Volvo XC40

Με τη σφραγίδα του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018» στο διαβατήριό του, το μικρότερο SUV της Volvo επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην compact premium κατηγορία

Η πορεία που ακολούθησαν οι Σουηδοί στην εξέλιξη μιας εντελώς νέας γκάμας SUV –από το μεγαλύτερο XC90 προς το μεσαίο, καινούργιο XC60 και μετά προς το μικρότερο XC40 –προίκισαν το τελευταίο με χαρακτηριστικά που κατά τεκμήριο δεν υπήρχαν πριν από αυτό στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οδήγησαν δε σε έναν τιμολογιακό εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας Volvo, αφού η εισαγωγική έκδοση T3 με τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου, απόδοσης 156 ίππων διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από τα 30.713 ευρώ. Πάνω από αυτόν βρίσκονται οι δίλιτρες εκδόσεις πετρελαίου D3 (150 ίπποι, από 35.194 ευρώ, με ή χωρίς τετρακίνηση AWD και αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 ταχυτήτων), D4 AWD Geartronic (190 ίπποι, από 49.352 ευρώ) αλλά και η δίλιτρη έκδοση βενζίνης T5 AWD Geartronic με ισχύ 247 ίππους και τιμή 50.177 ευρώ.
Οι τιμές πώλησης είναι ευθέως ανάλογες των στοιχείων που περιλαμβάνουν τα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, καθώς πέρα από το Momentum υπάρχει και το R-Design με χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και σπορ σασί με σκληρότερες ρυθμίσεις που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά ασφάλειας, η ύπαρξη συστημάτων για την αποφυγή συγκρούσεων και εκτροπής από τον δρόμο συμπληρώνονται, στον προαιρετικό εξοπλισμό, από άλλα όπως το Adaptive Cruise Control με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, για πρώτη φορά στην κατηγορία, και το IntelliSafe Surround, το οποίο συνδυάζει σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS (Blind Spot Information System), Rear Collision Warning για την αποφυγή οπίσθιων συγκρούσεων, Cross Traffic Alert, για πρώτη φορά με αυτόματο φρενάρισμα και κάμερα 360° που βοηθά τους οδηγούς να ελιχθούν σε μικρούς χώρους στάθμευσης.
Η στιβαρότητα του πλαισίου, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και ο συνδυασμός των κινητήρων με το αυτόματο κιβώτιο δικαιολογούν απόλυτα την επιλογή του XC40 αν τα κριτήρια είναι πρωτίστως οδηγικά. Από καθαρά χρηστική άποψη, τα 4,42 μέτρα του μονόχρωμου ή δίχρωμου αμαξώματος εξασφαλίζουν επαρκέστατους χώρους για τέσσερα άτομα και 460 λίτρα όγκου στο χώρο αποσκευών, ενώ μια σειρά έξυπνων αποθηκευτικών λύσεων μεγιστοποιούν τα οφέλη για τους επιβάτες. Οι τελευταίοι έχουν επίσης στη διάθεσή τους έναν ειδικό χώρο για κινητό τηλέφωνο που συμπεριλαμβάνει παροχή ασύρματης/επαγωγικής φόρτισης, πτυσσόμενο άγκιστρο για μικρές τσάντες, καθώς κι έναν αφαιρούμενο κάδο αχρήστων στην κεντρική κονσόλα.

Volvo V60

Κινούμενοι στο προνομιακό για αυτούς πεδίο των estate μοντέλων, οι Σουηδοί ενσωματώνουν όλη την τεχνογνωσία τους στο νέο V60 που θα εμφανιστεί στη χώρα μας τον Ιούνιο

Είναι σαφές ότι η εξειδίκευση της Volvo στην κατασκευή estate αυτοκινήτων αποδίδει διπλά: συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεών της όσο σε καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία και δημιουργεί για αυτήν μια εναλλακτική εικόνα, ανεξαρτήτως μεγέθους και κατηγορίας. Το νέο V60, για παράδειγμα, επενδύει στην αισθητική αλλά και στην αρχιτεκτονική SPA του κορυφαίου V90. Το δε μήκος του – στα 4,76 μέτρα – είναι μεγαλύτερο από εκείνου που αντικαθιστά, εξασφαλίζοντας περισσότερη ευρυχωρία για τους επιβάτες του και 529 λίτρα στον χώρο αποσκευών – μέγεθος που υπερτερεί των ανταγωνιστικών Audi A4 Avant, BMW 3 Touring και Mercedes-Benz C-Class Estate – χάρη στο μεταξόνιο των 2,87 μέτρων.

Οπως ήταν αναμενόμενο, και αυτό το Volvo επωφελείται από την αποτελεσματική πρακτική της χρήσης τετρακύλινδρων turbo κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης με κυβισμό 1.969 κ.εκ. και απόδοση150 (D3), 190 (D4) και 310 (T6) ίππους. Οι δύο πρώτες εκδόσεις θα είναι – αρχικώς τουλάχιστον – δικίνητες, ενώ η T6 αποκλειστικά τετρακίνητη (AWD), όπως και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις (με κινητήρες βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ) T6 Twin Engine AWD των 340 ίππων και T8 Twin Engine AWD των 390 ίππων.

Είναι η πρώτη φορά που ένα σουηδικό μοντέλο θα διατίθεται με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, δείγμα του δρόμου που επέλεξε η Volvo για να οδηγηθεί προς τις μελλοντικές αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της αλλά και της εικόνας που επιχειρεί να προβάλλει. Θεωρήστε επίσης δεδομένη την προσθήκη μιας ακόμα έκδοσης με βενζινοκινητήρα και τα διακριτικά T5 ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία σε ό,τι αφορά τις αριθμητικές επιλογές καυσίμου και την τιμολογιακή κλιμάκωση του μοντέλου.

Επιστρέφοντας στην αισθητική, και δη σε αυτήν του θαλάμου επιβατών, η εικόνα που θα συναντήσετε προέρχεται από το XC60, ενώ όλα τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, αναγνώρισης πεζών, δικυκλιστών και ζώων, συμπεριλαμβανομένου του City Safety με αυτόματο φρενάρισμα, είναι παρόντα στον εξοπλισμό του V60, παράλληλα με εκείνα της αποτροπής εκτροπής από τον δρόμο ή σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενο όχημα σε διασταύρωση.
Το στοιχείο που θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο υποστηρίζοντας τον οδηγό σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα έχει αναβαθμιστεί στον τρόπο που λειτουργεί στις στροφές. Αλλά για αυτό θα μιλήσουμε αναλυτικά στη δοκιμή του μοντέλου τον Ιούνιο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ