Η ιδέα της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου που συνδυάζει την άνεση και την πρακτικότητα ενός sedan με την κομψότητα και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά ενός coupe δεν είναι καινούργια. Εχουν περάσει ήδη 14 χρόνια από τότε που η Mercedes-Benz το επιχείρησε με την πρώτη γενιά της CLS, η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους επόμενους. Στην πορεία η δεύτερη γενιά του μοντέλου το 2011 ενίσχυσε τον μύθο του «design icon» που είχε δημιουργηθεί και σήμερα η τρίτη γενιά του διακρίνεται από μια ευχάριστη συμμετρία με τρία κυρίαρχα στοιχεία: τη νέα αισθητική της, τους νέους κινητήρες (περιλαμβάνοντας πλέον και ήπια υβριδικά συστήματα 48-volt) και μια ολοκαίνουργια AMG έκδοση, τη CLS 53.
Στον τομέα τη αισθητικής και πέρα από την υποκειμενική αποδοχή που απολαμβάνει, η νέα CLS διαθέτει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία της, μόλις 0,26, με ξεχωριστές λεπτομέρειες και μια έντονη αύρα δεξιοτεχνίας εντός και εκτός. Πέρα από τα επιπέδου S-Class υλικά και το αψεγάδιαστο φινίρισμα, η αίσθηση της ευρυχωρίας είναι εντονότερη από ποτέ αφού παρά την coupe γραμμή της οροφής επιβάτες με ύψος ως 180 εκατοστά θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα πίσω. Εκεί για πρώτη φορά μπορεί να φιλοξενηθεί και τρίτος επιβάτης –αλλά όχι ενήλικος λόγω του κεντρικού τούνελ στο δάπεδο.
Συνυπολογίζοντας τα διαθέσιμα συστήματα ασφαλείας, αποφυγής συγκρούσεων, αυτόνομης οδήγησης αλλά και τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών που βρίσκονται τοποθετημένες στο ταμπλό παραπέμποντας στις κορυφαίες υλοποιήσεις της Mercedes-Benz, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στην γκάμα των κινητήρων, με τους εξακύλινδρους κινητήρες diesel να αποδίδουν 286 και 340 ίππους και με ροπή που φτάνει τα 700 Nm. Ακόμη πιο ισχυρός είναι ο νέος εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 367 ίππων (με ροπή 500 Nm) που συνδυάζεται με την εμπνευσμένη από τη Formula 1 EQ Boost τεχνολογία των 48-volt που προσφέρει επιπλέον 22 ίππους και 250 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, χάρη και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει.
Μερικούς μήνες μετά την αρχική διάθεση του αυτοκινήτου (το οποίο θα βρίσκεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο) θα ακολουθήσει η CLS με τον νέο δίλιτρο τετρακίνητο κινητήρα βενζίνης με τα ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά του συστήματος των 48-volt, απόδοση 300 ίππους, 400 Nm ροπής και επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές ενός εξακύλινδρου μοτέρ, χωρίς πάντως τον χαρακτηριστικό ήχο και το «βάθος» των εξακύλινδρων μοτέρ.
Οδηγώντας αυτές τις CLS στους ισπανικούς δρόμους εκτιμήσαμε τη στιβαρότητα της κατασκευής και τον τρόπο που το αυτόματο κιβώτιο των εννέα ταχυτήτων προσαρμόζεται καλύτερα από κάθε άλλο στην ιστορία της Mercedes-Benz στα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Παραμετροποιώντας τις λειτουργίες των υποσυστημάτων μέσα από το σύστημα DYNAMIC SELECT η CLS μεταμορφώνεται από δρομέα μεγάλων αποστάσεων σε σπρίντερ που χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για να επιταχυνθεί από στάση στην έκδοση CLS 53 με την υπογραφή της AMG, και απόδοση 435 + 22 ίππους από το εξακύλινδρο μοτέρ βενζίνης και το σύστημα EQ Boost. Σημειώστε εδώ ότι το σύστημα ευφυούς τετρακίνησης 4MATIC (4MATIC+ στην CLS 53) είναι διαθέσιμο και στις «απλές» εκδόσεις της CLS όπως και η αερανάρτηση. Αξίζει επίσης να γνωρίζετε ότι αν και η τιμή εκκίνησης της CLS 450 4MATIC των 367 ίππων, που θα είναι η πρώτη διαθέσιμη τον Απρίλιο, είναι 85.186 ευρώ, από το φθινόπωρο θα διατίθεται και η φθηνότερη CLS 350 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η τιμή θα ανακοινωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ