Το χειρότερο αποτέλεσμα όλων των εποχών στην ιστορία του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP που πραγματοποιεί τις δοκιμές ασφαλείας καινούργιων αυτοκινήτων καταγράφηκε στον τελευταίο κύκλο δοκιμών για το 2017, με το Fiat Punto να μην καταφέρνει να αποσπάσει ούτε ένα από τα πέντε αστέρια που συνθέτουν την επικαιροποιημένη κλίμακα αξιολόγησης του θεσμού.
Το πεντάθυρο supermini που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με την Alfa Romeo MiTo και εμφανίστηκε το 2005 στην ευρωπαϊκή αγορά, διατίθεται σε επιλεγμένες αγορές (στη χώρα μας οι τιμές ξεκινούν από τα 10.700 ευρώ σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Fiat) εκπροσωπώντας την ιταλική μάρκα στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς.
Το Fiat Punto αξιολογήθηκε στις τέσσερις βασικές κατηγορίες, με τα αποτελέσματα να καταδεικνύουν την αδυναμία ουσιαστικής προστασίας επιβατών, παιδιών και πεζών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων το Punto βαθμολογήθηκε με 51% και σε εκείνη για την προστασία των παιδιών με μόλις 43%, ενώ στην προστασία πεζών απέσπασε 52%. Η δε βαθμολογία του στα συστήματα ασφάλειας (0%) υπογραμμίζει με εμφατικό τρόπο την τεχνολογική ένδεια του αυτοκινήτου. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται άλλωστε και η μη αξιολόγηση του Punto στη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης σε στύλο, καθώς το ιταλικό μοντέλο δεν διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του αερόσακους κεφαλής.
Το αρνητικό αποτέλεσμα προκάλεσε την αντίδραση του Michiel van Raitingen, γενικού γραμματέα του EuroNCAP, o οποίος σε δηλώσεις του άφησε αιχμές κατά της Fiat: «Αυτό είναι ίσως το ισχυρότερο παράδειγμα της τακτικής ενός κατασκευαστή που συνεχίζει να πωλεί ένα ξεπερασμένο από τον χρόνο προϊόν, σε βάρος κάθε αγοραστή αυτοκινήτου που δεν το γνωρίζει. Παροτρύνουμε τους καταναλωτές να ελέγχουν την ιστοσελίδα μας www.euroncap.com για τις τελευταίες δοκιμές και να επιλέγουν αυτοκίνητα με τις πιο πρόσφατες αξιολογήσεις πέντε αστέρων, πολλά παραδείγματα από τα οποία έχουμε δει το 2017».
Υποδεέστερη του ανταγωνισμού της στον τομέα της ασφάλειας αποδείχθηκε και η Alfa Romeo Giulietta, με ποσοστά 72% για την προστασία των ενηλίκων, 56% για τα παιδιά, 59% για τους πεζούς και μόλις 25% για τα συστήματα ασφαλείας, την ώρα που η ιταλική φίρμα προσπαθεί να πείσει το κοινό για τις δυνατότητες του SUV Stelvio.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ