Το επιτυχημένο σερί των ρεκόρ πωλήσεων που σημειώνει τα τελευταία χρόνια η Volvo συνεχίστηκε και το 2016, καθώς οι συνολικές της ταξινομήσεις την περασμένη χρονιά ανήλθαν σε 534.332 αυτοκίνητα, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2% σε σύγκριση με τις πωλήσεις του 2015.
Επενδύοντας στο δίπολο «σχεδίαση και τεχνολογία» η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία αποκτά διαρκώς νέους πελάτες εδραιώνοντας το premium προφίλ των μοντέλων της στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς και ταυτόχρονα στις απαιτητικότερες, από πλευράς οδηγικής εμπειρίας, γεωγραφικές περιοχές του κόσμου.
Ενδεικτικοί της ισορροπίας που διακρίνει τα εμπορικά της αποτελέσματα είναι οι αυξητικοί δείκτες των πωλήσεών της σε ΗΠΑ και Κίνα κατά 18,1% και 11,5%, με τη διάθεση 82.726 και 90.930 αυτοκινήτων αντιστοίχως ενώ στις υπόλοιπες μη ευρωπαϊκές αγορές διατέθηκαν 84.264 Volvo.
Προνομιακό πεδίο δραστηριοποίησης για τη Volvo αποτελεί η, διαχρονικά δυσκολότερη όλων, αγορά της Δυτικής Ευρώπης, όπου η σουηδική εταιρεία παρέδωσε σε πελάτες της 206.144 αυτοκίνητα το 2016, μέγεθος αυξημένο κατά 4,1% σε σχέση με το 2015. Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κυρίως στην ταυτόχρονη άνοδο των πωλήσεών της στις τέσσερις σημαντικότερες, από πλευράς μεγέθους, αγορές της Γηραιάς Ηπείρου –τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιταλία.
Αυτή η πορεία, σε συνδυασμό με τις 70.268 πωλήσεις Volvo που καταγράφηκαν το 2016 στη Σουηδία, καταδεικνύει την απήχηση της μάρκας σε χώρες με υψηλό βιοτικό και οικονομικό επίπεδο όπου εμφανίζεται εντονότερα το φαινόμενο του ανταγωνισμού με τις γερμανικές premium αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο ρόλος της Σειράς 90
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της επιτυχίας της Volvo το 2016 αποτέλεσε η θεαματική αύξηση των πωλήσεων των ακριβότερων μοντέλων της, με τις πωλήσεις του XC90 να σημειώνουν αύξηση κατά 125% σε σχέση με εκείνες που σημειώθηκαν το 2015, ενώ το σταδιακό λανσάρισμα των S90 και V90, κατά το δεύτερο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς, δημιουργεί σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας τα εχέγγυα για την επίτευξη ενός ακόμη ρεκόρ πωλήσεων το 2017 με παράλληλη αύξηση της κερδοφορίας στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία της Volvo. Τα στελέχη της επισημαίνουν επίσης την εμπορική επιτυχία του μεσαίου SUV XC60, το οποίο από το 2008 που εμφανίστηκε καταγράφει κάθε χρονιά και περισσότερες πωλήσεις, φαινόμενο σπάνιο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Volvo στην Ελλάδα
Στη χώρα μας η Volvo Car Hellas διέθεσε το 2016 1.458 καινούργια αυτοκίνητα, με τη συγκεκριμένη επίδοση να αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 1,85%, ένα από τα υψηλότερα που επιτυγχάνει η Volvo σε διεθνές επίπεδο.
Σε αυτό συνέβαλαν τόσο η γκάμα των κινητήρων της, με αφετηρία τα 1.498 κ.εκ. των εκδόσεων 1.5 Τ3, απόδοσης 152 ίππων, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στον βασικό εξοπλισμό των Σειρών 40 και 60, όσο και οι εκδόσεις Cross Country. Παράλληλα το παγκόσμιο best seller της Volvo, το XC60, σημείωσε το 2016 συνολικά 217 ταξινομήσεις, που του έδωσαν την πρώτη θέση απέναντι στον premium γερμανικό ανταγωνισμό, κάτι που συμβαίνει ανελλιπώς την τελευταία πενταετία. Αντίστοιχα εντυπωσιακή ήταν η πορεία του XC90, το οποίο κυριάρχησε στα μεγάλα SUV με 201 ταξινομήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό 51,4% στο premium τμήμα της κατηγορίας όπου ανήκει, στην οποία συμμετέχουν τα γερμανικής προέλευσης αντίστοιχα μοντέλα. Ετσι, η Volvo πέτυχε το ένα στα δύο μεγάλα SUV που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε να είναι XC90.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ