Ο συμβολισμός πίσω από το Q8 είναι σαφής: αποτελεί τον φορέα ενός μηνύματος υπεροχής που προβάλλει τα τελευταία χρόνια η Audi, η οποία αφού κατέκτησε τα αυτονόητα, κάνει πια τη μία υπέρβαση μετά την άλλη με πυξίδα την τεχνολογία. Είναι μάλιστα τόσο ισχυρό το στίγμα της που προσπερνά με ταχύτητα την πλειονότητα των ανταγωνιστών της ακόμα και στον τομέα της αισθητικής. Εδώ οι Γερμανοί κατάφεραν να μεταφέρουν στο μήκους 4,99 μέτρων αμάξωμα –με το μεταξόνιο των 3,0 μέτρων και τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα πίσω –κάποια από τα αέρινα στοιχεία των σύγχρονων coupe μοντέλων τους, προσδίδοντας στο Q8 μια αναπάντεχη για τον όγκο του και τα δεδομένα της κατηγορίας του κομψότητα. Δεν είναι μόνο η singleframe οκταγωνική μάσκα, τα HD Matrix LED φωτιστικά σώματα ή οι μεγάλοι τροχοί που μπορούν να φτάσουν τις 22 ίντσες. Είναι κυρίως η αίσθηση που αποκομίζεις από το σύνολο που αποπνέει κίνηση ακόμα και όταν είναι ακίνητο.
Με αυτόν τον καμβά οι μηχανικοί κοίταξαν το τεχνολογικό θησαυροφυλάκιο που έχουν δημιουργήσει, όπως ο ζωγράφος κοιτάζει τα χρώματα που θα βάλει στην παλέτα του, και επέλεξαν τα στοιχεία που δίνουν στο Q8 την πραγματική του διάσταση. Ξεκίνησαν από το σύστημα quattro και το μηχανικό κεντρικό διαφορικό που κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60, ενώ αν οι συνθήκες το απαιτήσουν, το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.
Ορισαν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 25,4 εκατοστά, ώστε το Q8 να κινηθεί εύκολα εκτός δρόμου, και πρόσθεσαν σύστημα ανάρτησης με ελεγχόμενη απόσβεση στον βασικό εξοπλισμό. Παρέχουν ωστόσο την προαιρετική επιλογή ενεργητικής αερανάρτησης με ρυθμίσεις comfort και sport, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό του Q8 να ρυθμίσει ο ίδιος την απόσταση από το έδαφος με ένα εύρος μεταβολής έως 9 εκατοστά.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης με δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες, αντίθετα στη φορά κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη φορά κίνησης στις υψηλές, μικραίνοντας αντίστοιχα τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης –μεταξύ άλλων και ενεργητικό cruise assist, efficiency assist, υποβοήθηση διασταύρωσης, προειδοποίηση προσέγγισης σε κράσπεδο, κάμερες για απεικόνιση 360o– αλλά και το σύστημα απομακρυσμένου ελέγχου στάθμευσης σε γκαράζ, τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο του αυτοκινήτου.
Ετσι ο οδηγός βρίσκεται έξω από το αυτοκίνητο αλλά μπορεί να ελέγξει την κίνηση και τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της εφαρμογής myAudi στο smartphone του, αξιοποιώντας μια μονάδα υποστήριξης που υπολογίζει και αναλύει ένα διαφορικό μοντέλο του χώρου που περιβάλλει το αυτοκίνητο και τον ίδιο. Αυτή η μονάδα χρησιμοποιεί ένα σύνολο από έως και πέντε ραντάρ, έξι κάμερες, 12 αισθητήρες υπερήχων και έναν σαρωτή λέιζερ. Στο εσωτερικό του Q8 όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω του συστήματος MMI και των δύο οθονών αφής στην κεντρική κονσόλα –και με φωνητικές εντολές -, ενώ το Audi virtual cockpit των 12,3 ιντσών, το head-up display και το Audi connect με ταχύτητες 4G+ για τη μεταφορά δεδομένων αναβαθμίζουν την οδηγική –και όχι μόνο –εμπειρία.
Περιμένοντας τη στιγμή που θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα αξίζει να γνωρίζετε ότι όλα τα κινητήρια σύνολα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV –με μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία φορτίζεται κατά το φρενάρισμα –που επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ