Αποτελεί κοινό μυστικό στους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και δεκαετίες ότι το να κατασκευάσεις ένα καλό μικρό αυτοκίνητο μπορεί να αποδειχθεί δυσκολότερο από οτιδήποτε άλλο. Το μέτρο της δυσκολίας για τον καθένα είναι βέβαια διαφορετικό: για κάποιους είναι απλώς ο ανταγωνισμός, για κάποιους άλλους η αρμονική ένταξη του μικρού μοντέλου στην υπάρχουσα γκάμα τους. Κάπως έτσι ξεκίνησε το 2005 η πορεία του πρώτου Aygo, το οποίο έπρεπε να σταθεί με αξιώσεις κάτω από το επιτυχημένο Yaris και να διαφοροποιηθεί από τα ομοειδή Citroen C1 και Peugeot 107. Σταδιακά πέτυχε και τα δύο βοηθούμενο από μικρές οπτικές ανανεώσεις το 2009 και το 2012. Στη δεύτερη γενιά του, την άνοιξη του 2014, απέκτησε ακόμη πιο χαρακτηριστική εμφάνιση εμπνευσμένη από την κουλτούρα των ιαπωνικών κόμικς manga και τώρα ανανεώνεται ξανά ώστε να διατηρήσει τα υψηλά ποσοστά πωλήσεων που σημειώνει.

Το νεανικό βλέμμα

Η τρισδιάστατη αρχιτεκτονική με το χαρακτηριστικό X που υιοθετήθηκε τότε στο μπροστινό τμήμα του κατέστησε το Aygo τόσο δημοφιλές στο νεανικό κοινό ώστε να καθιερωθεί και στο σύγχρονο Yaris. Σε αυτή τη λογική, το νέο Aygo που θα κυκλοφορεί στη χώρα μας τις επόμενες εβδομάδες διατηρεί την ευδιάκριτη πρωτοτυπία του με τα ενσωματωμένα στους προβολείς του φώτα ημέρας αποκτώντας φώτα τεχνολογίας LED στο πίσω μέρος, τα οποία ενισχύουν την οπτική του υπόσταση. Τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνει η προσθήκη δύο ιδιαίτερων χρωματικών επιλογών -Μagenta και Blue –και νέοι τροχοί ελαφρού κράματος 15 ιντσών. Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με νέα χρώματα στο εσωτερικό και διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα, τoποθετούν αισθητικά το Aygo στο άνω άκρο της κατηγορίας του.

Το νέο ζητούμενο

Εκεί ωστόσο οι απαιτήσεις είναι υψηλότερες, για αυτό και η Toyota βελτίωσε θεαματικά τις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού, από το βασικό επίπεδο x-Cool των 9.990 ευρώ έως το πληρέστερο x-Clusiv.
Συνολικά στη χώρα μας θα διατίθενται εννέα εκδόσεις με διαφορετικά εξοπλιστικά στοιχεία δομημένα έτσι ώστε να προσανατολίζουν το ηλικιακά πολυσυλλεκτικό κοινό της κατηγορίας Α στη «σωστή», κατά περίπτωση, επιλογή. Πέραν των γνωστών ηλεκτρικών λειτουργιών και των εξωτερικών διχρωμιών, διατίθενται, μεταξύ άλλων, συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, πολυμέσων x-Touch με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με φωνητικό έλεγχο και κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay, Android Auto και Mirror Link, επενδύσεις με δερμάτινα ένθετα, σπορ διακριτικά οροφής, καθρεπτών, μάσκας κ.τ.λ.

Η βασική διαφορά

Ο όρος «ανανέωση» στο Aygo του 2018 υπερβαίνει τις αισθητικές και λειτουργικές αλλαγές, περιλαμβάνοντας στοχευμένες επεμβάσεις των μηχανικών σε σημεία που επηρεάζουν τον παράγοντα «άνεση», όπως για παράδειγμα τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών που προκαλούσε το τρικύλινδρο, δωδεκαβάλβιδο μοτέρ βενζίνης των 998 κ.εκ. Η απόδοσή του έχει πλέον αυξηθεί στους 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. χάρη στο σύστημα διπλού ψεκασμού καυσίμου και στην υψηλότερη σχέση συμπίεσης ενώ τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων είναι δύο: μηχανικό πέντε σχέσεων και αυτοματοποιημένο MMT. Το αριθμητικό αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών είναι οι καλύτερες επιδόσεις (επιτάχυνση από στάση σε 13,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα) και το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα (με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 86-93 γραμμάρια ανά χλμ., σύμφωνα με τη νέα διαδικασία παροχής εγκρίσεων τύπου, και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη των 4,0 λίτρων ανά 100 χλμ.).
Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στις ρυθμίσεις τόσο των αναρτήσεων όσο και του συστήματος διεύθυνσης, ώστε το νέο Aygo διατηρώντας την ευελιξία του να αντιδρά πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ακρίβεια στις εντολές του οδηγού του, παρά το δεδομένο χαμηλό βάρος του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ