρή δικίνητη εκδοχή του με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και 136 ίππους στην ισχυρότερη, που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, με κίνηση στους δύο τροχούς ή με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης. Τους επόμενους μήνες αναμένεται και μια ήπια υβριδική diesel έκδοση, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό Kona που έχει ήδη παρουσιαστεί θα πωλείται από τα μέσα του 2019.
Στην περίπτωση του «ενδιάμεσου» Tucson τα σπουδαία νέα αφορούν όχι μόνο την ποιοτική του αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων συνδεσιμότητας και υποστήριξης του οδηγού –συμπεριλαμβανομένου και του ενεργού cruise control –αλλά κυρίως την προσθήκη του ήπιου υβριδικού (mild hybrid) συστήματος των 48V στην γκάμα των κινητήρων του, μέσω του diesel μοτέρ 2.0 CRDi των 185 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε αυτή τη διαμόρφωση οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση έχουν περιοριστεί κατά 7% με την αρωγή και του νέου αυτόματου κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων παρά την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης. Αυτή είναι και η κορυφαία υλοποίηση για το Tucson, το οποίο διατίθεται και με μηχανικά σύνολα 1,6 λίτρων ισχύος 115, 132 και 117 ίππων.
Ρόλο premium πρότασης με τα αντίστοιχα εξοπλιστικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά διεκδικεί το μεγαλύτερο όλων Santa Fe. Διαθέτοντας περισσότερα στοιχεία πολυτέλειας ακόμα και από αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα, προτάσσει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πενταθέσιας και επταθέσιας διάταξης καθισμάτων με μεταβαλλόμενο χώρο αποσκευών, από 547 λίτρα έως 625 λίτρα ανάλογα με τη θέση της τρίτης σειράς καθισμάτων. Τα μεγέθη και οι χωροταξικές δυνατότητες είναι ευθέως ανάλογες του μήκους του (στα 4,77 μέτρα), ενώ ο ηγετικός του ρόλος αποκλείει –τουλάχιστον προς το παρόν –κινητήρες χωρητικότητας μικρότερης των 2,0 λίτρων. Ετσι, οι δύο δίλιτρες diesel εκδόσεις αποδίδουν 150 και 185 ίππους, εκείνη των 2,2 λίτρων έχει ισχύ 200 ίππους, πάντοτε σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, ενώ το σύστημα τετρακίνησης HTRAC επιτρέπει στον οδηγό την επιλογή μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων λειτουργίας που μεταβάλλουν την κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ